Gå til innhold

Tesla overrasker med overskudd: – Jeg har aldri vært mer optimistisk eller oppglødd rundt Teslas framtid


Melding lagt til av Evil-Duck

Person diskusjon/angrep blir ikke akseptert, hold en fin og høflig tone selv om dere er uenige. Videre bruk av personangrep vil føre til advarsler.

Anbefalte innlegg

4 minutes ago, oophus3do said:

Hvor kommer statlige subsidier fra om det ikke er fra lokale staten i USA? 

Når Elon søker om midler, hvor havner det?

Hvorfor antar du at de søker om midler? Og om de skulle ha søkt om midler, hvorfor antar du at de på noe tidspunkt har fått ja?

4 minutes ago, oophus3do said:

SpaceX fikk nylig et nei om støtte, fra hvor? 

SpaceX er ikke Tesla. Det kan hende SpaceX har fått subsidier, men i denne konkrete saken så fikk de nei, så da har du heller ingen kilde på at SpaceX har fått subsidier heller.

Endret av Espen Hugaas Andersen
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Salvesen. skrev (7 minutter siden):

Total fiasko. Ikke så rart, slik er jo håpløst hos VW i dag også. Det er ikke der de et gode. Forhåpentligvis blir de bedre.

Jeg snakket i utgangspunktet om HW for understell siden det faller sammen med kjøreføleksen. Den var tydeligvis en av de beste, hvis ikke den beste i en elbil han hadde testet. 

Så beviser han kvalitet i produksjonen. 

Litt billige valg for plast uten wrap og SW som kan oppdateres til feks ID. 3 X eller R er grei kritikk, men det er design valg for å få ned pris, samt SW handler bare om tid. VW utvikler et produkt nå for første gang med kundene sine, så det kan  bli spennende å se hvor dem er om 5 års tid. 

Du er den første jeg ser som kun kaster akselerasjon inn som "kjørefølelse". ? 

Samt anklager det for å være en betalt review pga gode skussmål, og glemmer at de kom med god kritikk i tillegg. ?

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen skrev (8 minutter siden):

Om det var noe som tydet på smitte mellom ansatte så ville det vært i alle medier. Fraværet av mediadekning er bevis nok i seg selv.

Det er nettopp det det har vært? Hva gjør du i det daglige? Søkeordene på Google er stort sett rosemalte iforhold til Tesla? 

https://www.google.com/amp/s/www.mercurynews.com/2020/07/15/tesla-has-more-than-130-employees-who-tested-positive-for-coronavirus-report/amp/

 

Det finnes mer som dette der ute. Kom deg ut fra steinen og slutt å forsvar ting som dette. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
1 minute ago, oophus3do said:

Det er nettopp det det har vært? Hva gjør du i det daglige? Søkeordene på Google er stort sett rosemalte iforhold til Tesla? 

https://www.google.com/amp/s/www.mercurynews.com/2020/07/15/tesla-has-more-than-130-employees-who-tested-positive-for-coronavirus-report/amp/

 

Det finnes mer som dette der ute. Kom deg ut fra steinen og slutt å forsvar ting som dette. 

Som sagt, smitte *mellom* ansatte. At folk blir smittet utenfor fabrikken og så kanskje tar det med seg på jobb er å forvente, ettersom de ansatte lever i et samfunn med mye smitte.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen skrev (12 minutter siden):

Som sagt, smitte *mellom* ansatte. At folk blir smittet utenfor fabrikken og så kanskje tar det med seg på jobb er å forvente, ettersom de ansatte lever i et samfunn med mye smitte.

Hvordan kommer man til en slik konklusjon? Er det den samme som gjorde at de underrapporterte skader på jobb? 

Hvordan måler man overføringen av et usynlig virus der borte, slik at de kan komme med slike uttalelser, som tydeligvis gjør at du trur på det? 

Uttalelser fra de ansatte viser at de er redde. Hva er dem redde for om Elon kan garantere at de har kontroll på et usynlig virus som overføres enklere om man er nærme hverandre?

Jøsses...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
7 minutes ago, oophus3do said:

Hvordan kommer man til en slik konklusjon? Er det den samme som gjorde at de underrapporterte skader på jobb? 

Hvordan måler man overføringen av et usynlig virus der borte, slik at de kan komme med slike uttalelser, som tydeligvis gjør at du trur på det? 

Uttalelser fra de ansatte viser at de er redde. Hva er dem redde for om Elon kan garantere at de har kontroll på et usynlig virus som overføres enklere om man er nærme hverandre?

Jøsses...

Man gjennomfører gjerne kontaktsporing på de som har blitt smittet - man ser på hvem de har vært i kontakt med og tester de. Finner man smittede utenfor fabrikken men ingen innenfor fabrikken så kom trolig smitten fra utenfor fabrikken.

Men det er umulig å få smitten ned til null. Når det er sagt, det er bare å se på Norge. Ca ingen fabrikker har vært stengt en eneste dag. Personlig har jeg vært på jobb hver eneste dag. (Kanskje Tesla burde vurdere å flytte fabrikken til Norge, forresten...)

Alt handler om å få smittetallet under 1, og dette krever ikke å stenge fabrikker - det krever bare en god smittevernplan.

Endret av Espen Hugaas Andersen
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen skrev (11 minutter siden):

Man gjennomfører gjerne kontaktsporing på de som har blitt smittet - man ser på hvem de har vært i kontakt med og tester de. Finner man smittede utenfor fabrikken men ingen innenfor fabrikken så kom trolig smitten fra utenfor fabrikken.

Men det er umulig å få smitten ned til null. Når det er sagt, det er bare å se på Norge. Ca ingen fabrikker har vært stengt en eneste dag. Personlig har jeg vært på jobb hver eneste dag. (Kanskje Tesla burde vurdere å flytte fabrikken til Norge, forresten...)

Alt handler om å få smittetallet under 1, og dette krever ikke å stenge fabrikker - det krever bare en god smittevernplan.

Så man ignorerer redselen de ansatte har angående arbeidsforholdene der de mener det er umulig med god smittevern når de må stå nærme hverandre uansett? 

Det de fikk var ansiktsmasker. That's it. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, oophus3do said:

Så man ignorerer redselen de ansatte har angående arbeidsforholdene der de mener det er umulig med god smittevern når de må stå nærme hverandre uansett? 

Det de fikk var ansiktsmasker. That's it. 

Nei, det er mange flere deler av planen. https://www.tesla.com/sites/default/files/blog_attachments/Tesla-Return-to-Work-Playbook.pdf?redirect=no

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen skrev (4 minutter siden):

En link fra Tesla.com.... 

Kan du finne rapporten om underrapporterte ulykker hos Tesla.com nå også? 

Selvfølgelig sier dem at alt er i skjønneste orden, men det sammenfaller ikke med kritikk og redselen de ansatte har uavhengig av lovnader. Elon er jo ikke kjent for å være en lystløgner? 

https://www.google.com/amp/s/electrek.co/2020/07/14/tesla-spike-covid-19-cases-data-leak/amp/

De tester ikke alle, og ting er høyst usikkert. De vet ikke om smitten er kommet utenifra eller innenfra, siden det er umulig å vite. Når man da ikke har fått testet alle som jobber der, så blir det umulig å komme til en slik konklusjon Tesla kommer med, og det er atter engang idioti. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå setter jeg strek for videre person diskusjoner og angrep i tråden her. Ser jeg dette fortsette nå vil innlegg bli fjernet og advarsler utdelt til begge sider av saken. 

Modereringen skal ikke kommenteres i tråden, eventuelle reaksjoner skal bli tatt på PM til meg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (1 time siden):

Ehm nei? Han hadde jo massiv kritikk til all software og interface. Samt det vanlige hardplast helsikken som VW leverer. Han mente jo at dette måtte endres feks. Så du i det hele tatt på?

Tror du bør se videoen en gang til.

Hardwardmessig/byggekvalitet og kjøreegenskaper får svært god omtale totalt sett. Derimot så får den kritikk for softwaren og litt trekk for noen manglende knapper og noe hardplast noen steder. Alt i alt en god omtale, med noe trekk.

Allikevel skuffende den biten med manglende knapper som vanskeliggør styring av vinduer, elektrisk speil osv. Det bør VW gjøre noe med. Kommer nok til å selge godt uansett og vil tippe det fort kommer en face lift med forbedringer, og noe er kanskje forbedret allerede i noen av de første salgsmodellene.

Endret av gamlefar
  • Liker 1
Lenke til kommentar
gamlefar skrev (2 minutter siden):

Tror du bør se videoen en gang til.

Hardwardmessig/byggekvalitet og kjøreegenskaper får svært god omtale totalt sett. Derimot så får den kritikk for softwaren og litt trekk for noen manglende knapper og noe hardplast noen steder. Alt i alt en god omtale, med noe trekk.

Allikevel skuffende den biten med manglende knapper som vanskeliggør styring av vinduer, elektrisk speil osv. Det bør VW gjøre noe med. Kommer nok til å selge godt uansett og vil tippe det fort kommer en face lift med forbedringer, og noe kanskje allerede i noen av salgsmodellene.

Har sett den flere ganger nå :)  Men ja, "ehm nei" er vell kanskje litt på kanten. Han sier jo det etter han sier sett vekk i fra software og UI. Og jeg mente ikke at han ikke sa dette forsåvidt, mer det at det var langt mer i den videoen enn det. Og utrolig mye negativt. Den får ikke trekk for hardplast, han sier det må erstattes, spessielt i utgavene som koster >50 000 euro. Også gir han jo totalt slakt på alle knappene bilen har og UI generelt sett. Samt software. Det er jo total slakt utover selve kjøringen, sånn egentlig. I en betalt review. 

Jeg lister jo opp de positive tingene han tar opp når jeg kommenterer reviewen også :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (1 time siden):

JTotal fiasko. Ikke så rart, slik er jo håpløst hos VW i dag også. Det er ikke der de et gode. Forhåpentligvis blir de bedre.

 

Og kjørefølelse den beste i en bil som bruker mer enn 7 sekund til 100. Morsomt.

Det vitner jo lite nøytral man er, når omtalen egentlig alt i alt er veldig god. Å kalle det håpløst og fiasko er og lese med ekstremt skjeve briller. Og igjen utelukkende fokus på ekstrem akselerasjon ved kjøreegenskaper. Bare til å riste på hodet av. Det er ikke dragracing til opplysning og det som betyr mest med kjøreegenskaper for folk. 0-7 sek er meget bra det i en bil som dette.

Endret av gamlefar
  • Liker 1
Lenke til kommentar
gamlefar skrev (1 minutt siden):

Det vitner jo lite nøytral man er, når omtalen egentlig alt i alt er veldig god. Å kalle det håpløst og fiasko er og lese med ekstremt skjeve briller. Og igjen utelukkende fokus på ekstrem akselerasjon ved kjøreegenskaper. Bare til å riste på hodet av. Det er ikke dragracing til opplysning og det som betyr mest med kjøreegenskaper for folk. 0-7 sek er meget bra det.

Jeg kunne jo sagt det samme når hele software og user interface blir slaktet? Det er altså en bil som er god til en ting, kjøre. Mens å gjøre justeringer(på helt normale og nødvendige ting) blir slaktet. 

Og jeg har sagt meg enig om kjøre biten jeg. Det er bare til å lese første post det :) Men jeg finner det rart at det er den beste pga den er treig, men det er muligens bare meg. Ikke verre enn det :) Samt at reviewen er betalt da, så en ska jo ta alt med en liten klype salt, såklart. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
gamlefar skrev (Akkurat nå):

Hvis den delen av hardplasten i VW absolutt må erstattes, så kan vel si at så og si alt i en Tesla bør skiftes........ 

"Ikke sett så dårlig byggekvalitet som en Kia fra 80 tallet."

Tesla har langt mindre hardplast, de har myk plast. Iallefall når en sammenligner med model 3. Vi har en t-roc også, samme historie der. Hardt overalt. Nå var det dog han som foretok reviewen som mente det måtte byttes ut, han nevnte dog ikke noe om det hos tesla. naturligvis da det ikke var denne bilen han diskuterte :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du gnåler om denne T-Roc hele tiden. Hva koster denne bilen uten avgifter? Skal vi se, modell Sport koster 415 tusen, derav 80 engangsavgift. Da er man på 335. Trekk fra mva så er man på 268 tusen. Det er vel omtrent noe under halvparten av det din tesla 3 koster? Skjønner ikke at du sammenligner disse i hele tatt.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
kremt skrev (Akkurat nå):

Du gnåler om denne T-Roc hele tiden. Hva koster denne bilen uten avgifter? Skal vi se, modell Sport koster 415 tusen, derav 80 engangsavgift. Da er man på 335. Trekk fra mva så er man på 268 tusen. Det er vel omtrent noe under halvparten av det din tesla 3 koster? Skjønner ikke at du sammenligner disse i hele tatt.

Nå sammenlignet jeg t-roc og id3. Men forøvrig er inteiøret i min helt likt det en får i SR til 30 000$ om en vill gjøre tesla sammenligningen. ? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...