loddebolten Skrevet 20. juli 2020 Del Skrevet 20. juli 2020 Er det mulig å få tak i nye "kule" Midi kabinetter hvor man kan montere PSU i toppen av kabbet, slik det alltid var før ? Skal brukes til ny "gaming maskin" så er ute etter noe litt "tøft" , gjerne med RGB vifter osv, men kvalitet og lett og bygge i er definetivt det som er mest viktig ! Jeg er en gammal mann :) som har skrudd pc i nesten 30 år, og skal bygge noe til ungene, :) Har bygd minst 8 maskiner med Chieftec kabinetter- Tunge som fy,,! Men med vifter som blåser rett inn på diskene og skjermkort. Og ikke minst at når du skal ha ut en disk så vender kontakter osv rett ut mot deg når du åpner døra på kabbet, og man kan bytte en disk på 30 sek. Men så til trådstart, Jeg har mitt eget filtersystem tilpasset disse "gamle" , og det er mye annet jeg digger med dem, " ( er jo nesten støpejern" skal du ødelegge et slik kabb må du bruke en hammer ! Og det som betyr mest ! At PSU monteres i toppen av kabinettet ! Jeg kan starte en laang diskusjon om min motvilje mot å sette PSU i bunn av kassa, men vi lar det ligge nå, :) Så, enkelt og greit, har noen en link til kabinetter med nye "fancy greier" som vifter med farge osv hvor jeg får PSU i toppen av kassa ? Pris, opp til 2000,- :) PSU i bunn av kabinettet,, støvsuger- feil luftstrøm-ofte med et deksel så ikke du ser at kablene sitter der dem skal i en modulær PSU, he he :) sorry, måtte bare slenge det på, så ikke la evt diskusjon gå inn på akkurat det der, MEN, jeg er åpen for forslag og andre meninger ! Hvis ikke man er det bør man jo gi seg med datamontering osv :) :) Lenke til kommentar
Merko Skrevet 20. juli 2020 Del Skrevet 20. juli 2020 Bare snu kabinettet opp/ned. 1 Lenke til kommentar
camxer Skrevet 20. juli 2020 Del Skrevet 20. juli 2020 (endret) Dette kabinettet kan ha psu oppe eller nede eller til og med dual psu om man trenger slikt: https://www.dustinhome.no/product/5011083171/pc-o11-dynamic?ssel=false&LGWCODE=5011083171;91289;5443&gclid=EAIaIQobChMI883p97fc6gIVkd4YCh2dWwt-EAQYAiABEgI3ffD_BwE Den kommer i flere utgaver. Her finner du en grei review av den ene utgaven: I det vedlagte bildet kan du se hvordan psu kan monteres. Man kan bytte psu (nr1) og hdd caddyen (nr2) om en annen. Psu og hdd er bak hovedkortet. Endret 20. juli 2020 av camxer 1 Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 20. juli 2020 Del Skrevet 20. juli 2020 Jeg har også bygget PC'er i mange år, og synes det er synd hvis du absolutt må ha PSU i toppen. De siste årene har jeg kun bygget i Fractal Design kabinetter og disse har en helt fantastisk layout både for disker og kabelopplegg. PSU er helt skjult i bunnen og har egen kjøling på de fleste av samt et filter i bunnen som enkelt kan rengjøres. De har også utrolig god luftgjennomstrømning og de fleste er også forberedt for vannkjøling. Anbefaler at du tar en titt på de før du bestemmer deg! ? Her er et eksempel som er på tilbud hos Komplett nå, men ta gjerne en titt på de andre også.https://www.komplettbedrift.no/product/1136190/komponenter/kabinetter-stroemforsyning/midi-tower/fractal-design-vector-rs-blackout# 1 Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 20. juli 2020 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2020 Fantastiske svar alle sammen ! En gammal pc mekker trenger å bli oppdatert ! Tusen takk, jeg blir nok sittende oppe i natt ( jeg er ikke så kørka at jeg setter kabinettet opp ned da, men kudos for litt humor også, he he Lenke til kommentar
camxer Skrevet 20. juli 2020 Del Skrevet 20. juli 2020 Er en gammel pc mekker selv og har så å si alltid hatt fulltower kabinett (Sverger til Corsair 800D per i dag), men må innrømme at jeg kunne glatt ha byttet til Lian Li sin 011 Dynamic hvis det var ikke for at jeg har custom vannkjøling. Kabinettet ligger på rett under 1400kr, men det følger ingen vifter med - kanskje positivt siden du ønsker å kjøre på med RGB? 1 Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 20. juli 2020 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2020 Jeg overklokker ikke, så vannkjøling er ikke et tema Men det kan fort bli det etter jeg oppdaga Noctua sin NH-U9S luftkjøler som nå holder min nye i5-10600K på under 64.gr uansett hva jeg "banker" den med Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 12. august 2020 Forfatter Del Skrevet 12. august 2020 On 8/2/2020 at 9:30 PM, camxer said: Hva ble det til? Har ikke klart å bestemme meg enda ? Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 17. august 2020 Forfatter Del Skrevet 17. august 2020 https://www.komplett.no/product/807742/datautstyr/pc-komponenter/kabinetterbarebone/big-tower/corsair-graphite-760t-big-tower-sort Gikk for dette, skal tette det i bunn og topp, montere PSU "opp ned" , Modifisere med et fint støvfilter jeg har foran, lage den perfekte "vindtunell" . Mangler ihverfall ikke plass her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå