Joachim Seehusen Skrevet 18. juli 2020 Del Skrevet 18. juli 2020 Raspberry pi, skyen og nyutviklete algoritmer kan hjelpe diabetikere Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 21. juli 2020 Del Skrevet 21. juli 2020 Så gøy å se at folk innoverer. Nå håper jeg at noen smarte hoder plukker opp ideen og kapitaliserer den. Jeg selv har ikke kompetansen til å bygge noe sånt, men jeg ser behovet for dette eller lignende løsninger for diabetikere. Jeg jobber i helsevesenet og ser stadig at pasientene har ujevne nivåer i blodsukkeret i løpet av døgnet/uken. Dette gjelder spesielt hos diabetikere med demens da de gjerne spiser ukritisk, eller ikke i heletatt. Da hadde det vært kjekt å innføre en form for "dispenser" som kan dosere drikke eller annet. Måltider er uaktuelt, om de frykter potetstappe på presse. ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 21. juli 2020 Del Skrevet 21. juli 2020 Kynxx skrev (2 timer siden): Så gøy å se at folk innoverer. Nå håper jeg at noen smarte hoder plukker opp ideen og kapitaliserer den. Jeg selv har ikke kompetansen til å bygge noe sånt, men jeg ser behovet for dette eller lignende løsninger for diabetikere. Jeg jobber i helsevesenet og ser stadig at pasientene har ujevne nivåer i blodsukkeret i løpet av døgnet/uken. Dette gjelder spesielt hos diabetikere med demens da de gjerne spiser ukritisk, eller ikke i heletatt. Da hadde det vært kjekt å innføre en form for "dispenser" som kan dosere drikke eller annet. Måltider er uaktuelt, om de frykter potetstappe på presse. ? Det finnes jo flere gode løsninger for diabetikere i dag, men mange får det ikke dekket gjennom folketrygden - det å få ting dekket gjennom folketrygden vil bli et stort problem i fremtiden da de er litt bakpå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå