Gå til innhold

Anbefalte innlegg

debattklovn skrev (32 minutter siden):

Det er blitt svært vanskelig å ta deg seriøst når du bare kommer med ufunderte personangrep og ingen argumenter. 

Men det er sant. Når en rasist mener ting om innvandring og venstresiden er det åpenbart det blir biased og det er vanskelig å tro at personen er ute etter en ordentlig diskusjon. 

Det er altså ikke noe poeng å argumentere, for den fundamentale holdningen til personen er rasistisk. 

Endret av Psykake
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Psykake skrev (2 timer siden):

Men det er sant. Når en rasist mener ting om innvandring og venstresiden er det åpenbart det blir biased og det er vanskelig å tro at personen er ute etter en ordentlig diskusjon. 

Det er altså ikke noe poeng å argumentere, for den fundamentale holdningen til personen er rasistisk. 

For meg virker det som du er med i Antifa O.L, det er kun mitt syn, ikke ett faktum.
Jeg argumenterer stort sett likevel...
Aner meg at du verken leste eller så på videoene.
Hadde ikke overrasket meg om du hadde klappet sammen med Antifa.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Alexander4840 skrev (1 minutt siden):

For meg virker det som du er med i Antifa O.L, det er kun mitt syn, ikke ett faktum.
Jeg argumenterer stort sett likevel...
Aner meg at du verken leste eller så på videoene.
Hadde ikke overrasket meg om du hadde klappet sammen med Antifa.

Men det er jeg ikke og hvis du baserer det på hvordan jeg kommenterer på dette forumet, er det din mening og det får du ha. 

Jeg baserer min påstand om at du er en rasist på din uttalelse om at man må ha 100% rent norsk blod for å være ordentlig norsk. 

Lenke til kommentar
Blåbanan skrev (På 22.7.2020 den 20.40):

Hva er det som skjer med samfunnet vårt? Hva er det vi beveger oss inn i? Hvilken tilstand går vi mot?

På veien mot likhet mellom alle har vi sporet helt av og endt opp med å i størst mulig grad skulle sette oss selv i båser. Man burde lytte mer til hva MLK Jr. hadde å si, fremfor å fronte de tankene som gjøres i dag.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (Akkurat nå):

Klarer du å vise hvordan det passer med definisjon på rasisme?

Å være norsk er en del av vår identitet.  Å si at noen ikke har en fullverdig identitet fordi de ikke har 100% norsk blod, er å si at de ikke er ordentlige norske og derav ikke et fullverdig medlem av samfunnet vårt. Er man ikke fullverdig, er man pr definisjon mindreverdig. Kun basert på etnisitet. 

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Psykake said:

Å være norsk er en del av vår identitet.  Å si at noen ikke har en fullverdig identitet fordi de ikke har 100% norsk blod, er å si at de ikke er ordentlige norske og derav ikke et fullverdig medlem av samfunnet vårt. Er man ikke fullverdig, er man pr definisjon mindreverdig. Kun basert på etnisitet. 

 

 

 

Man er ikke ordentlig norsk om du har besteforeldre eller oldeforeldre som ikke er født her. Du er derimot "norsk-indisk" f.eks. Akkurat som det er mange amerikanere som kaller seg norsk-amerikanere. Det er jo bare fakta, ikke rasistisk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
8 minutes ago, Psykake said:

Å være norsk er en del av vår identitet. 

Å være norsk er en del av norskes identitet. 
Det er svært mange i det norske samfunnet som ikke er norsk, ikke identifiserer seg som norsk og har det helt fint med sin identitet. 

Quote

Å si at noen ikke har en fullverdig identitet fordi de ikke har 100% norsk blod, er å si at de ikke er ordentlige norske og derav ikke et fullverdig medlem av samfunnet vårt.

Som sagt, ikke alle som er fullverdige medlemmer av samfunnet vårt identifiserer seg som norske. 
Forøvrig er dette hans syn på saken - folk han uttrykker sin mening til adopterer ikke automatisk hans syn. 
Om en fremmed forteller meg at jeg ikke er norsk så betyr ikke det at jeg begynner å føle meg unorsk. 

Å vurdere noen som norsk eller ikke-norsk er ikke en verdivurdering av dem som person, som de fleste rasismedefinisjoner krever.  Det kan derfor vanskelig defineres som rasisme, om man bryr seg om korrekthet iallefall. 
 

Endret av debattklovn
  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, RaptorStrike said:

Du har ikke definisjonsmakten over hvorvidt noen er norske eller ei.

Alle har rett til å ha en mening om hva som er kriteriene for å være norsk. 

Quote

Ved å frata dem retten til å kalle seg norske har du rasistiske holdninger.

Man fratar dem ikke retten til å kalle seg norsk. Det går ikke an. De kan kalle seg hva de vil. 
 

Lenke til kommentar
Quakecry skrev (8 minutter siden):

Man er ikke ordentlig norsk om du har besteforeldre eller oldeforeldre som ikke er født her. Du er derimot "norsk-indisk" f.eks. Akkurat som det er mange amerikanere som kaller seg norsk-amerikanere. Det er jo bare fakta, ikke rasistisk. 

Har man et norsk pass er man norsk. Ikke nesten norsk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (5 minutter siden):

Å være norsk er en del av norskes identitet. 
Det er svært mange i det norske samfunnet som ikke er norsk, ikke identifiserer seg som norsk og har det helt fint med sin identitet. 

Som sagt, ikke alle som er fullverdige medlemmer av samfunnet vårt identifiserer seg som norske. 
Forøvrig er dette hans syn på saken - folk han uttrykker sin mening til adopterer ikke automatisk hans syn. 
Om en fremmed forteller meg at jeg ikke er norsk så betyr ikke det at jeg begynner å føle meg unorsk. 

Å vurdere noen som norsk eller ikke-norsk er ikke en verdivurdering av dem som person, som de fleste rasismedefinisjoner krever.  Det kan derfor vanskelig defineres som rasisme, om man bryr seg om korrekthet iallefall. 
 

Hva svært mange gjør og hva du ville følt er irrelevant.

Jeg snakker om de som føler seg og identifiserer seg som 100% norske , men blir fortalt at de aldri vil bli helt norske.  Dette kan svekke deres oppfatning av sin egen verdi som menneske og som medlem av samfunnet. Ergo blir deres verdi som menneske nedgradert (om det er i deres øyne eller den som sier det er irrelevant) på bakgrunn av at de ikke har rent norsk blod. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
4 minutes ago, RaptorStrike said:

Det er din fakta når du tillegger deg definisjonsmakt over hvem jeg er.

Jeg er tydeligvis ikke norsk ut i fra din definisjon. Hvem faen er du til å si om jeg er norsk eller ei?

Jeg er en etnisk europeer og stammer herifra. Er du? Er du nordisk? Skjønner ikke hvorfor du ikke skulle være stolt over hvor du har opphav fra. 

Lenke til kommentar
1 minute ago, Psykake said:

Jeg snakker om de som føler seg og identifiserer seg som 100% norske , men blir fortalt at de aldri vil bli helt norske.  Dette kan svekke deres oppfatning av sin egen verdi som menneske og som medlem av samfunnet. Ergo blir deres verdi som menneske nedgradert (om det er i deres øyne eller den som sier det er irrelevant) på bakgrunn av at de ikke har rent norsk blod. 

Hva folk føler om sin egen identitet er irrelevant i denne sammenhengen. 
Rasisme innebærer en ned- eller oppvurdering av ulike folkegrupper. 
Som sagt, å mene at noen er norsk eller ikke-norsk  er ikke en verdivurdering av dem som personer. 
Det er derfor ikke rasisme. 

Faktisk vil jeg utfordre deg til å bevise at du har rett. Ta frem en anerkjent rasismedefinisjon og vis at det Alexander sier stemmer med rasisme i henhold til definisjonen. 

Lenke til kommentar
debattklovn skrev (Akkurat nå):

Hva folk føler om sin egen identitet er irrelevant i denne sammenhengen. 
Rasisme innebærer en ned- eller oppvurdering av ulike folkegrupper. 
Som sagt, å mene at noen er norsk eller ikke-norsk  er ikke en verdivurdering av dem som personer. 
Det er derfor ikke rasisme. 

Faktisk vil jeg utfordre deg til å bevise at du har rett. Ta frem en anerkjent rasismedefinisjon og vis at det Alexander sier stemmer med rasisme i henhold til definisjonen. 

Jeg mener han er en rasist når han mener norske mennesker ikke er ordentlige norske fordi de ikke har rent norsk blod.  Man kan nedvurdere en enkeltperson på bakgrunn av etnisitet.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...