Redaksjonen. Skrevet 22. juli 2020 Del Skrevet 22. juli 2020 Nå vil KFC presentere sin 3D-printede og «slaktefrie» nugget Lenke til kommentar
John Tangerås Skrevet 22. juli 2020 Del Skrevet 22. juli 2020 KFC smaker såpe og olje, så det kan ikke være så fryktelig vanskelig å erstatte "kjøttet" de bruker. 1 Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 22. juli 2020 Del Skrevet 22. juli 2020 Trodde det ikke gikk an å komme lavere enn bleket MUK. 1 Lenke til kommentar
The Very End Skrevet 22. juli 2020 Del Skrevet 22. juli 2020 (endret) Nå må dere ikke være noen gamle surkuker her, dette er kul innovasjon! At vi spiser mindre kjøtt er en gevinst for alle. Endret 22. juli 2020 av The Very End 3 Lenke til kommentar
OlaML Skrevet 22. juli 2020 Del Skrevet 22. juli 2020 Spennende å se om dette faktisk reduserer energiforbruk og miljøavtrykk. Ellers kan innholde like godt være en grønnsaksmos for min del, det er friteringen og sausen som smaker mest likevel. 1 Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 22. juli 2020 Del Skrevet 22. juli 2020 Om man snakker om fotavtrykk for miljøet, vil jeg heller fokusere på å kutte ut storfe og svineproduksjon. Der kutter man brått halvparten av all forurensingen. Fjærkre er igrunn ikke så ille når man ser det hele bildet. Å fritere maten i olje gjør dog den helsemessige effekten av å spise fjærkre bortkastet igjen. Lenke til kommentar
Lynxman Skrevet 23. juli 2020 Del Skrevet 23. juli 2020 Moskva faktisk. Jeg har smakt KFC én gang, i London i 1994. Det var digg husker jeg. Lenke til kommentar
Uppercase Skrevet 25. juli 2020 Del Skrevet 25. juli 2020 Da må det vel være fritt fram for vegetarianere og veganere å hive innpå med nuggets? Spennende saker. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 25. juli 2020 Del Skrevet 25. juli 2020 Kynxx skrev (På 22.7.2020 den 23.12): Om man snakker om fotavtrykk for miljøet, vil jeg heller fokusere på å kutte ut storfe og svineproduksjon. Der kutter man brått halvparten av all forurensingen. Fjærkre er igrunn ikke så ille når man ser det hele bildet. Å fritere maten i olje gjør dog den helsemessige effekten av å spise fjærkre bortkastet igjen. Når det kommer til kylling i industriell skala så er det mye tvilsom moral rundt dyrevelferd også. Vi må først og fremst få bort kjøttproduksjon med syltynne marginer. Jeg er ingen veganer/vegetarianer, men å gjøre ekte kjøtt sekundært vil være det moralsk riktige å gjøre. Så lenge 80% av kjøttkonsumet vårt blir erstattet med imitatorer eller dyrket kjøtt, så gir jeg blaffen i hva som angår de siste 20%. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå