Gå til innhold

Politirazzia mot mulig dieseljuks med Fiat Chrysler og Iveco

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om det viser seg at dette er tilfellet, hva skjer da? For ikke nok med at dem jukset på testene, det betyr også at mest sannsynlig har selskapene koordinert dette sammen. Ville jo vært rart om alle har sine egne luresystemer, og virker da sannsynlig at man har samarbeidet om dette. I så tilfelle risikerer man kanskje strengere straffer og / eller at tidligere siktet selskaper må gjennom nye retssrunder? Intensjonen min er spørrende, ikke dømmende.

Endret av The Very End
Lenke til kommentar

Forliket på 515 M$ virker jo som en fjert i nordavind i forhold til VW sin dom på 30 000 M€. Så jeg tipper at innholdet og omfanget av forliket er mye mindre enn innholdet og omfanget av dommen til VW. Da skal det nok også lite til for at forliket ikke er dekkende for eventuelle nye avsløringer. I så fall kan det nok fort føre til ganske store tilleggsbøter.

Det blir nok en sak å følge med på i årene fremover.

• Liker 2
Lenke til kommentar
hekomo skrev (1 time siden):

Auda. Først knytter Nikola til seg "Diesel Bros" som er kjent for miljøkriminalitet, og nå dette?

Du får kjefte litt på Tesla angående Daimler samarbeidet også nå da, for å ikke havne i et dobbeltmoralsk dilemma. 

Endret av oophus3do
Lenke til kommentar
hekomo skrev (13 minutter siden):

Daimler-samarbeidet? Bygger Daimler biler for Tesla?

Uff.. Later du som, eller hva er greia? Jeg stoler 0% på at du som ikke gjør annet enn å snakke om Tesla ikke vet forholdet Tesla og Daimler har hatt, samt ryktene om en elektrisk Sprinter? 

Lenke til kommentar
hekomo skrev (21 minutter siden):

Hvilket forhold tenker du på da, og hva er relevansen?

Du velger fritt om dobbeltmoralen din skal bli stående for alles skue, eller om du beklager deg og trekker deg litt tilbake. 

Hvor mange forhold har Tesla og Daimler hatt? Samt hvilke diskusjoner hadde dem i 2019 angående en elektrisk Sprinter som jeg nevnte tidligere? 

Angående relevansen, så kan du først forsvare ditt eget innspill i denne tråden. Eller er du så blind for å føre et dobbeltmoral at du ikke ser du gjør det selv? 

Endret av oophus3do
Lenke til kommentar

Det er litt vanskelig å vite hva du snakker om, og hva du mener relevansen er. Jeg mener, Tesla har såvidt jeg vet ikke inngått partnerskap med folk som driver miljøkriminalitet (Diesel Bros). Daimler var vel investert i Tesla for ti år siden, og så?

• Liker 1
Lenke til kommentar
hekomo skrev (22 minutter siden):

Det er litt vanskelig å vite hva du snakker om, og hva du mener relevansen er. Jeg mener, Tesla har såvidt jeg vet ikke inngått partnerskap med folk som driver miljøkriminalitet (Diesel Bros). Daimler var vel investert i Tesla for ti år siden, og så?

Det kan umulig være vanskelig å vite hva jeg refererer til. Så mange linker er det ikke mellom Tesla og Daimler at du skal klare å gå deg vill i dette. 

Som sagt, du velger selv om du vil la dobbeltmoralen din stå åpent for alles skue eller ikke. 

Lenke til kommentar
hekomo skrev (1 minutt siden):

Ok, så som vanlig så vil du ikke spesifisere nærmere hva du snakker om. Hvorfor gidder du å svare i det hele tatt da?

Det er jo spesifisert? Samarbeidet tidlig mellom Daimler og Tesla, samt ryktene nå nylig angående en elektrisk Sprinter. Spesifisert for tredje gang. 

Daimler er også delaktig i Dieselgate. 

Lenke til kommentar
oophus3do skrev (11 timer siden):

Det er jo spesifisert? Samarbeidet tidlig mellom Daimler og Tesla, samt ryktene nå nylig angående en elektrisk Sprinter. Spesifisert for tredje gang. 

Daimler er også delaktig i Dieselgate. 

Så dermed er utsleppet frå Tesla sine dieselbiler manipulert? Har du et poeng eller er det berre hat? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
HF- skrev (38 minutter siden):

Så dermed er utsleppet frå Tesla sine dieselbiler manipulert? Har du et poeng eller er det berre hat? 

Les første posten som jeg siterte og det jeg skrev. Denne røde tråden klarer du å finne. 

Hvem kommer med dobbeltmoral og kun hat? 

Lenke til kommentar
oophus3do skrev (4 minutter siden):

Les første posten som jeg siterte og det jeg skrev. Denne røde tråden klarer du å finne. 

Hvem kommer med dobbeltmoral og kun hat? 

Side opp og side ned, for å ta feil på samme måte som hekomo. ?

• Liker 2
Lenke til kommentar
HF- skrev (3 minutter siden):

Side opp og side ned, for å ta feil på samme måte som hekomo. ?

Sånn blir det når han er involvert. Dobbeltmoral er tydeligvis greit mens man spiller dum. 

Det er vanskelig å inngå samarbeid med eldre OEMs idag uten å berøre folk som jukset under Dieselgate skandalen. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...