Baranladion Skrevet 19. juli 2020 Del Skrevet 19. juli 2020 (endret) Hei, har akkurat bestilt meg ett Canon 250d og følgende objektiver: CANON EF 50MM F/1.8 STM Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM Canon EF 70-200mm f4 L USM Har lyst på en vidvinkel og ett makro objektiv i tillegg, til amatør / hobbybruk. Makro til nærbilder av blomster, insekter o.l Vidvinkel til generelt bruk Har sett på følgende: CANON EF-S 10-18MM IS STM +EW-73C-LC KIT (vidvinkel) Canon MACRO EF-M 28mm f/3.5 IS STM Er dette ok objektiver til å starte med, eller er det noen andre som har bedre alternativer? Endret 28. juli 2020 av Baranladion Lenke til kommentar
birk88 Skrevet 20. juli 2020 Del Skrevet 20. juli 2020 Hei Vidvinkel objektivet har jeg hatt, og det brukte jeg mye. Husker jeg var veldig fornøyd med det, og det var absolutt skarpt. Når det gjelder macro, kjenner jeg ikke den du linker til, men den ser spennende ut med innebygd lys. Ser at man kommenterer skarpheten, og det hadde jeg sjekket ut mer, for med macro er jo greia at det skal være skarpt. I tillegg er den også uvanlig vid (90mm er vel det som tidligere var mest vanlig), men det tror jeg ikke er noe problem. Lenke til kommentar
Kenneth199 Skrevet 27. juli 2020 Del Skrevet 27. juli 2020 Husk at du må tett opp i det du skal ta bilder med når du bruker 28mm til makro fotografering, nærgrensen er 9,5cm de fleste innsekter skvetter vekk. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 28. juli 2020 Del Skrevet 28. juli 2020 Det makroobjektivet passer vel ikke kameraet ditt..? Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 28. juli 2020 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2020 Nei, det har du vel faktisk rett i! Har jeg klart å lime inn feil link a? https://butikk.foto.no/canon/108937/canon-ef-s-35mm-f-28-macro-is-stm-innebygd-led-belysning Er dette jeg har sett på Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå