Gå til innhold

Widescreen CRT?

Stigma

Anbefalte innlegg

Kjenner noen til noen gode widescreen CRT monitorer? Om det kan kjøpes i norge er det et plus, men det er ikke et krav.

Må ha:

- 21" størrelse eller mer

- Helt flat skjerm

- Flimmerfri (100Hz+) ved høye oppløsninger (i hvertfall 1280x1024, helst minimum 85Hz ved 1600x1200 også)

Ellers trenger jeg et meget godt bilde og høy kvalitet. Det er meningen å legge ut litt for en ny skjerm som en investering for de neste årene.

Har noen forslag? På forhånd takk.

-Stigma

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På bildebehandling ser det ut som CRT vil holde forspranget på LCD. Jeg har ennå ikke sett LCD med oppløsninger opp mot 3-4000. Så om Stigma er i reklame eller filmbransjen er vel fortsatt CRT det beste (eneste...?) alternativet, men som mad_arab skriver; koster flesk...

Edit

viewsonic har bra CRT for proff bildebehandling:

http://www.viewsoniceurope.com/UK/Products/CRT.htm

Ditto for Eizo, men de er enda dyrere...

Endret av baldviking
Lenke til kommentar

Nei, det er primært for spill, og noe photoshop/design arbeid. Ikke i proffesjonell sammenheng, dette kommer utav egen lomme.

Jeg vurderer LCD også, men problemet er at jeg ikke kan finne 20-21" widescreen LCD som ikke har rise+fall tider som gjør den uegnet til bruk i action-spill (på hardcore-nivå).

Jeg har en del oppsparte middler satt til side for dette, så jeg kan strekke meg ganske langt, men 19.000 er litt vel mye for en CRT, selv om den er på størrelse med en middels stor TV :D

Jeg tenker meg jeg kan realistisk sett strekke meg til 15.000 for en "perfekt" 21" LCD widescreen, og litt lavere for en CRT. Når rimelig gode 21" CRT selges for 6-7000, så kan det vel ikke være mulig å få en widescreen i samme kvalitet til rundt 10.000 ?

Eller er jeg "stuck" med den gammle skjermen min en stund til, til LCD teknologien er forbedret enda en gang?

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Dell FP2000 har veldig bra responstid. Den er ratet til 25ms, men som de fleste vet er disse specsene ofte veldig misvisende. Jeg prøvde den i to uker og opplevde aldri ghosting i spill. Den slår NEC, Samsung og alle andre LCD skjermer jeg har prøvd på dette.

Lenke til kommentar

Det er dessverre ikke en lineær sammenheng mellom størrelse og pris. Den 24" skjermen selges veldig lite, dermed blir den ekstremt dyr i forhold til de som selger i bøtter og spann.

Vi har mange av de 24 tommerne på jobben, kjøpt fra Sun (ganske sikker på at det under skallet er samme skjermen som Sony FW900). Veldig bra skjerm, men uaktuell til den prisen.

Lenke til kommentar

Litt trist om jeg "må" kjøpe en 4:3 aspekt skjerm, bare fordi alle andre kjøper det. Det blir vel bare til at jeg kjøper en god 21-22" normal CRT...

Men jeg skal ikke kjøpe noe på et par måneder enda, så jeg får se hvilke muligheter som viser seg.

-Stigma

Lenke til kommentar

En 24" widescreen CRT er ikke verdt penga over en 21" 4:3 skjerm. Da burde du heller vurdere å kjøpe 2 skjermer hvis du trenger så mye skjermplass. Jeg har både LCD og CRT selv, og vil anbefale CRT til spilling.

Eizo T966 21" støtter 100 Hz @ 1600x1200. (har den selv). Må si at Formac LCD'n min er bedre til tekst og slikt...SYLSKARP tekst i forhold til Eizo skjermen!

Lenke til kommentar

Philips har en standart 4:3 22" den heter 202p4. Har hatt den selv og det er et sinnsykt bra bilde på den, klart beste skjermen jeg har hatt. Prisen er høy, men ikke avskrekkende. Er mulig å få for en plass mellom 7 og 8000. 1600*1200@104hz står det respekt av :scared:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...