Gå til innhold

Tesla overrasker med overskudd: – Jeg har aldri vært mer optimistisk eller oppglødd rundt Teslas framtid


Melding lagt til av Evil-Duck

Person diskusjon/angrep blir ikke akseptert, hold en fin og høflig tone selv om dere er uenige. Videre bruk av personangrep vil føre til advarsler.

Anbefalte innlegg

hekomo skrev (29 minutter siden):

Det er bærekraftig på den måten at de garantert har disse kredittene i et par år, tror jeg det var, på grunn av en avtale med FCA. De forsvinner ikke bare plutselig.

Det er ikke bærekraftig om man tar ut ekstra mye ett kvartal for å oppnå overskudd. Da blir det mindre de påfølgende kvartalene. Ut fra det som ble sagt i går, så har de tatt ut i overkant nå og det blir mindre de neste kvartalene.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hekomo skrev (16 minutter siden):

Nei, det er du som tar rykter som fakta. Til og med Electrek påpekte at det var usannsynlig at det var noen offisiell rabatt fra Tesla.

Her er forresten en artikkel om saken, som bekrefter at Tesla ikke var involvert, og at det kun var snakk om fem biler:

https://cntechpost.com/2020/07/21/well-pinduoduo-is-helping-tesla-keep-cutting-prices-in-china/

Dette er ikke første gang du koker suppe på spiker og dikter opp konspirasjonsteorier basert på løse rykter og ønsketenkning. Omtrent hver jævla tråd om Tesla er det samme runddansen om og om og om igjen. Så enormt mye tid på å slenge møkk om Tesla, hva får du igjen får det?

De sa selv på telefonkonferansen i går at en stor del av Accounts Receivable var Enterprise Sales. Det er flåtesalg og det skjer ikke uten rabatter. Spør hvem som helst utenom ekkokammeret ditt.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
2 hours ago, uname -l said:

De solgte for $428 millioner i kreditter. Det er tre ganger mer enn samme periode i fjor og med lavere antall biler solgt. Det er tydelig at de inntektsfører miljøkreditter på forskudd for å blåse opp kvartalet. Bærekraftig er det hvertfall ikke.

Artig skrøne, men Kina innførte ikkje kredittar før i år.  Du går aldri lei av å dikte oppå skit om Tesla, gjer du?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
oophus3do skrev (45 minutter siden):

Nei, jeg sier bare at min konklusjon er mye mer plausibel enn det du tar som fakta. Begge er umulig å svare på mens postene er såpass lite definert. Det er dem av en god grunn. 

Nei, de sier at Tesla som ikke finnes partisk i dette nekter for at de har noe å gjøre med det. 

Men forklar RORO skip til HK som normalt sett skulle gått til EU, uten at Tesla er involvert - mens Asia har en egen fabrikk, og nå er mengder av biler ute til salgs med digre rabatter. ?

Er det noen som koker suppe på spiker så er det deg som later som om ryktene er fakta. Du vil slite med å forklare oppførselen til Elon under Covid, og du vil slite med å forklare 2 RORO skip til Asia som normalt sett skulle gått til EU. 

Min forklaring lager en rød tråd gjennom alt og forklarer hvorfor ting er blitt som de er blitt. 

Hvordan forklarer du ellers en større kreditt post med mindre bilsalg utenfor flåtesalget? 

Dette forklarer hvorfor skipene gikk til Asia, og det forklarer også Elons panikk under Covid. 

Nå står det jo svart på hvitt i det ene innlegget at det var et firma som bestilte fem Model 3 som de så solgte videre, og at Tesla ikke hadde noe med det å gjøre. Samtidig sto det i din egen artikkel at dette var den mest sannsynlige forklaringen.

Men for all del, du får fortsette å fantasere.

Skip til Asia? Dessverre er det vanskelig å kommentere noe du bare slenger rundt deg med av påstander uten noen referanser.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
uname -l skrev (45 minutter siden):

Det er ikke bærekraftig om man tar ut ekstra mye ett kvartal for å oppnå overskudd. Da blir det mindre de påfølgende kvartalene. Ut fra det som ble sagt i går, så har de tatt ut i overkant nå og det blir mindre de neste kvartalene.

Det er bærekraftig fordi det er en forutsigbar inntekt i minst et par år fremover. De vil uansett ha mye mindre å si de kommende kvartalene, med all sannsynlighet. Husk at de var uten produksjon i USA i nesten halve kvartalet. Q3 har det vært full pupp hele veien.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
hekomo skrev (6 minutter siden):

Men for all del, du får fortsette å fantasere.

Skip til Asia? Dessverre er det vanskelig å kommentere noe du bare slenger rundt deg med av påstander uten noen referanser.

Det blir kostbart å sende RORO skip til Asia med kun 5 biler. Screenshot_20200723_164529_com.twitter.android.thumb.jpg.3cb1610d42cc1b22377b032886886970.jpg

 

Det ble sendt en til også. 

Lenke til kommentar
oophus3do skrev (6 minutter siden):

Det blir kostbart å sende RORO skip til Asia med kun 5 biler. Screenshot_20200723_164529_com.twitter.android.thumb.jpg.3cb1610d42cc1b22377b032886886970.jpg

 

Det ble sendt en til også. 

Men dette er jo i Q3? Hvilken relevans har dette for resultatet i Q2? Og hvordan vet man engang at det var Teslaer i båten?

Og hvorfor tror du disse fem bilene kom med disse båtene? Bedriften det er snakk om har kjøpt bilene i Kina.

Nei, dette ble en tynn suppe.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
hekomo skrev (1 minutt siden):

Men dette er jo i Q3? Hvilken relevans har dette for resultatet i Q2? Og hvordan vet man engang at det var Teslaer i båten?

Dette er angående flåtesalget. Det er nok blitt bokført Q2, samt det ble sendt 2 RORO skip. I en periode der EU normalt sett får dem. Hvorfor det? 

Folk rapporterer om Tesla modeller på kaia som blir sett pålastet. Slutt å skap deg og les både bull og bear cases om firmaet du er høyst interessert i.

hekomo skrev (5 minutter siden):

Og hvorfor tror du disse fem bilene kom med disse båtene? Bedriften det er snakk om har kjøpt bilene i Kina.

Nei, dette ble en tynn suppe.

5 biler? Igjen, oppdater deg. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
oophus3do skrev (1 minutt siden):

Dette er angående flåtesalget. Det er nok blitt bokført Q2, samt det ble sendt 2 RORO skip. I en periode der EU normalt sett får dem. Hvorfor det? 

Folk rapporterer om Tesla modeller på kaia som blir sett pålastet. Slutt å skap deg og les både bull og bear cases om firmaet du er høyst interessert i.

5 biler? Igjen, oppdater deg. 

Dette blir bare surr. Hvor er disse folkene som rapporterer dette? Hva slags "Tesla modeller"?

Ja fem biler. Som det står i artikkelen jeg linket til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
hekomo skrev (1 minutt siden):

Dette blir bare surr. Hvor er disse folkene som rapporterer dette? Hva slags "Tesla modeller"?

Både bull og bear folk skriver om dette på Twitter for å prøve å holde kontroll på produksjonen. Dog det var svært overraskende at de gikk til Hong Kong denne gangen og ikke EU. 

 

hekomo skrev (3 minutter siden):

Ja fem biler. Som det står i artikkelen jeg linket til.

2 RORO båter til Asia. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
oophus3do skrev (2 minutter siden):

Både bull og bear folk skriver om dette på Twitter for å prøve å holde kontroll på produksjonen. Dog det var svært overraskende at de gikk til Hong Kong denne gangen og ikke EU. 

2 RORO båter til Asia. 

Ok, så du har ikke annet enn egen påstand uten noe bevis for noe som helst.

Som det står i artikkelen kjøpte den aktuelle bedriften fem biler. Hva to båter har med dette å gjøre aner jeg ikke.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
hekomo skrev (2 minutter siden):

Ok, så du har ikke annet enn egen påstand uten noe bevis for noe som helst.

Som det står i artikkelen kjøpte den aktuelle bedriften fem biler. Hva to båter har med dette å gjøre aner jeg ikke.

Som sagt: oppdater deg. Finn deg noen folk å følge på Twitter som rapporterer om skipene. Bevis fikk du nettopp om de søker litt på skipet det er snakk om der. 

Man sender ikke 2 RORO skip til Asia til erstatning for EU uten en god grunn. 5 biler er ikke forklaring godt nok. 

Mengden kreditter bokført må linkes til noe. Det klarer du ikke uten å bryte en haug logiske barrierer uten å erkjenne at flåtesalg har vært løsningen. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
oophus3do skrev (8 minutter siden):

Som sagt: oppdater deg. Finn deg noen folk å følge på Twitter som rapporterer om skipene. Bevis fikk du nettopp om de søker litt på skipet det er snakk om der. 

Man sender ikke 2 RORO skip til Asia til erstatning for EU uten en god grunn. 5 biler er ikke forklaring godt nok. 

Mengden kreditter bokført må linkes til noe. Det klarer du ikke uten å bryte en haug logiske barrierer uten å erkjenne at flåtesalg har vært løsningen. 

Når jeg etterspør dokumentasjon så holder det ikke med "søk på Twitter". Spesielt ikke når du allerede er tatt i å koke syltynn suppe på en artikkel som ikke engang støtter det du skriver, i tillegg til at jeg har en separat artikkel som bekrefter det du utelot fra den første.

Først må du dokumentere at det faktisk er sendt to skip, så må du dokumentere hva som er i disse skipene, og så må du dokumentere en eventuell sammenheng med hva det nå er du mener det har sammenheng med (for konspirasjonsteorien din som viste seg å handle om en kinesisk bedrift som solgte fem biler med rabatt som et PR-stunt holder ikke).

Jeg forholder meg til at det er inntekter fra kreditter. Hvis du mener det kan linkes til en konspirasjon eller lignende, så er det din oppgave å bevise det. Frem til du kan det, så kan andre avfeie påstandene dine som diktning.

Og hva er egentlig galt med et eventuelt flåtesalg? Hvis en bedrift ønsker å kjøpe haugevis av Teslaer, hva så? Det har jo blant annet Avis gjort alt.

Endret av hekomo
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234
Salvesen. skrev (3 timer siden):

Men det er jo ikke en feil å selge ett produkt en kan selge? Det er jo helt hinsides å si noe slikt, det forstår du vell? Burger king hadde gått i minus om de ikke solgte burgere, shell bensinstasjon hadde gått i minus om de ikke solgte pølser og brus... Altså, kom an. 

Jo de har vært profitable i hele år? Det forstår du om du leser artikkelen og når de kommer inn på S&P500.. 

En mer presis sammenligning var om BK måtte selge sitteplasser i tillegg til burgere for å gå med overskudd. Uten dette sildeprodukter, som det nå er synkende behov for, så ville Tesla tapt masse penger hvert eneste kvartal. 

Lenke til kommentar
hekomo skrev (5 minutter siden):

Når jeg etterspør dokumentasjon så holder det ikke med "søk på Twitter". Spesielt ikke når du allerede er tatt i å koke syltynn suppe på en artikkel som ikke engang støtter det du skriver, i tillegg til at jeg har en separat artikkel som bekrefter det du utelot fra den første.

Screenshot_20200723_172848_com.twitter.android.thumb.jpg.7c3e65e6a50fb6213f8392743552d6e8.jpg

 

Følg han, så får du alle svarene du etterspør. Dette hadde du kunnet finne selv om du kan helt basis Google søking. Det finnes også flere som følger med og både tar bilde og prøver å telle biler som lastes inn i disse skipene. 

hekomo skrev (7 minutter siden):

Jeg forholder meg til at det er inntekter fra kreditter. Hvis du mener det kan linkes til en konspirasjon eller lignende, så er det din oppgave å bevise det. Frem til du kan det, så kan andre avfeie påstandene dine som diktning.

Kredittene har økt med fall i produksjonen. Samtidig har jeg nå bevist at RORO skip blir sendt til Asia i en periode der alle forventer normal drift og påfyll til EU. 

Forklar det, om du klarer. 

hekomo skrev (9 minutter siden):

Og hva er egentlig galt med et eventuelt flåtesalg? Hvis en bedrift ønsker å kjøpe haugevis av Teslaer, hva så? Det har jo blant annet Avis gjort alt.

Ikke noe galt i seg selv, bortsett fra at det tyder på problemer med etterspørsel når dette er løsningen for å kunne bokføre miljøkreditter. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
oophus3do skrev (5 minutter siden):

Screenshot_20200723_172848_com.twitter.android.thumb.jpg.7c3e65e6a50fb6213f8392743552d6e8.jpg

Følg han, så får du alle svarene du etterspør. Dette hadde du kunnet finne selv om du kan helt basis Google søking. Det finnes også flere som følger med og både tar bilde og prøver å telle biler som lastes inn i disse skipene. 

Kredittene har økt med fall i produksjonen. Samtidig har jeg nå bevist at RORO skip blir sendt til Asia i en periode der alle forventer normal drift og påfyll til EU. 

Forklar det, om du klarer. 

Ikke noe galt i seg selv, bortsett fra at det tyder på problemer med etterspørsel når dette er løsningen for å kunne bokføre miljøkreditter. 

Jeg ser ikke noe der om at vedkommende du viser til reagerer på dette. Hva er det å reagere på? Dessuten er det altså i Q3 og ikke Q2. Og jeg ser fortsatt ingen kilder på hva som faktisk er på disse båtene uansett.

Det er ikke noe å forklare med mindre du faktisk har noe reelt å komme med.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
hekomo skrev (1 time siden):

Jeg ser ikke noe der om at vedkommende du viser til reagerer på dette. Hva er det å reagere på? Dessuten er det altså i Q3 og ikke Q2. Og jeg ser fortsatt ingen kilder på hva som faktisk er på disse båtene uansett.

Det er ikke noe å forklare med mindre du faktisk har noe reelt å komme med.

Alle reagerer på at skip nå forsvinner fra Freemont til HK. Det er jo normalt at disse går til EU i disse tider. 

Flåtesalg kan bokføres I Q2 mens varene er på vei. Det er jo hele poenget, der de får pengene siden. 

Gå inn på Twitter og les fra den brukeren samt trådene, så finner du en stor gruppe folk som dokumenterer dette. De blir sett parkert på kai og senere kjørt inn i skipene. Samme folkene som rapporterer om skip til EU dette. 

Endret av oophus3do
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234
hekomo skrev (1 time siden):

Ja, intens bortforklaring må til.

Det er da ingen bortforklaring, det er en forklaring. 

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...