Gå til innhold

White lives matter - kva er galt med det?

Anbefalte innlegg

6 hours ago, Red Frostraven said:

Vet du sikkert hvem som sa det..?
Hvordan kunne de vite at han Trump-supporter / Patriot Prayer..?
Fordi han var overvektig..?

Det virker umiddelbart mer logisk at det var de med bjørnesprayen som identifiserte folk som protesterte -- da Patriot Prayer hadde drevet med drive-by bjørnespraying og paintball-skyting hele dagen.

At den tanken, helt uten bevis, er hva du tror er mest logisk, viser bare villigheten du har for å forsvare grusomme mennesker på din egen side.

Det tok ikke meg mange minuttene og jeg fant dette 
"The man in white and another man dressed in black can be seen crossing the street, apparently to confront Mr. Danielson and Mr. Pappas.
There is shouting that is hard to hear on Mr. Dunlap’s livestream, but in a second video filmed by Nathan Millsap, a Portland videographer, the audio is clearer.
A man, who Mr. Pappas later contends is the gunman, shouts: “Hey, we got some right here. We got a couple right here.”
Another man says, “He’s macing you, he’s pulling it out.”
The sound of spraying is audible, followed immediately by two gunshots."

https://www.nytimes.com/2020/08/31/video/portland-protests-shooting-investigation.html

5 hours ago, Psykake said:

Hadde de som skjøt vært hvite og offeret farget, ville Camlon og Klovn sagt det var selvforsvar. Garantert. 

Nei, det ville jeg garantert ikke.

Jeg er helt sikker på at du tenker på Kyle Rittenhouse, men hendelsene kunne ikke være mer ulike
1. Kyle Rittenhouse ble sett løpe vekk, mens demonstranter fulgte etter han. I denne hendelsen fulgte de etter mordofferet og sa “Hey, we got some right here. We got a couple right here.”
2. Kyle Rittenhouse var alene mot en stor gjeng med voldelige demonstranter, her var det i verste fall 2 mot 2.
3. Kyle Rittenhouse ble angrepet av en person med pistol, Michael Forest Reinoehl visste at han ville bruke pepperspray.
4. Kyle Rittenhouse gikk rett til politiet, Michael Forest Reinoehl løp vekk.
5. Kyle Rittenhouse har ingen kriminell historikk. Michael Forest ble i juni stoppet for å kjøre 180 km/t beruset uten førekort med sin 11-år datter i baksetet. Når de stoppet bilen så fant de narkotika og en ulovelig pistol. I juli så ble han igjen tatt med ulovelig pistol og for å motstå arrestasjon. Han ble ikke straffet for noen av hendelsene.
6. Gruppen som han var med i sa med megafon at det er ikke trist at han døde og de har fått søppelet ut. 

Selv om man argumenterer at Kyle Rittenhouse gjorde ikke selvforsvar, så er det fortsatt klart at han prøvde å unngå å skyte dem, rømte ikke vekk fra politet, og gruppen hans gikk ikke ut og sa han hadde fått søppelet ut. Hendelsene kan derfor ikke sammenlignes. Vi kan kanskje sammenligne dette med drapet på George Floyd, men det har jeg og de fleste andre her fordømt.

Og selv om Michael Forest Reinoehl handlet i selvforsvar, noe han ikke gjorde. Så er det fortsatt på ingen måte riktig å juble over noens død. Ingen av dere som representerer BLM har gitt noe som helst kritikk til damen som sa i med en megafon at det ikke var trist at han døde og de har fått søppelet ut. Jeg forstår at dere kanskje vil gjøre det om jeg presser dere, men det burde ikke være nødvendig for meg å tvinge dere til å fordømme et menneske som jubler over drap. 

Endret av Camlon
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
8 hours ago, Red Frostraven said:

Men jeg er seriøs; I motsetning til høyreekstreme som dreper folk øst og vest hele tiden, uten at noen leer et øyebryn på noen side av politikken -- så vil dette være første gang noen fra antifa dreper noen uprovosert på minst 25 år, så det er faktisk helt legitimt å stille spørsmål om omstendighetene, spesielt når den som ble drept faktisk var medlem av en terroristorganisasjon.

Hva med den 16-år gammel svarte gutten som ble drept i CHOP fordi de forvirret han med noen andre og de legitimiserte det med at han var en nazi?
Hva med mannen som brant opp i Minneapolis?
Hva med den pensjonerte svarte politimannen som ble drept?
Hva med alle politifolkene som har blitt skutt og drept? Mange av dem har blitt drept av venstreekstreme som hater politi.

Antifa idag er ikke det samme som Antifa for 10 år siden, det forklarer hvorfor vi ikke har fått noen bekreftet drap på 25 år. Antifa og venstreekstreme generelt har over de siste årene blitt radikalisert. Først var det vold som "punch a nazi" og nå er tydligvis drap begynt å bli akseptert.

De burde bytte slagordet sitt fra "black lives matter" til "our lives matter" siden de kunne ikke bry seg mindre om drap av svart politi og raser når voldelige hvite demonstranter blir skutt i selvforsvar.

Endret av Camlon
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sitat

Hva med den 16-år gammel svarte gutten som ble drept i CHOP fordi de forvirret han med noen andre og de legitimiserte det med at han var en nazi?
Hva med mannen som brant opp i Minneapolis?
Hva med den pensjonerte svarte politimannen som ble drept?
Hva med alle politifolkene som har blitt skutt og drept? Mange av dem har blitt drept av venstreekstreme som hater politi.

Ingen av dem var Antifa.

Og grunnen til at antifa blir mer aktive er ikke radikalisering av Antifa.
Det er at USA er i et jordras i retning fascisme, og det begynte lenge før Trump.
Han er bare deres store leder.

---

Politiet har ekstremt mange høyreekstreme grunnet at yrket ikke er beskyttet av en utdannelse som filtrerer ut idioter, og det er en selvforsterkende effekt; Ekstremister inn, ekstremister i fagforeningen, presser vanlige mennesker ut fordi de ikke kan la seg assosiere med politidistriktene som er fulle av rasister og idioter..

M-Chart-1.jpg
https://www.policemag.com/342098/the-2016-police-presidential-poll

Høyreekstreme og anarkister har vært truslene fra begynnelsen av under protestene, og FBI advarte om dette -- men Trump og Politiet -- og mediene som representerer Republikanerene sin propaganda -- formidler ikke sannheten om hverken trusselbildet eller gjerningspersonene.
https://theintercept.com/2020/07/15/george-floyd-protests-police-far-right-antifa/

Altså, det er mange faksjoner her -- og i følge FBI før og nå, så er skylden for vold og tyveri og farlige situasjoner fremdeles den samme:

BLM matter får skylden for Boogaloo Bois sine hærverksaksjoner -- som FBI advarte mot

De får ansvaret Proud Boys sine ildspåsettelser og steinkasting mot politiet i stater hvor ikke politiet samarbeider med Proud Boys -- igjen som FBI advarte mot.

De får ansvaret for anarkister og organiserte kriminelle utnytter politiets inkompetanse og inhabilitet under demonstrasjonene. Igjen advart mot av FBI.
---

Høyreekstremisme har på nytt vokst i hele Europa, men spesielt i land med nærere bånd til Russland.
https://www.voanews.com/europe/un-warns-right-wing-extremist-groups-getting-bolder-more-lethal

https://www.businessinsider.com/russia-report-donors-boris-johnson-conservative-party-2020-7?r=US&IR=T

Det republikanske partiet sin største kilde til innflytelse for tiden er Soviet Russland, bokstavelig talt ledet av KGB.
https://www.politico.com/magazine/story/2017/07/18/how-the-gop-became-the-party-of-putin-215387

---

Høyresiden forstår ikke kravene til BLM -- og høyremediene lyger om hva kravene til BLM er.
USA ville ikke hatt dette problemet om ikke Trump ønsket det;
Han stoppet en pågående politireform, og oppfordrer til rasehat, nettopp for å skade demokratiet.
Og det er ikke BLM eller venstresiden som faller for retorikken.

Det er ikke venstresiden som angriper journalister og slår ned fredelige demonstranter.
Det er politiet og ytterste høyre.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 3
Lenke til kommentar
30 minutes ago, Red Frostraven said:

Ingen av dem var Antifa.

Hvordan kan du vite at de er ikke medlem av Antifa, når i flere av tilfellene over så har ingen blitt tatt?

Og jeg snakker om venstreekstrem mord, ikke antifa mord.

BLM matter får skylden for Boogaloo Bois sine hærverksaksjoner 

:laugh:

Alltid morsomt med slike konspirasjonsteorier. Hvis hærverket blir utført av høyreekstremister, hvorfor slipper venstrevridde DA dem ut og hvorfor betaler demokrater for deres bail? Har de også blitt lurt?

Endret av Camlon
  • Liker 2
Lenke til kommentar
5 minutes ago, Camlon said:

Hvordan kan du vite at de er ikke medlem av Antifa, når i flere av tilfellene over så har ingen blitt tatt?

Hva du snakker om er det ikke lett  vite. Realiteten er at det er at politifolk som blir skutt og drept i stor grad blir drept av høyreekstremister.

Lenke til kommentar
Camlon skrev (12 minutter siden):

Demokrater og anti-rasister er venstreekstreme..?
Det er latterlig.

Helt seriøst -- hører du på normale nyheter lengre, eller er det kun høyreekstreme youtubere og blogger du får nyhetene dine fra..?

• Liker 3
Lenke til kommentar
17 minutes ago, Red Frostraven said:

Demokrater og anti-rasister er venstreekstreme..?
Det er latterlig.

Helt seriøst -- hører du på normale nyheter lengre, eller er det kun høyreekstreme youtubere og blogger du får nyhetene dine fra..?

Jeg er en anti-rasist, jeg anser meg ikke selv om venstreekstrem. Slutt å legg ord i munnen min.

Jeg skrev at de som drepte er venstreekstreme. De som ikke er villige til å fordømme drapene er også venstreekstreme.

Relatert til ekstremisme, så tror jeg du burde være mer beskymret for deg selv. F.eks. kan du nevne 5 standpunkter hvor du støtter republikanerene istedenfor demokratene. For meg så ville det vært null problem å nevne 5 standpunkter hvor jeg mener demokratene har rett.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
Camlon skrev (Akkurat nå):

Relatert til ekstremisme, så tror jeg du burde være mer beskymret for deg selv. F.eks. kan du nevnte 5 standpunkter hvor du støtter republikanerene istedenfor demokratene. For meg så ville det vært et lett spørsmål.

Nei, for jeg stoppet etter å vite at det ikke er noe poeng i å lese videre;
Klimanekting, mer kristendom i skolene og motstand mot vitenskap, for å redusere tilgangen til abort, mer og mer pro fascisme, motstandere av maktfordeling, organiserer valgjuks, står for og forsvarer fortsatt rasisme, samarbeider med politiske fiender om å disinformere egen befolkning, organiserer samarbeid med medier som jobber på deres vegne igjen for å spre propaganda og disinformere egen befolkning...

I mitt hode så tar viktige saker stor plass -- og mindre viktige saker tar mindre plass.
Jeg er ikke enige med republikanerene i noen saker som er viktige nok for meg til at jeg husker på dem til daglig.

Men du kan kanskje poste noen saker som er viktige som du synes jeg burde være enig i -- som ikke er totalt basert på disinformasjon og feilrepresentering av virkeligheten..?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Just now, ism_InnleggNO said:

Jeg skjønner bare ikke hvorfor du hele tiden fokuserer på de små problemene. Det virker som et desperat forsøk på å lage en falsk balanse.

Det jeg ser er at venstresiden nekter å fordømme vold og oppfordring til vold fra sin egen side. Det er et veldig stort problem i USA, fordi det fører til lovløse tilstander. 

Det er også et stort problem for Black Lives Matters, fordi istedenfor å ha en debatt om hvordan man kan redusere politivold, så blir det istedenfor politisk krig. Mange svarte er ekstremt sinte på anarkistene som utnytter bevegelsen deres.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Red Frostraven said:

I mitt hode så tar viktige saker stor plass -- og mindre viktige saker tar mindre plass.
Jeg er ikke enige med republikanerene i noen saker som er viktige nok for meg til at jeg husker på dem til daglig.

Men du kan kanskje poste noen saker som er viktige som du synes jeg burde være enig i -- som ikke er totalt basert på disinformasjon og feilrepresentering av virkeligheten..?

Hvis en kvinne fortalte deg at alt eksmannen hennes gjør er feil. Ville du trodd på henne, eller ville du tenkt at hun klarer ikke å se han sitt perspektiv?

Det blir litt rart at du anklager meg for å bare se på høyreekstreme youtubere, når jeg ligger midt mellom demokratene og republikanerene, mens du klarer ikke å nevne en eneste ting som republikanere gjør rett.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, Red Frostraven said:

Jeg fokuserer på viktige saker -- og jeg har ikke registrert én viktig sak republikanerene er på riktig side av enda så langt under Trump.

Men du kan kanskje nevne noen..?

Det er offtopic. 

Mitt argument er relatert til drapet i Portland. Jeg ser fortsatt at ingen av dere har fordømt den venstreekstreme gruppen som sa
"I am not sad that a f–king fascist died tonight,"
"He was a f–king Nazi. Our community held its own and took out the trash."

Hvorfor må jeg tvinge dere til å fordømme en gruppe som legitimiserer mord?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Fordi du faktisk ikke har postet en seriøs kilde hvor vi kan stole på at innholdet i videoen ikke er manipulert..?
Andy Ngo er ikke en god kilde, da han jobber for den høyreekstreme gruppen offeret kom fra.
Jeg har enda til gode å se andre kilder på dette utsagnet.

...forutsatt at det er ekte, så er det selvsagt galt at venstresiden behandler et drap på en høyreekstremist slik høyresiden behandler høyreekstreme sine drap av mennesker som ikke er ekstremister.

---

Og kom igjen.

Viktige saker hvor republikanerene er på riktig side.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg ville ikke holdt pusten om du venter på en fordømmelse av disse motbydelige uttalelsene, for å si det slik...
Om det stemmer at avdøde brukte bjørnespray uten grunn mot folk, så kan mordet ha vært rimelig selvforsvar. 
Men å juble over dødsfallet likevel er uetisk, motbydelig og upatriotisk. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (9 minutter siden):

Jeg ville ikke holdt pusten om du venter på en fordømmelse av disse motbydelige uttalelsene, for å si det slik...
Om det stemmer at avdøde brukte bjørnespray uten grunn mot folk, så kan mordet ha vært rimelig selvforsvar. 
Men å juble over dødsfallet likevel er uetisk, motbydelig og upatriotisk. 

Fordømmelse..?
Hun med megafonen bør bli arrestert og bøtelagt for å spre hat om det ikke er en manipulert video.

Det er alltid galt å ha skytevåpen i protester og i folkemengder, med mindre du har en identifiserbar offentlig rolle;
Hvordan skal folk kunne skille deg fra en terrorist om du løsner skudd og ikke ser konteksten..?

• Liker 1
Lenke til kommentar
11 minutes ago, Red Frostraven said:

Fordi du faktisk ikke har postet en seriøs kilde hvor vi kan stole på at innholdet i videoen ikke er manipulert..?
Andy Ngo er ikke en god kilde, da han jobber for den høyreekstreme gruppen offeret kom fra.
Jeg har enda til gode å se andre kilder på dette utsagnet.

Å lage falske videoer er ikke noe Andy Ngo klarer å gjøre. Å tro at han har lagt på stemmer eller noe lignende er paronoid.

Og tenk deg om høyresiden drev på slik du gjør med George Floyd. Politet slapp ut ingen video og privatvideoen ble diskreditert med at den er falsk.

...forutsatt at det er ekte, så er det selvsagt galt at venstresiden behandler et drap på en høyreekstremist slik høyresiden behandler høyreekstreme sine drap av mennesker som ikke er ekstremister.

Når har høyresiden gått sammen i en gruppe og sagt  
"I am not sad that a f–king fascist  communist died tonight,"
"He was a f–king Nazi communist. Our community held its own and took out the trash."

Lenke til kommentar
2 minutes ago, Red Frostraven said:

Fordømmelse..?
Hun med megafonen bør bli arrestert og bøtelagt for å spre hat om det ikke er en manipulert video.

Det finnes ikke lover mot å "spre hat" i Amerika.
Du sier at politiet burde misbruke makten sin og arrestere henne og sette falske tiltaler på henne. 
Greit å vite. 

Det er alltid galt å ha skytevåpen i protester og i folkemengder, med mindre du har en identifiserbar offentlig rolle;

Det er aldri galt å ha skytevåpen på seg, så lenge det er lovlig. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...