LinkinPark1978 Skrevet 18. juli 2020 Del Skrevet 18. juli 2020 Hvilken norsk dialekt er det dere sliter mest med å forstå? For meg er det kanskje setesdalsk, vest-telemarksk, nord-gudbrandsdalsk og bygdetrøndersk. Helt umulig å skjønne hva de sier når de snakker på det aller breieste! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234 Skrevet 18. juli 2020 Del Skrevet 18. juli 2020 Valle-mål og kebabnorsk. Lenke til kommentar
tsetsefluen Skrevet 18. juli 2020 Del Skrevet 18. juli 2020 Folk fra Stavanger sliter jeg å forstå. Lenke til kommentar
LinkinPark1978 Skrevet 18. juli 2020 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2020 tsetsefluen skrev (2 timer siden): Folk fra Stavanger sliter jeg å forstå. Folk fra indre Jæren kan kanskje være litt vanskelig noen ganger, men folk fra Stavanger er da ikke vanskelig å forstå i det hele tatt, ærlig talt! Lenke til kommentar
HomerSimpson1999 Skrevet 18. juli 2020 Del Skrevet 18. juli 2020 (endret) Jeg forstår de fleste dialekter i Norge, men bergensere sliter jeg skikkelig med å forstå. Hver gang jeg hører bergensere som Kygo, Alan Walker, Lars Vaular, Bjarte Hjelmeland, Ole Torp og Erna Solberg snakke på TV så skjønner jeg ingenting uten undertekster. Jeg er fra Bærum, btw, bor i Vestfold. Endret 18. juli 2020 av HomerSimpson1999 Lenke til kommentar
LinkinPark1978 Skrevet 19. juli 2020 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2020 HomerSimpson1999 skrev (21 timer siden): Jeg forstår de fleste dialekter i Norge, men bergensere sliter jeg skikkelig med å forstå. Hver gang jeg hører bergensere som Kygo, Alan Walker, Lars Vaular, Bjarte Hjelmeland, Ole Torp og Erna Solberg snakke på TV så skjønner jeg ingenting uten undertekster. Jeg er fra Bærum, btw, bor i Vestfold. Du må virkelig ha et j*vla dårlig språkøre hvis du ikke skjønner hva Erna Solberg sier... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå