Disorder Skrevet 18. juli 2020 Del Skrevet 18. juli 2020 (endret) Tenkte det hadde vært gøy å høre hva folk frykter mest i livet når det kommer til "hvordan man lever". Tenker da ikke på å dø, eller få aids etc, men ting som kanskje er vanlig for noen/mange, men høres helt jævlig ut for deg. Jeg kan begynne. Mitt største mareritt er å få barn, gifte meg eller ha samboer og flytte inn i en hvit og steril leilighet med bokstaver i vinduskarmen som staver "home". Grøss.... Endret 18. juli 2020 av Disorder 2 Lenke til kommentar
Merko Skrevet 18. juli 2020 Del Skrevet 18. juli 2020 Tja, godt spørsmål. Miste jobben hadde kanskje ikke vært noe særlig. Lenke til kommentar
Sorten Skrevet 18. juli 2020 Del Skrevet 18. juli 2020 Mitt er å tilberede mat. Jeg elsker å spise, men tåler nesten ikke å tilberede maten. Blir veldig mye brødmat, og lite middag i hus. Kan lett spise et halvt kilo kjøtt de gangene jeg tilbereder, men kan ofte gå flere uker på bare brød og ost, og et måltid for dagen. Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 19. juli 2020 Del Skrevet 19. juli 2020 (endret) Vanskelig å svare på. Det måtte nok vært å vite at jeg måtte dele min bolig med noen ukjente, leve sammen med noen jeg ikke stolte på .. enda verre, noen med dårlige manérer og oppførsel. Å få en psykopat som nabo hadde vært ille, noen som klager på den minste lille ting og nekter å samarbeide om noen ting. Og prøver å få meg kasta ut ved å spre dritt. Korrupt og negativt lederskap er også høyt på lista. Altså hvis man bor i sameie eller leier. Sorten skrev (6 timer siden): Mitt er å tilberede mat. Jeg elsker å spise, men tåler nesten ikke å tilberede maten. Blir veldig mye brødmat, og lite middag i hus. Kan lett spise et halvt kilo kjøtt de gangene jeg tilbereder, men kan ofte gå flere uker på bare brød og ost, og et måltid for dagen. La meg gi deg én enkel matrett som jeg har virkelig hatt godt av de siste månedene: Handle alt på kiwi. Kjøp wokblanding på kiwi, den til 40 kr/kg. Den har mye fine grønnsaker som smaker bra. Eggnudler til 40 kr/kg, 4 "stykker" i pakka. Kyllingbrystfilét. Kan kjøpe first price, men gjør som du vil. Grønnsaksbuljongterninger. Salt, pepper Kok opp 1.4 liter vann i en 3 liter kjele. Ha i wokblandingen, 2 stykker med nudler, 3 grønnsaksbuljongterninger, en god del pepper og litt salt, og sett på full styrke. Skjær kyllingbrystfilét i terninger, salt og pepper, stek på høy varme under omrøring. Skru av og la surre til ferdig. Nå nudelkjelen koker, rør forsiktig. Når det har kokt i 5-10 minutter, skru av varmen og la stå i 5-10 minutter. Et tips er å sette en vifte enten mot kjelen så det kjøler raskere, eller ha nudelsuppe i en tallerken/skål og sette vifte mot denne mens du løfter nudler og rører litt. Ha i kyllingbiter etter du har avkjølt suppen. Med mye brødmat kan man fort bli mye oppblåst i magen og kan føle at det er tungfordøyd. Denne typen mat er lettere for magen, mer næringsrik, og alle grønnsakene gir mer fiber som er bra for fordøyelsen. Dette er noe av det sunneste og beste jeg har spist så langt i livet. Ikke dyrt heller. Har du grove baguetter med meierismør/hvitløkssmør ved siden av, får du et mer fyldig måltig og frokost/lunsj til dagen etterpå også. Jeg ble inspirert til retten av denne videoen ^^ Det ser så himla digg ut med de krabbene, men mye jobb og det er dyrt ^^ Du kan eksperimentére med krydder, litt chili, timian, eller annet gir ekstra dimensjoner. Endret 19. juli 2020 av Taurean 1 Lenke til kommentar
Sir Ale Skrevet 19. juli 2020 Del Skrevet 19. juli 2020 Bo i en kjellerleilighet med edderkopper. 1 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 19. juli 2020 Del Skrevet 19. juli 2020 Ale-Fawk skrev (Akkurat nå): Bo i en kjellerleilighet med edderkopper. Da skulle du bodd i mine to forrige leiligheter ^^ Det var helt crazy. Den første leiligheten hadde én side mot en gårdsplass, og én side mot en jordvoll. Der var det to runde små lufteventiler som såvidt gav noe luft. Jeg er en som liker å vite at alt virker som det skal, så jeg fjernet dekslene og så maaasse edderkoppspinn, det var helt tett nesten. Så jeg lukket bare igjen. Men jeg bestemte meg for å støvsuge inni der. Det gjorde jeg, og kastet støvsugerposen. Men likevel, de neste dagene, så jeg 4-5 forskjellige edderkopper rundt i leiligheten. Og uansett hvor mange jeg fanget og kastet ut, så kom de tilbake, selv om jeg tettet alle luftekanaler med støvsuger-filter. Det var temmelig utrivelig. Bodde ikke her lenge, på grunn av konflikt med utleier. Neste sted jeg flytta til hadde en kjempesvær edderkopp "boende" der .... jeg måtte fjerne en seng som stod der, og det så ut som et "rede" der, med mye spinn i et hjørne. Støvsuget og vaska grundig, jeg fant den ikke der og da. Men over de neste månedene, så så jeg både den og flere andre inni der. Det var den største jeg har sett enn så lenge. Sikkert omtrent 10 cm fra ytterbein til det andre, nesten så jeg ikke fikk kjøkkenglasset over den. Her kom det inn så mange edderkopper, at med tiden, så begynte jeg å ta livet av dem, siden jeg ikke så noen annen utvei. 2 Lenke til kommentar
Sorten Skrevet 19. juli 2020 Del Skrevet 19. juli 2020 Taurean skrev (14 minutter siden): La meg gi deg én enkel matrett som jeg har virkelig hatt godt av de siste månedene: Handle alt på kiwi. Kjøp wokblanding på kiwi, den til 40 kr/kg. Den har mye fine grønnsaker som smaker bra. Eggnudler til 40 kr/kg, 4 "stykker" i pakka. Kyllingbrystfilét. Kan kjøpe first price, men gjør som du vil. Grønnsaksbuljongterninger. Salt, pepper Kok opp 1.4 liter vann i en 3 liter kjele. Ha i wokblandingen, 2 stykker med nudler, 3 grønnsaksbuljongterninger, en god del pepper og litt salt, og sett på full styrke. Skjær kyllingbrystfilét i terninger, salt og pepper, stek på høy varme under omrøring. Skru av og la surre til ferdig. Nå nudelkjelen koker, rør forsiktig. Når det har kokt i 5-10 minutter, skru av varmen og la stå i 5-10 minutter. Et tips er å sette en vifte enten mot kjelen så det kjøler raskere, eller ha nudelsuppe i en tallerken/skål og sette vifte mot denne mens du løfter nudler og rører litt. Ha i kyllingbiter etter du har avkjølt suppen. Med mye brødmat kan man fort bli mye oppblåst i magen og kan føle at det er tungfordøyd. Denne typen mat er lettere for magen, mer næringsrik, og alle grønnsakene gir mer fiber som er bra for fordøyelsen. Dette er noe av det sunneste og beste jeg har spist så langt i livet. Ikke dyrt heller. Har du grove baguetter med meierismør/hvitløkssmør ved siden av, får du et mer fyldig måltig og frokost/lunsj til dagen etterpå også. Takk for tipset. Har hatt lyst til å prøve meg på wok faktisk. Har alltid brukt å lage store middager, slik som lapskaus, og fårikål. Av og til blir det reinskav med løk, bacon, potet og rømme. En burger i ny og ne. Men blir altså veldig mye brød mat inn i mellom. Og da gjerne bare en skive, noen ganger 2-3 stk. Når jeg spiser godt ligger vekta på 70-72kg, og når jeg har en dårlig periode faller vekta til 57-60kg før jeg begyner å bli slapp og sliten. Har gjort tiltak i det siste, og nærmer meg nå 63kg, noe som er ca. Min normal vekt. Par kilo til nå, så er det bare å stabilisere kostholdet igjen. 1 Lenke til kommentar
Sorten Skrevet 19. juli 2020 Del Skrevet 19. juli 2020 Ale-Fawk skrev (19 minutter siden): Bo i en kjellerleilighet med edderkopper. Har hatt en edderkopp boende her den siste uken. Den har for det meste stått i ro under taket, men i går bestemte den seg for å hilse på. Jeg satt på sofan, og koste med pus. Da den plutselig kom sigende nedover hengende i en tråd rett foran meg. Da gikk den over streken så kastet den pent ut. Nå er spindelvevet dens helt fult med fluer, og jeg har dårlig samvittighet. Når jeg bodde i utlandet så var det stadig edderkopper i hus på hele 8-10cm. Av type stor husedderkopp. Hadde ingen problemer med de, men det holdt også til på arbeidsplassen. Der kunne de sitte i fred i flere uker før de reiste videre. Noen etterlot seg skallet etter hamskifte. 2 Lenke til kommentar
Sir Ale Skrevet 19. juli 2020 Del Skrevet 19. juli 2020 Jeg får helt noia av den tråden her nå. Lenke til kommentar
Cipher Panda Skrevet 19. juli 2020 Del Skrevet 19. juli 2020 Ale-Fawk skrev (22 minutter siden): Jeg får helt noia av den tråden her nå. Jeg fikk lyst til å fortelle deg om en hybelleilighet jeg bodde i, men jeg skal spare deg for detaljene. ? Summa summarum: Aldri bo i kjellerleilighet. Lenke til kommentar
Sir Ale Skrevet 19. juli 2020 Del Skrevet 19. juli 2020 4 minutes ago, Cipher Panda said: Jeg fikk lyst til å fortelle deg om en hybelleilighet jeg bodde i, men jeg skal spare deg for detaljene. ? Summa summarum: Aldri bo i kjellerleilighet. Jeg vil gjerne høre. Bare ikke post en gif eller bilde av edderkopper her. Men tåler å lese tekst. Da får jeg en bekreftelse på at jeg aldri skal flytte i en kjellerleilighet. Lenke til kommentar
Cipher Panda Skrevet 20. juli 2020 Del Skrevet 20. juli 2020 Ale-Fawk skrev (22 timer siden): Jeg vil gjerne høre. Bare ikke post en gif eller bilde av edderkopper her. Men tåler å lese tekst. Da får jeg en bekreftelse på at jeg aldri skal flytte i en kjellerleilighet. ? Insekter(biller, edderkopper, tusenbein, do I need to say more?), skjulte fuktskader i møbler og naturligvis mugg i vegger. Utleier måtte rive opp gulvet etter at jeg dro. 2 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 20. juli 2020 Del Skrevet 20. juli 2020 Ale-Fawk skrev (På 19.7.2020 den 3.55): Jeg vil gjerne høre. Bare ikke post en gif eller bilde av edderkopper her. Men tåler å lese tekst. Da får jeg en bekreftelse på at jeg aldri skal flytte i en kjellerleilighet. Stedene jeg beskrev var begge kjellerleiligheter. Lenke til kommentar
Frank.N.Steen Skrevet 20. juli 2020 Del Skrevet 20. juli 2020 Sorten skrev (På 19.7.2020 den 3.15): Har hatt en edderkopp boende her den siste uken. Den har for det meste stått i ro under taket, men i går bestemte den seg for å hilse på. Jeg satt på sofan, og koste med pus. Da den plutselig kom sigende nedover hengende i en tråd rett foran meg. Da gikk den over streken så kastet den pent ut. Nå er spindelvevet dens helt fult med fluer, og jeg har dårlig samvittighet. Har hatt mine "feider" og stunder med de større kjeller/hus edderkoppene fra barndommen og ungdomstiden da man holdt til i kjelleren. Og, vel, man vender seg jo til å ikke være helt aleine, for å si det slik. Klart, enkelte ganger var det litt vel mye, da hver gang man skulle på do og gjøre sitt nødige midt på natta, så satt det alltid en "kompis" og venta på meg under toalettet, eller når en skulle se film i stuemørket, og rett foran tven så pilte den en sværing over gulvet i retning stuebordet og hvor man satt, og filmen ble så med ett, ikke så veldig interessant lenger, og alt man tenkte på var å finne denne uinviterte gjesten, før han fant meg. Nå bor man i blokkleilighet, og edderkoppene er sjelden kost, mindre og koseligere enn kjellerutgaven. Likevel, de gjør sin nytte som "dørvakt", og blir imponert over hvor mye rart som blir fanget opp i nettene deres på såpass kort tid. Så føler også en viss dårlig samvittighet over at man en gang i blant støvsuger de bort, for så lenge de holder avstand og det gjør de jo mest, så er de sjelden til bry. Som sagt, de gjør sin jobb eller nytte og en verden uten edderkopper, vel jeg tror ikke man ville likt å leve i en slik verden. Klart, lett å si, for hadde man hatt eks antall av verdens største, giftigste osv type edderkopper luskende rundt, i motsetning til de snillere nordiske utgavene, da hadde man nok vært av en litt annerledes oppfatning. Enkelte er jo store som dolokk og med tenner som kan penetrere ei tjukk tånegl uten problem, så nei, da tar jeg et par kjelleredderkopper som har forvilla seg inn, et par ganger i året, anyday, anytime og plukker dem opp, og slenger dem ut igjen, så dem kan fortsette sin vanlige business i fred og ro. 1 Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 22. juli 2020 Del Skrevet 22. juli 2020 Jeg har fått både barn og skjeggkre, så jeg føler jeg takler det meste nå. ? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå