TorZoc Skrevet 21. juli 2020 Del Skrevet 21. juli 2020 Hei Nettverks avdelingen her på diskusjon. ? Lurte på om noen kunne gitt meg svar på dette problemet. Så eg har flere pc-er eg prøver å koble sammen til en Nettverk switch for internett. Nettverk switchen er en Centrecom mr820tr, denne er koblet til med en ethernet kabel til lyse/altiboks routeren. Problemer er nå eg kobler pcene til Nettverk switchen så ligger internett speed på ca 6-7mb, mens visst eg bruker ethernet kabel direkte fra lyse/altiboks routeren til den ene pcen så pop-er speeden opp på 90-95mb. Kan det vær Nettverk switchen defektet eller er det snakk om noen instillinger du kan endre på? Takk for alle svar ? Lenke til kommentar
Populært innlegg Chris93 Skrevet 21. juli 2020 Populært innlegg Del Skrevet 21. juli 2020 Det der er en hub, 90 tallet kaller og ønsker den tilbake. Kjøp en switch. 10 Lenke til kommentar
Cipher Panda Skrevet 21. juli 2020 Del Skrevet 21. juli 2020 Sitat 8 x RJ45, 1 x BNC, 1 x AUI. 10 Mbps. ? 2 1 Lenke til kommentar
NULL Skrevet 21. juli 2020 Del Skrevet 21. juli 2020 Ikke ofte man kommer borti 10Mbps HUB-er lengre. Som det sies, en svitsj vil være løsningen. Eksempelvis en slik bør gjøre nytten (finnes også i varianter med flere porter om du trenger det): https://www.prisjakt.no/product.php?p=1498225 3 Lenke til kommentar
TorZoc Skrevet 21. juli 2020 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2020 Haha, takk for alle innlegg. Ser ut som Cipher Panda, fant ut løsningen, takk. Trur eg skal oppgradere huben over til en modern switch og ikkje bruke hva eg finner i garasjen ? 1 Lenke til kommentar
zlpw0ker Skrevet 24. juli 2020 Del Skrevet 24. juli 2020 Trur diskusjon.no avdeling bør finne seg en ny nettverks person eller hele avdelingen. Hvis du ikke engang vet forskjellen på en hub og switch så bør du holde deg unna drifting av nettverksavdeling. Vent, bruker dere Windows Server 2000 og eller? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 24. juli 2020 Del Skrevet 24. juli 2020 zlpw0ker skrev (5 minutter siden): Trur diskusjon.no avdeling bør finne seg en ny nettverks person eller hele avdelingen. Diskusjon.no har da ingenting med noe her, utenom at spørsmålet stilles her.. 2 Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 24. juli 2020 Del Skrevet 24. juli 2020 zlpw0ker skrev (41 minutter siden): Trur diskusjon.no avdeling bør finne seg en ny nettverks person eller hele avdelingen. Hvis du ikke engang vet forskjellen på en hub og switch så bør du holde deg unna drifting av nettverksavdeling. Vent, bruker dere Windows Server 2000 og eller? Er dette humor? 1 Lenke til kommentar
zlpw0ker Skrevet 24. juli 2020 Del Skrevet 24. juli 2020 Chris93 skrev (3 minutter siden): Er dette humor? Ment som alvorlig ja med en dæsj med humor. Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 24. juli 2020 Del Skrevet 24. juli 2020 zlpw0ker skrev (1 minutt siden): Ment som alvorlig ja med en dæsj med humor. Prøv en gang til. 2 Lenke til kommentar
zlpw0ker Skrevet 24. juli 2020 Del Skrevet 24. juli 2020 aklla skrev (42 minutter siden): Diskusjon.no har da ingenting med noe her, utenom at spørsmålet stilles her.. hæ. sitat fra trådstarter "Hei Nettverks avdelingen her på diskusjon." Jeg tolker det at det er fra diskusjon nettverksavdelinga. Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 24. juli 2020 Del Skrevet 24. juli 2020 Jeg tolker det som han sier hei til nettverksavdelingen (dette stedet) her på Diskusjon.. 1 Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 24. juli 2020 Del Skrevet 24. juli 2020 zlpw0ker skrev (7 minutter siden): hæ. sitat fra trådstarter "Hei Nettverks avdelingen her på diskusjon." Jeg tolker det at det er fra diskusjon nettverksavdelinga. Da glemte i såfall han/hun et komma. Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134 Skrevet 24. juli 2020 Del Skrevet 24. juli 2020 Skulle likt å se hvordan forumet fungerte om det var bygget med 10 mbit hub. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 24. juli 2020 Del Skrevet 24. juli 2020 zlpw0ker skrev (10 minutter siden): hæ. sitat fra trådstarter "Hei Nettverks avdelingen her på diskusjon." Jeg tolker det at det er fra diskusjon nettverksavdelinga. Hei zlpw0ker her på diskusjon.no Når man sier hei til noen, så er det oftest ikke seg selv man sier hei til.. Hadde det vært ett komma, f.eks "Hei, zlpw0ker her på diskusjon.no" ville det vært anderledes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå