Gå til innhold

Tesla overrasker med overskudd: – Jeg har aldri vært mer optimistisk eller oppglødd rundt Teslas framtid


Melding lagt til av Evil-Duck

Person diskusjon/angrep blir ikke akseptert, hold en fin og høflig tone selv om dere er uenige. Videre bruk av personangrep vil føre til advarsler.

Anbefalte innlegg

Espen Hugaas Andersen skrev (1 time siden):

Fakta, ja, men samtidig fullstendig irrelevant. Tesla produserer bilene som skal til Europa i første halvdel av kvartalet ved Fremont, og Fremont var stengt i nesten hele denne perioden i Q2. Når det ikke har blitt produsert biler for Europa så har de ingen biler å selge!

Kanskje. Jeg tror det er en nedadgående trend, men kanskje noe av fallet på 40% fall skyldtes mangel på biler. Man får se etter Q3.

Espen Hugaas Andersen skrev (1 time siden):

Q3 vil se en kraftig vekst igjen i både antall og omsetning. Trolig rundt $8 mrd og 140k. Q4 vil trolig forbedre på det igjen.

Jeg tror det trengs ytterligere priskutt eller at de hurtigintroduserer Model Y i Europa/Kina for en kortvarig effekt. Hva som skjer i Kina er vanskelig å spå. Tviler på at det er marked for 150 000 per år der og konkurransen hardner til. Man får mye bra til lavere pris fra lokale produsenter.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
oophus3do skrev (Akkurat nå):

Ok? Er TM3, TMX og TMS blitt for gamle allerede i EU? TMY er løsningen? 

EU er ikke et viktig marked? 

Igjen, jeg kommenterer gjerne når du kommer med kilder. Jeg er lei av å diskutere påstandene/konspirasjonene dine.

Det blir for mye.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (3 minutter siden):

Igjen, jeg kommenterer gjerne når du kommer med kilder. Jeg er lei av å diskutere påstandene/konspirasjonene dine.

Det blir for mye.

Du har fått kilde for markedsandeler i EU. Hva mer ønsker du? 

Du kan lett finne og lese om de regulative forandringene som vil bli et dilemma for Tesla etter 2021. 

Lenke til kommentar
oophus3do skrev (Akkurat nå):

Du har fått kilde for markedsandeler i EU. Hva mer ønsker du? 

Du kan lett finne og lese om de regulative forandringene som vil bli et dilemma for Tesla etter 2021. 

Ja det er helt fint, men det stemmer ikke med påstandene dine ang markedsandeler. Samt alt det andre om qc osv. Du bare dropper det og kommer med nye påstander. Det er utrolig kjedelig og lite interessant å høre på rantingen din i hver enste tesla/elon tråd. 

 

Tilbake til hidden, nok en gang..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
3 minutes ago, uname -l said:

Jeg tror det trengs ytterligere priskutt eller at de hurtigintroduserer Model Y i Europa/Kina for en kortvarig effekt. Hva som skjer i Kina er vanskelig å spå. Tviler på at det er marked for 150 000 per år der og konkurransen hardner til. Man får mye bra til lavere pris fra lokale produsenter.

Kortvarig effekt, det er det som er det fundamentale problemet med Elons selskaper. Det meste synes å være tuftet på hurtig vekst. Bare se på Solar City som startet med en forretningsmodell som ikke var bærekraftig og i stor grad fundamentert på kvoter. Det tulleselskapet kjøpte Elon.

Nå har jo endel av Teslas aksjonærer saksøkt Elon for det oppkjøpet så får vi se hvordan det går...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (4 minutter siden):

Ja det er helt fint, men det stemmer ikke med påstandene dine ang markedsandeler. Samt alt det andre om qc osv. Du bare dropper det og kommer med nye påstander. Det er utrolig kjedelig og lite interessant å høre på rantingen din i hver enste tesla/elon tråd. 

 

Tilbake til hidden, nok en gang..

Bevis på markedsandeler I EU stemmer ikke med hva? 

QC er mangelfull. Det ser man på generell basis. Bevis har florert her inne på det fra før av. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
oophus3do skrev (Akkurat nå):

Bevis på markedsandeler I EU stemmer ikke med hva? 

QC er mangelfull. Det ser man på generell basis. Bevis har florert her inne på det fra før av. 

Altså, bare les påstandene dine?? Eller spørsmålene mine om kilder? Det er ikke verre. Men som sagt jeg orker ikke dette tullet mer.

 

Siste svar for denne gang.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (Akkurat nå):

Altså, bare les påstandene dine?? Eller spørsmålene mine om kilder? Det er ikke verre. Men som sagt jeg orker ikke dette tullet mer.

 

Siste svar for denne gang.

Ja, det er ikke noe galt med det jeg sier. Det er du som kort avslutter dette og fyker ut med halen mellom beina. Alt som normalt. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134
6RCURCGB skrev (13 minutter siden):

Ok, er ikke så ille det, er vel omtrent som BMW ///M bil.

Kommer vel an på, men jeg betalte vel rundt 8,5 (inkl avgift) på M2.

Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen skrev (13 minutter siden):

Nei. Det "tulleselskapet" kjøpte Teslas aksjonærer med en overveldende majoritet. Musk var inhabil og avsto fra å stemme.

Elon Musk presset styret(som først sa nei) og forledet aksjonærene med falske løfter inkludert en demonstrasjon av taksolcellepaneler som ikke var funksjonelle.

SolarCity var i praksis konkurs og han reddet seg selv og sin familie fra økonomisk tap og nederlag ved å kjøpe det til overpris for aksjonærenes penger. Det var også det eneste poenget med oppkjøpet for siden så har selskapet vært i en tilstand av nedleggelse. installert solcellekapasitet har falt med 90% siden oppkjøpet. Den eneste grunnen til at det holdes en lunk i dette skallet av et selskap er den kommende rettsaken.

Styret har allerede gått til forlik og betalt $60 millioner som ble dekket av styreforsikringen. Ganske betegnende på hvordan Tesla er drevet er at de ikke lenger klarer å finne et selskap som vil fornye den. 

Endret av uname -l
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
uname -l skrev (2 minutter siden):

siden så har selskapet vært i en tilstand av nedleggelse. installert solcellekapasitet har falt med 90% siden oppkjøpet.

Rimelig fantastisk I denne perioden med veksten som har vært innenfor PV på generell basis. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
oophus3do skrev (16 minutter siden):

Rimelig fantastisk I denne perioden med veksten som har vært innenfor PV på generell basis. 

Det morsomste er at disse nye solcelle-taksteinene(V3 eller4) som noen få uten vett har fått installert på hustakene sine, er importert fra Kina.

Fabrikken i Buffalo som New York brukte én milliard dollar på står i praksis uvirksom. Produksjonsutstyr for millioner av dollar er demontert og stuet på lager.

Endret av uname -l
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
uname -l skrev (3 minutter siden):

Det morsomste er at disse nye solcelle-taksteinene(V3 eller4) som noen få uten vett har fått installert på hustakene sine, er importert fra Kina.

Fabrikken i Buffalo som New York brukte én milliard dollar på står i praksis uvirksom. Produksjonsutstyr for millioner av dollar er demontert og stuet på lager.

Den fabrikken fikk de gratis pga lovnader om "high tech" jobber i NY. 

Enda mer BS som Elon har lovet uten å levere. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
oophus3do skrev (2 timer siden):

Det er viktig å late som. Nå har de sugd CA for alle subsidier, så den legges nok ned for nå er det på tide å utnytte TX litt. Det å rope at de kom til å fjerne seg fra CA lå litt i lufta. Covid-19 ble en god unnskyldning. 

Man kan jo fundere på hvorfor utvikling har foregått som Telt i det siste fremfor ordentlige bygninger i CA. De er enkle å rive ned igjen. 

At du velger å bryte forums retningslinjer og går på persondiskusjon fremfor argumentet og bildet du siterer er ikke overraskende. Det gjør du hver gang du ikke har et godt svar. Prøv på nytt. 

Hvorfor skulle de legge ned i California? De vil jo uansett beholde kontorer der pga. nærheten til teknologikompetansen. Det med å flytte ut av California var vel snakk om hovedkvarteret, og ikke produksjon og teknologi.

Utvikling har foregått i telt fordi de trengte å øke produksjonen, og teltet har faktisk fungert bedre enn den opprinnelige fabrikkbygningen fordi de brukte ting de hadde lært derfra til å forbedre produksjonslinjene i teltet.

Jeg ser ikke helt relevansen av bildet ditt. Konspirasjonsteoriene blir like tåpelige uansett.  

oophus3do skrev (2 timer siden):

Den unnskyldninga kan du ikke bruke når de sender skip til HK fremfor EU. Da er det et bevist valg, og den må forklares.

Var ikke disse skipene i Q3? Hvilken relevans har eventuelle skip som går til Asia i Q3 med Q2-resultatene å gjøre?

Sitat

140k er jo ikke bra med 2 fabrikker i full sving?

Med nedstengt fabrikk i store deler av perioden, jo. Men var det ikke 185.000 biler de produserte i H1 2020 da?  

oophus3do skrev (1 time siden):

Se igjen på bildet:

...et bilde som viser at Tesla ikke har fabrikk i Europa, og må sende alle bilene over dammen. Derfor er Tesla avhengig av å få ferdig fabrikken Tyskland.

Selv VW er enige om at Tesla gjør det bra:

https://www.barrons.com/articles/tesla-has-a-giant-fan-germanys-vw-51595601718

Men du mener vel sikkert av VW er noen storløgnere?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
uname -l skrev (2 timer siden):

Har du i det hele tatt sett på tallene? De er for de siste 2,5 årene. Jeg vet at du gjerne vil sammenligne med 2010 og vise at det har vært en eventyrlig vekst siden det, men det som teller er hvordan det ser ut nå, mister faktafornekter. Hvis man skal se på hele år så var det en omsetningsvekst på bare 14% fra 2018 til 2019 og TTM er flatt.

Man kan skylde på pandemien, men i Europa så har det vært en enorm salgsvekst i elbiler fra de ordentlige bilprodusentene mens Tesla har hatt en sterk nedgang. Usle 14 000 solgte de siste kvartal. Igjen fakta.

Hvor i all verden er personangrepet? Hennes modeller er ikke verd 5 flate øre. Den ene hun la ut som "open source" kunne man legge inn 0 salg av biler og allikevel ende opp med en astronomisk verdivurdering av selskapet. Hun appellerer til dumminger for dumminger er det nok av.

Modellene er åpenbart verd mer enn andre modeller siden ARK har vært usedvanlig treffsikre. Det blir for dumt å legge inn null i salg, da det ikke er et plausibelt scenario. Det er derfor irrelevant. Men uansett, ARK har forstått selskapet. Det har ikke de fleste andre analytikere.

Ja, jeg så på de kirsebærplukkede grafene dine og viste grafer over hele år, som viser en klar økning fra år til år. Det er derfor jeg begynte å snakke å henge seg opp i kortsiktige variasjoner fremfor å se på den langsiktige trenden.

Når det gjelder Europa så glemmer du igjen at Tesla i motsetning til andre produsenter ikke har fabrikker i Europa, så de måtte produsere alle bilene i USA for så å sende dem over dammen. Det setter ganske kraftige begrenseninger for hvor mye de rekker å sende på litt over et halvt kvartal. Til tross for dette så var salget meget sterkt, og de gikk med overskudd. Det er ganske utrolig, og få som trodde det var mulig da fabrikken gjenåpnet i mai.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen skrev (58 minutter siden):

Skjer forresten allerede en del i Texas.

Vet jeg fikk spørsmålet tidligere hvor Semi skal bygges. Der.

Litt av en forskjell på "byggestart" mellom Tesla og Nikola.

Nikolas "byggestart": Papirarbeid ikke levert, ingenting søknad før tidligst august. Sermemonielle spadestikk.

Tesla: I gang med byggingen før verden engang vet om det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...