Lapette Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Når dataen kommer på under 20 grader eller no, skrur den seg automatisk på! Jeg mener å ha sett et sted i BIOS hvor man kan skru det av, men hvor? Etter å ha overnattet hos en kamerat i et par dager er det litt dritt å komme hjem til en påskrudd data, som sikkert har trukket noen hundre kroner med strøm over de dagene jeg har vært borte (nesten i alle fall).. Heeeeelp ty Lenke til kommentar
Tuba.Titan Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 ja en pc trekker nesten like mye strøm som 4-5 lyspærer. Og skal du varme rommet er pcen like effektiv varmeovn som en hvilken som helst annen elektrisk ovn =) men har aldri sett skru på pcen under x grader, sikker på det ikke er wakeonlan eller ring eller noe slikt? Lenke til kommentar
VinterUlv Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Når dataen kommer på under 20 grader eller no, skrur den seg automatisk på! Jeg mener å ha sett et sted i BIOS hvor man kan skru det av, men hvor? Etter å ha overnattet hos en kamerat i et par dager er det litt dritt å komme hjem til en påskrudd data, som sikkert har trukket noen hundre kroner med strøm over de dagene jeg har vært borte (nesten i alle fall).. Heeeeelp ty Tviler på at maskinen din slår seg på pga at det er kaldt i seg selv. Derimot har jeg hadd et meget lignende tilfelle selv: PC'n min slo seg på når termostaten til varmeovnen min slo inn. Årsaken var et lite spenningsfall + at BIOS hadde på instillingene for wake-on lan. Da jeg slo av denne funksjonen ble jeg kvitt problemet. Mulig det er verdt å prøve for deg også? Hvis det ikke hjelper, skriv litt om hvilken PC du har (hovedkort, psu, etc) kanskje har andre noen gode tips til deg. Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Ikke løsning på problemet ditt. Men neste gang du reiser bort, dra ut kontakten bak. Lenke til kommentar
inSain Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Det er sikkert wakeonlan, det kan du slå av i bios. Jeg hadde samme problemet selv, maskinen slo seg på helt uten videre mitt på natten, i mitt møøøøøørke romm,.. kan tenkte deg.. 4 vifter osv slås på fullt .. kjipte meg en par ganger ja men med meg var det ikke wake on lan, får den innstillingen var ikke på biosen min engang. Jeg fann ikke ut hva som var feilien, men etter en stund formaterte jeg (pga noe annet) og jeg har ikke hatt samme problemet siden. Vist du skal reise vekk i noen dager, og maskinen din skal ver av, så kan du vel bare drage ut strøm kabelen bake? En normal datamaskin uten skjerm, bruker vell utrolig lite strøm uansett? skjermen er jo bare å slå av. Lenke til kommentar
Lapette Skrevet 1. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2004 Takk for tipsene! Av en eller annen merkelig grund stod både WAKE ON LAN og WAKE ON RING på i BIOS, så det løste nok problemet mitt å skru disse av!! Men det med varmeovnen har dere rett i ass! Rommet mitt blir dritvarmt hvis dataen står på over natten! Takk for hjelpen (eh... viser han fingeren eller tommelen??) Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Takk for tipsene!Av en eller annen merkelig grund stod både WAKE ON LAN og WAKE ON RING på i BIOS, så det løste nok problemet mitt å skru disse av!! Men det med varmeovnen har dere rett i ass! Rommet mitt blir dritvarmt hvis dataen står på over natten! Takk for hjelpen (eh... viser han fingeren eller tommelen??) Tommelen Eg drar ut kontakten når eg skal være lenge borte, så det er sikkert om det skulle komme for masse uvær. Tok og kappa skjøytekabelen min, kobla på ein sikring og kobla resten av kabelen på utgangen. Så når eg skal skru av så klikker eg av sikringen Lenke til kommentar
alexio Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Etter å ha overnattet hos en kamerat i et par dager er det litt dritt å komme hjem til en påskrudd data, som sikkert har trukket noen hundre kroner med strøm over de dagene jeg har vært borte (nesten i alle fall).. Du viser enorm kunnskap rundt strømkostnader Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Er sikkert en sånn sak som gjør at pcen skrur seg på hvis du f.eks trykker på en knapp på keyboardet. Er bare å skru av i bios Hvis du er usikker kan du jo prøve å resette til default settings, så skal du ikke ha det mer Lenke til kommentar
blacktower Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Etter å ha overnattet hos en kamerat i et par dager er det litt dritt å komme hjem til en påskrudd data, som sikkert har trukket noen hundre kroner med strøm over de dagene jeg har vært borte (nesten i alle fall).. Hehe. Strøm er kanskje dyrt, men ikke SÅ dyrt! Sett at du er borte i 3 dager, maskinen trekker 250 watt, og at prisen er 50 øre per kilowatt-time: 250/1000 * 0,50 * 24 * 3 = 9 9 kroner altså.. Lenke til kommentar
Murty Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 hadde et msi kort før jeg å.. som er litt eldre enn ditt.. "k7t turbo" het mitt.. der skrudde maskinen seg automatisk på når den fikk strøm.. kanskje det er feilen? hvis du ikke har fått fiksa det..... at du har hatt et lite strømbrudd også skrur den seg automatisk på etterpå når strømmen kommer tilbake..? Lenke til kommentar
Lapette Skrevet 2. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2004 så genialt.. Jeg har (jada, bare mobb) varmekabler i gulvet på rommet mitt! Når jeg skrur på varmen, skrur dataen seg på!! (Grunnen til at jeg aldri har lagt merke til dette før er at PC'en ALLTID står på ! Forresten så sa jeg ikke noe om hvor lenge jeg var hos kameraten min!! Tenk om jeg overnattet hos ham i sånn rundt 2 år?! Oki.. jeg gir meg.. jeg ANER ikke hvor mye strøm koster, men så er jeg bare 15 og da og da er det liksom litt lite med strømregninger! Men det er genialt det med varmekabelen! Hva kan det komme av?? Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 (endret) Når dataen kommer på under 20 grader eller no, skrur den seg automatisk på! Jeg mener å ha sett et sted i BIOS hvor man kan skru det av, men hvor? Etter å ha overnattet hos en kamerat i et par dager er det litt dritt å komme hjem til en påskrudd data, som sikkert har trukket noen hundre kroner med strøm over de dagene jeg har vært borte (nesten i alle fall).. Heeeeelp ty Pirk pirk Du sa ett par dager...! Det med varmekabler, selv så opplever jeg at maskinen går ut av hvilemodus visst jeg slår på tv`en. Visst jeg skal jette så er det noe elektormagnetiske forstyrrelser som maskinen reagerer på. Endret 2. januar 2004 av Morpheus^ Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 ... Men denne posten forstår kansje fler det praktiske med en UPS... Konstant lik strøm er bra Lenke til kommentar
mac1334 Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Mulig det er en jordingsfeil i psu da... veit ikke helt jeg men.. Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Du har sikkert satt på sånn Automatisk slå seg på, ved angitt dato eller klokkeslett i Bios, Men dette er det bare og stille på, evt slå av, så slipper du dette. men kan være mye anet også, sjekk Bios du først du. Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Broderen hadde det samme problemet med sin tidligere maskin. For at den ikke skulle slå seg på igjen etter den var slått av måtte vi slå av strømmen via bryteren bak på strømforsyning. Når det gjelder dette med strøm, så har jeg forstått det slik at datamaskiner trekker lite ampere (vet ikke om dette er riktig frase) slik at en kan ikke bare regne direkte på watten vs forbruk? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 så genialt.. Jeg har (jada, bare mobb) varmekabler i gulvet på rommet mitt! Når jeg skrur på varmen, skrur dataen seg på!! (Grunnen til at jeg aldri har lagt merke til dette før er at PC'en ALLTID står på ! Forresten så sa jeg ikke noe om hvor lenge jeg var hos kameraten min!! Tenk om jeg overnattet hos ham i sånn rundt 2 år?! Oki.. jeg gir meg.. jeg ANER ikke hvor mye strøm koster, men så er jeg bare 15 og da og da er det liksom litt lite med strømregninger! Men det er genialt det med varmekabelen! Hva kan det komme av?? Hvorfor er du redd for at maskina står på eit par dager mens du er borte når den (quote deg): "ALLTID står på"? Den bruker like masse straum om du bruker den eller ei (ikkje monitoren da) Lenke til kommentar
deleder Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 ja en pc trekker nesten like mye strøm som 4-5 lyspærer. Og skal du varme rommet er pcen like effektiv varmeovn som en hvilken som helst annen elektrisk ovn =) men har aldri sett skru på pcen under x grader, sikker på det ikke er wakeonlan eller ring eller noe slikt? Det der er bare bullshit en pc som idler bruker kanskje like mye som 2 lyspærer Lenke til kommentar
Star Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Etter å ha overnattet hos en kamerat i et par dager er det litt dritt å komme hjem til en påskrudd data, som sikkert har trukket noen hundre kroner med strøm over de dagene jeg har vært borte (nesten i alle fall).. Du viser enorm kunnskap rundt strømkostnader Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå