Gå til innhold

Tesla overrasker med overskudd: – Jeg har aldri vært mer optimistisk eller oppglødd rundt Teslas framtid


Melding lagt til av Evil-Duck

Person diskusjon/angrep blir ikke akseptert, hold en fin og høflig tone selv om dere er uenige. Videre bruk av personangrep vil føre til advarsler.

Anbefalte innlegg

Salvesen. skrev (1 minutt siden):

Noen klarer å se forbi avanse og tenker langsiktig. Ærlighet og redelighet er viktig for omdømme. Spesielt i Asia. Så det er jo en mulighet?

Wow. En av de første tingene som skjedde i Asia ble et massesøksmål... 

Ærlighet og redelighet ?

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
oophus3do skrev (22 minutter siden):

Luksus er hardest straffet i tider som nå ja. Porsche leverer luksus og det er naturlig at biler til 1M+ først får merke nedgangen hos folk som blir litt mer forsiktig i forbruket. 

Hvordan går det med X og S til 1M?

Folk som vurderer Taycan til 1.6mill vurderer også andre Porscher. Taycan konkurrerer ikke mot andre elbiler

  • Liker 1
Lenke til kommentar
oophus3do skrev (Akkurat nå):

En logisk slutning rundt mindre forbruk mot luksus gjør ikke "vondt", da det er forventet. Dog i en periode hvor folk vil spare penger, og man sparer på EV der dette segmentet fremdeles opplever vekst så burde Tesla i overlegen stil lede i markedsandeler. Spesielt siden argumentene om vekst er vært såpass stor. 

Se igjen på bildet:

Screenshot_20200725_182803.thumb.jpg.6c6db8b5b49a6deab7e5d9a1e883a456.jpg

Ja bildet ditt viser jo vekst i Europa det. De leverte kunstige tall i 2019, de hadde trossalt den største backlogen bil industrien har sett. Slik de nyere modellene holder på med nå om dagen(selger til reservasjonsholdere). Men på ett annet nivå(lavere) såklart.

Jeg ser ikke helt poenget du prøver å fremme..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen skrev (Akkurat nå):

Om man planlegger å eksportere 25k biler til EU og 15k biler til Kina fra Fremont, så har det svært liten betydning i hvilken rekkefølge man gjør det.

Så man prioriterer bort bedre avanse? Hva om markedet viste seg å kunne være mer enn 25k? Det finner man ikke ut av om ventetiden er for stor. 

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
oophus3do skrev (1 minutt siden):

Wow. En av de første tingene som skjedde i Asia ble et massesøksmål... 

Ærlighet og redelighet ?

Da er det vell enda viktigere å vise punktlighet og oppfølging i tiden etter? Vet ikke hvor mye du er involvert i salg/ettersalg i Asia. Men det er ikke bare bare...

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (4 minutter siden):

Da er det vell enda viktigere å vise punktlighet og oppfølging i tiden etter? Vet ikke hvor mye du er involvert i salg/ettersalg i Asia. Men det er ikke bare bare...

Nei, det viktigste er ikke å levere fra seg mer søppel. De må øke forbruket på QA og QC, ikke fjerne penger derifra. 

De må også slutte å svindle egne kunder. Det er jo derifra søksmålet kom ifra. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
oophus3do skrev (Akkurat nå):

Da blir det vanskelig. Hvilken markedsandel forventer du Tesla havner på? Nå som de mister markedsandeler. 

Men det gjør de jo ikke, de har økende salg. Det ser en på søylene dine for den siste perioden og en ser det på kvartals rapportene til Tesla. De har også en ny modell som ikke selges utenfor NA enda. Og da kan du jo se tilbake på søylene dine igjen, for 2019. Så har du svaret på hva jeg tenker, sånn mer eller mindre.

I tillegg er det jo mye mer enn bare salg av biler. Jeg blir trukket 100+ kroner pr måned for nettverk i bilen nå. Det drar jo inn noen kroner. Stadig økende bilpark som bruker laderene deres, software salg, energi salg osv. 

 

Tesla er langt mer enn bilsalg..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
bshagen skrev (8 minutter siden):

Folk som vurderer Taycan til 1.6mill vurderer også andre Porscher. Taycan konkurrerer ikke mot andre elbiler

Ja, dette blir mer riktig. Porsche har en av klodens mest ihugga fans som hopper fra Porsche til Porsche. De rikeste i denne gruppen har gjerne flere og bytter ut bilene årlig slik enkelte gjør med mobiltelefoner. 

Avansen per bil er en av de beste totalt sett. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
oophus3do skrev (2 minutter siden):

Nei, det viktigste er ikke å levere fra seg mer søppel. De må øke forbruket på QA og QC, ikke fjerne penger derifra. 

De må også slutte å svindle egne kunder. Det er jo derifra søksmålet kom ifra. 

Aha, så løsningen er å ikke levere noe som helst. Got it? markedet er veldig uenig med deg, men du har vell en 4-5 følgere som er enig. I det minste.

 

Forøvrig er jeg veldig enig i at QC/QA er viktig og dette bør skjerpes. Generelt sett. VW også ser det ut til ift krisen de er inne i nå. Her har noe gått veldig galt. Men de er absolutt ikke alene, Tesla har jo vært der selv mange ganger feks.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (2 minutter siden):

Men det gjør de jo ikke, de har økende salg.

Økende salg har ikke en direkte korrelasjon for markedsandeler. Det er forventet at EV i større og større grad tar over for ICE. 

Om aksjeprisen skal forsvares sammen med vekstargumentet så må du se på markedsandeler, ikke vekst lukket sett. 

Det hjelper ikke om EV har 50% andeler totalt sett og Tesla opplever svak vekst, men har kun 1% av disse. Det er og blir en dårlig trend og aksjekursen vil falle om så blir tilfellet. 

Salvesen. skrev (5 minutter siden):

Tesla er langt mer enn bilsalg..

Nei. Se på økonomien. Tesla er en bilprodusent. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
oophus3do skrev (1 minutt siden):

Økende salg har ikke en direkte korrelasjon for markedsandeler. Det er forventet at EV i større og større grad tar over for ICE. 

Om aksjeprisen skal forsvares sammen med vekstargumentet så må du se på markedsandeler, ikke vekst lukket sett. 

Det hjelper ikke om EV har 50% andeler totalt sett og Tesla opplever svak vekst, men har kun 1% av disse. Det er og blir en dårlig trend og aksjekursen vil falle om så blir tilfellet. 

Nei. Se på økonomien. Tesla er en bilprodusent. 

 

Så du mener tesla kun har en inntektskilde, og det er bil salg? Kilde.

 

Ok, så vis meg problemet med markedsandeler, og hvorfor øker kursen stadig. Og ikke stuper som du har påstått i åresvis nå?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (4 minutter siden):

Aha, så løsningen er å ikke levere noe som helst.

Merkelig logikk. Det er viktigere å levere et godt produkt fremfor mest mulig av et dårlig produkt. Selv om det betyr noen tusen mindre biler her og der. 

Det Tesla gjør nå er ikke bærekraftig. 

Salvesen. skrev (6 minutter siden):

markedet er veldig uenig med deg, men du har vell en 4-5 følgere som er enig. I det minste.

Markedet flyter på lovnader om en uviss fremtid. Det er desto viktigere at Tesla ikke mister ansikt I den takten de gjør nå. 

 

Salvesen. skrev (7 minutter siden):

Forøvrig er jeg veldig enig i at QC/QA er viktig og dette bør skjerpes. Generelt sett. VW også ser det ut til ift krisen de er inne i nå. Her har noe gått veldig galt. Men de er absolutt ikke alene, Tesla har jo vært der selv mange ganger feks.

Forskjellen er at VW sier ifra og putter penger og ressurser i å bli bedre. 

Tesla sier ikke ifra om problemer og hjelper kun de som roper høyest på Twitter, samtidig som lovnader flyr i alle retninger. I bakgrunnen så blir penger på QA og QC fjernet. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
oophus3do skrev (Akkurat nå):

Merkelig logikk. Det er viktigere å levere et godt produkt fremfor mest mulig av et dårlig produkt. Selv om det betyr noen tusen mindre biler her og der. 

Det Tesla gjør nå er ikke bærekraftig. 

Markedet flyter på lovnader om en uviss fremtid. Det er desto viktigere at Tesla ikke mister ansikt I den takten de gjør nå. 

 

Forskjellen er at VW sier ifra og putter penger og ressurser i å bli bedre. 

Tesla sier ikke ifra om problemer og hjelper kun de som roper høyest på Twitter, samtidig som lovnader flyr i alle retninger. I bakgrunnen så blir penger på QA og QC fjernet. 

Kilde? Hvor mye har VW økt og hvor mye har Tesla redusert?

 

Hvilke problemer sier ikke tesla "ifra om"? 

 

Jeg har alltid fått hjelp av Tesla, møller derimot. Noe av det Værste jeg har vært borti. Men det er kun personlig oppfatning. Så tenker du gjerne sitter på kilder til påstandene du kommer med:)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (2 minutter siden):

Så du mener tesla kun har en inntektskilde, og det er bil salg? Kilde.

Nei, prøv å se på den største posten for inntekter. Det er ikke SW. Det er heller ikke energi. 

 

Salvesen. skrev (3 minutter siden):

Ok, så vis meg problemet med markedsandeler, og hvorfor øker kursen stadig. Og ikke stuper som du har påstått i åresvis nå?

Jeg gjorde det nettopp? 

Prisen omhandler forhåpninger, og har null forankring i realiteter. 

Hva skjer om markedsandelen svikter mot forespeilingene for "eksponensiell vekst" over tid? Samt hvor lenge vil markedet takle lovnader uten resultater? 

Robotaxi lovnaden går snart ut på dato, og mye i prisen avhenger av dette. Markedet til Tesla spesifikt takler nok noen utsettelser, men i mellomtiden så har spesialistene fastsatte datoer som sammenfaller med regulative forankringer. 

01.01.2021 så skjer det noe betydelig i både Asia og EU samt Canada om jeg husker rett. Black Box og Eye tracking blir påtvunget for enkelte assists og overgangen til lvl 3. 

Dette havner utenfor Teslas sensor suite, og de sliter med lovnader for FSD som allerede er bokført. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
oophus3do skrev (5 minutter siden):

Nei, prøv å se på den største posten for inntekter. Det er ikke SW. Det er heller ikke energi. 

 

Jeg gjorde det nettopp? 

Prisen omhandler forhåpninger, og har null forankring i realiteter. 

Hva skjer om markedsandelen svikter mot forespeilingene for "eksponensiell vekst" over tid? Samt hvor lenge vil markedet takle lovnader uten resultater? 

Robotaxi lovnaden går snart ut på dato, og mye i prisen avhenger av dette. Markedet til Tesla spesifikt takler nok noen utsettelser, men i mellomtiden så har spesialistene fastsatte datoer som sammenfaller med regulative forankringer. 

01.01.2021 så skjer det noe betydelig i både Asia og EU samt Canada om jeg husker rett. Black Box og Eye tracking blir påtvunget for enkelte assists og overgangen til lvl 3. 

Dette havner utenfor Teslas sensor suite, og de sliter med lovnader for FSD som allerede er bokført. 

 

Jeg har ikke sagt at det er den største posten heller:)

 

Nei det har du ikke. Du leverer kun påstander. Det er ikke det samme som kilder. I tilfelle du ikke har fått det med deg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (6 minutter siden):

Kilde? Hvor mye har VW økt og hvor mye har Tesla redusert?

Se på bildet du har fått. VW har store andeler fra før utenfor EV segmentet, så deres andeler er ikke viktig, men det er kritisk for Tesla som kun selger EV's. 

Salvesen. skrev (8 minutter siden):

Hvilke problemer sier ikke tesla "ifra om"? 

Biler som ikke er vanntette? Kødder du eller hva er greia? Den lista kan være lang og jeg gidder ikke remse opp alt. For Kina så sa de ikke ifra om at de leverte biler med HW2.5 feks. 

 

Salvesen. skrev (10 minutter siden):

Jeg har alltid fått hjelp av Tesla, møller derimot. Noe av det Værste jeg har vært borti. Men det er kun personlig oppfatning. Så tenker du gjerne sitter på kilder til påstandene du kommer med:)

Trenger du kilder på noe Elon innrømmer selv ved Q2 konferansen? Han slukker branner, eller prøver når han snakker om et stort og vanskelig problem. "Manufactoring". Lovnader kommer for TMY i EU fordi etter noen måneder så må de starte litt på nytt og fikse problemer de har hatt som kundene må slite med. 

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
oophus3do skrev (2 minutter siden):

Se på bildet du har fått. VW har store andeler fra før utenfor EV segmentet, så deres andeler er ikke viktig, men det er kritisk for Tesla som kun selger EV's. 

Biler som ikke er vanntette? Kødder du eller hva er greia? Den lista kan være lang og jeg gidder ikke remse opp alt. For Kina så sa de ikke ifra om at de leverte biler med HW2.5 feks. 

 

Trenger du kilder på noe Elon innrømmer selv ved Q2 konferansen? Han slukker branner, eller prøver når han snakker om et stort og vanskelig problem. "Manufactoring". Lovnader kommer for TMY i EU fordi etter noen måneder så må de starte litt på nytt og fikse problemer de har hatt som kundene må slite med. 

 

Det viser jo bare eu. Og i perioden den har sunket har prisen steget veldig. Samt skal tesla inn med en ny modell i markedet. Altså, nei det er ikke en kilde til dine påstander.

 

Kommenterer gjerne igjen når du viser til dette.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (1 minutt siden):

Jeg har ikke sagt at det er den største posten heller:)

Du sier de er mer enn kun biler, at energi og SW er viktig. Hvor viktig er det? Ifølge økonomien så er dem en bilprodusent først og fremst. 

 

Salvesen. skrev (2 minutter siden):

Nei det har du ikke. Du leverer kun påstander. Det er ikke det samme som kilder. I tilfelle du ikke har fått det med deg.

Der klarte du ikke holde deg til sak lengre nei. 

De regulative forandringene er ingen påstand. Robo-taxi lovnaden er heller ingen påstand. Hvor viktig det er for Tesla å I det minste opprettholde markedsandeler er heller ingen tom påstand. Det er fakta. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (Akkurat nå):

Det viser jo bare eu. Og i perioden den har sunket har prisen steget veldig. Samt skal tesla inn med en ny modell i markedet. Altså, nei det er ikke en kilde til dine påstander.

Ok? Er TM3, TMX og TMS blitt for gamle allerede i EU? TMY er løsningen? 

EU er ikke et viktig marked? 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...