NTB - digi Skrevet 20. juli 2020 Del Skrevet 20. juli 2020 Ny app lar deg sjekke norske dyre- og blomsterarter Lenke til kommentar
grovetussen Skrevet 20. juli 2020 Del Skrevet 20. juli 2020 Når kommer appen? Søkte i play store men fant ikke noe artsorakel der. 1 Lenke til kommentar
Y3ECJ4YN Skrevet 20. juli 2020 Del Skrevet 20. juli 2020 https://www.artsdatabanken.no/Pages/299619/Ny_app_basert_paa_kunstig?fbclid=IwAR3fHY69v_rGfrBIYcUWFmh-Bxg2TLQjUPAOoGEKgPXoaXpaDorPo0pFoEk Lenke til kommentar
Jarl Arntzen Skrevet 20. juli 2020 Del Skrevet 20. juli 2020 Jeg lurte på det samme men "Appen" er visst en webside: https://orakel.artsdatabanken.no Helt greit det, selvsagt. Men det hadde jo vært litt greit å bare spesifisere dette i artikkelen.... :| 1 Lenke til kommentar
grovetussen Skrevet 20. juli 2020 Del Skrevet 20. juli 2020 Ja jeg fant ut at det var en webside, kunne vært greit å presisert ? Lenke til kommentar
SarahG Skrevet 20. juli 2020 Del Skrevet 20. juli 2020 Hei! Den første versjonen av artikkelen (og pressemeldingen fra Artsdatabanken) omtaler dette som en app, men vi endret litt senere dette til «webapp» i vår artikkel. Har nå lagt inn en ekstra spesifisering om dette. Lenke til kommentar
XIFXEGLO Skrevet 20. juli 2020 Del Skrevet 20. juli 2020 Kjempetøft. Dette må jeg teste. Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 20. juli 2020 Del Skrevet 20. juli 2020 SarahG skrev (12 timer siden): Hei! Den første versjonen av artikkelen (og pressemeldingen fra Artsdatabanken) omtaler dette som en app, men vi endret litt senere dette til «webapp» i vår artikkel. Har nå lagt inn en ekstra spesifisering om dette. Ok, flott. Noen spesifikk grunn du ikke inkluderer link til løsningen? Det er kjedelig å måtte ty til Google hver gang jeg leser interessante artikler om et produkt eller en løsning. Gi meg en link direkte til produktet, også, da vel! ? Lenke til kommentar
SarahG Skrevet 21. juli 2020 Del Skrevet 21. juli 2020 qualbeen skrev (6 timer siden): Ok, flott. Noen spesifikk grunn du ikke inkluderer link til løsningen? Det er kjedelig å måtte ty til Google hver gang jeg leser interessante artikler om et produkt eller en løsning. Gi meg en link direkte til produktet, også, da vel! ? Ja, det handler om å ivareta skillet mellom redaksjonelt innhold og reklame. Det kan nok virke rart innimellom (det virker f.eks. ganske ufarlig å lenke til en webapp som dette, mens det opplagt kommer nærmere reklame hvis vi lenker til hvor du kan kjøpe en laptop vi omtaler), men fordi det gjerne kan være litt vanskelig å sette grensene så forsøker vi heller å være konsekvente på å ikke lenke til produkter eller tjenester i det hele tatt. ? Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 21. juli 2020 Del Skrevet 21. juli 2020 Ser det beskrives at «Denne appen blir også tilgjengelig som Android og iOS app snart.» i ‘Om’ på hjemmesiden til Artsorakelet, dvs. https://orakel.artsdatabanken.no Lenke til kommentar
Gjest MKII Skrevet 1. desember 2021 Del Skrevet 1. desember 2021 On 7/21/2020 at 8:32 AM, SarahG said: Ja, det handler om å ivareta skillet mellom redaksjonelt innhold og reklame. Det kan nok virke rart innimellom (det virker f.eks. ganske ufarlig å lenke til en webapp som dette, mens det opplagt kommer nærmere reklame hvis vi lenker til hvor du kan kjøpe en laptop vi omtaler), men fordi det gjerne kan være litt vanskelig å sette grensene så forsøker vi heller å være konsekvente på å ikke lenke til produkter eller tjenester i det hele tatt. ? Jeg vil si at det vil være uproblematiskt og en fordel om det linkes til en gratis app/weaplikkasjon/tjeneste. Når det linkes til noe som selges komersiellt vil jeg si at det er mer i grenseland. Da må det sees på intensjonen med linkingen: Er det for at redaksjonen skal tjene penger (OK hvis det opplyses om det?), eller er det for et genuint ønske om å tipse/opplyse leserene om det (noe som er håpløst å vite for en leser, men nok ville vært greit for min del). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå