debattklovn Skrevet 28. august 2020 Del Skrevet 28. august 2020 On 8/27/2020 at 8:20 AM, frohmage said: Det er ikke "selvforsvar" når du møter opp med rifle for å stoppe ubevæpnede demonstranter og dreper noen. Hvem som er bevæpnet eller ikke har ikke noe å si for om det var selvforsvar eller ikke. Det ser ut som at dette kan ha vært selvforsvar. Fra wiki: Quote Video footage shows Rittenhouse being pursued across a parking lot. An unknown gunman fires into the air nearby.[52] As a pursuer lunges towards Rittenhouse, he fires four shots from his rifle, hitting the man in the head.[52] Rittenhouse is separately filmed as he continues to be pursued down the street by several men before tripping. He then sits up and opens fire on those pursuing him. 1 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 28. august 2020 Del Skrevet 28. august 2020 (endret) 37 minutes ago, debattklovn said: Hvem som er bevæpnet eller ikke har ikke noe å si for om det var selvforsvar eller ikke. Det ser ut som at dette kan ha vært selvforsvar. Fra wiki: Key words-«For å stoppe». Det er ikke selvforsvar når noen angriper deg fordi du prøver «å stoppe» dem med våpen. Det er noe helt annet når du bare går rundt med våpen og observerer Endret 28. august 2020 av jjkoggan 2 Lenke til kommentar
ism_InnleggNO Skrevet 29. august 2020 Del Skrevet 29. august 2020 5 hours ago, bas said: Du skjønner altså ikke dine egne selvmotsigelser? Først kommer du med en feilaktig påstand om at de ALDRI innrømmer eller korrigerer feil. Så sier du at du fortsatt står inne for det, hva nå enn det betyr når du i neste setning innrømmer at de ikke gjør det du påstår. Du går rundt i en sirkel av selvmotsigelser, men skjønner det kan være vanskelig, ikke akkurat rett frem. Ah. Du skal bare kverulere. Påstanden min er ikke feilaktig. Resett eller de andre hatbloggene retter aldri på løgnene sine. De vet at du lyger og retter selvsagt ikke opp igjen. Jeg kunne sikkert skrevet så godt som aldri, men de fleste skjønner meningen med bak en slik påstand så det er ikke nødvendig. 2 Lenke til kommentar
debattklovn Skrevet 29. august 2020 Del Skrevet 29. august 2020 Venstrelenende medier som Dagbladet og Dagsavisen har lenge fremmet Fake News om Resett, men fakta er at forskere ved OsloMet ikke fant noen Vær Varsom-brudd hos dem. Quote Politiske kommentatorer i Dagsavisen og Dagbladet har hevdet at Resett stadig bryter Vær varsom-plakaten, og at Resett derfor må betraktes som en politisk kampanje og ikke en avis.[13][14] En forskningsrapport som analyserte artikler og kommentarfelt i Resett fant likevel ingen klare brudd på Vær Varsom-Plakaten.[15] Resett tar avstand fra ekstremisme. Quote En av Resetts journalister byttet profilbilde til Breiviks påståtte terrorgruppe på 22. juli.[39] Journalisten ble avskjediget og redaktør Helge Lurås sa det er viktig for Resett å ta fullstendig avstand Breiviks terroraksjon og alle andre ekstremister.[40] Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 29. august 2020 Del Skrevet 29. august 2020 debattklovn skrev (2 minutter siden): Venstrelenende medier som Dagbladet og Dagsavisen har lenge fremmet Fake News om Resett, men fakta er at forskere ved OsloMet ikke fant noen Vær Varsom-brudd hos dem. Resett tar avstand fra ekstremisme. Hva annet skulle Lurås ha gjort? Støttet og anerkjent? Sier seg selv at Lurås ikke hadde noe annet valg enn å sparke den personen. Ironisk at Resett tar avstand, men daglig deler tankegodset til ABB og Manshaus. 4 Lenke til kommentar
debattklovn Skrevet 29. august 2020 Del Skrevet 29. august 2020 5 minutes ago, Psykake said: Ironisk at Resett tar avstand, men daglig deler tankegodset til ABB og Manshaus. Hva baserer du den påstanden på? Alt jeg har sett av Lurås tar han avstand fra disse ekstremistene og deres handlinger. Lenke til kommentar
geirfugl Skrevet 29. august 2020 Del Skrevet 29. august 2020 5 minutes ago, Psykake said: Ironisk at Resett tar avstand, men daglig deler tankegodset til ABB og Manshaus. Hva da spesifikt? Det eneste som må være interessant i det henseende er vel om de deler tankegodset om å gjøre voldelige terroraksjoner. At utrivelige personer har et spesifikt tankegods gjør vel ikke nødvendigvis tankegodset dårlig per definisjon. Stalin og Hitler var jo store på sosiale velferdsordninger, men det betyr ikke at folk som er for sosiale velferdsordninger er fæle og fryktelige. Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 29. august 2020 Del Skrevet 29. august 2020 geirfugl skrev (4 minutter siden): Hva da spesifikt? Det eneste som må være interessant i det henseende er vel om de deler tankegodset om å gjøre voldelige terroraksjoner. At utrivelige personer har et spesifikt tankegods gjør vel ikke nødvendigvis tankegodset dårlig per definisjon. Stalin og Hitler var jo store på sosiale velferdsordninger, men det betyr ikke at folk som er for sosiale velferdsordninger er fæle og fryktelige. En av rasistbloggen Resett sine journalister byttet til det bildet 25. Juli. Sier seg selv hvilket tankegods den personen har. Lurås hadde ikke noe annet valg enn å sparke han. Hadde personen ikke byttet til det bildet, ville han mest sannsynlig fortsatt vært ansatt i rasistbloggen Resett 3 Lenke til kommentar
geirfugl Skrevet 29. august 2020 Del Skrevet 29. august 2020 2 minutes ago, Psykake said: Lurås hadde ikke noe annet valg enn å sparke han. Hadde personen ikke byttet til det bildet, ville han mest sannsynlig fortsatt vært ansatt i rasistbloggen Resett Ja men da ordnet det seg vel da? Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 29. august 2020 Del Skrevet 29. august 2020 (endret) geirfugl skrev (8 minutter siden): Ja men da ordnet det seg vel da? Ikke at det var noen annen mulighet for Resett. Hadde de ikke sparket personen ville det vært vanskelig å offentlig si at de tar avstand. Personen sitt tankegods må ha vært kjent for Lurås Lurås : Det var dumt at du endret til det bildet slik at media plukket det opp. Nå har jeg dessverre ingen annen mulighet enn å sparke deg Endret 29. august 2020 av Psykake 1 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 29. august 2020 Del Skrevet 29. august 2020 Utdrag fra en tekst "redaktør" Helge Lurås har publisert på Resett sammenlignet med et visst manifest: Spoiler 2 Lenke til kommentar
Gloria Skrevet 29. august 2020 Del Skrevet 29. august 2020 @Snikpellik Nå kan jeg ikke tale for Helge Lurås og hans motivasjoner, men det du gjør her er en klassisk association fallacy. 2 2 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 29. august 2020 Del Skrevet 29. august 2020 Gloria skrev (2 minutter siden): @Snikpellik Nå kan jeg ikke tale for Helge Lurås og hans motivasjoner, men det du gjør her er en klassisk association fallacy. Nei, det er det ikke. Leser du diskusjonen de siste innleggene sammenlignes Lurås og Resett med dette tankegodset. Mitt innlegg er i kontekst med dette. 4 Lenke til kommentar
debattklovn Skrevet 29. august 2020 Del Skrevet 29. august 2020 Tankegodset til ABB og Manshaus inkluderer imidlertid også at vold og drap mot uskyldige er OK og bør applauderes. Det er en svært essensiell del av deres ideologier, som definerer dem og deres handlinger. Dette kan jeg ikke se finnes hos Lurås eller noen andre hos mediehuset Resett. 1 Lenke til kommentar
Alexander4840 Skrevet 29. august 2020 Del Skrevet 29. august 2020 (endret) Psykake skrev (11 timer siden): Ironisk at Resett tar avstand, men daglig deler tankegodset til ABB og Manshaus. Normale gode folk, og Syke folk;Kan ha 90% like politiske syn. Det faktum er jeg ikke litt interessert i å kverulere med deg om. Så hadde resett nesten 700 000 unike brukere i Januar, med ekstrem vekst frem til da. 726 000 i Mars. Mange som da deler det tankegodset kanskje, ettersom innvandring var målt til å være av høyest interesse. Document.no er også veldig sammenliknbart. https://resett.no/2020/04/10/utviklingen-i-resett-lesere-og-okonomi/ Endret 29. august 2020 av Alexander4840 Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 29. august 2020 Del Skrevet 29. august 2020 Alexander4840 skrev (10 minutter siden): Normale gode folk, og Syke folk;Kan ha 90% like politiske syn. Det faktum er jeg ikke litt interessert i å kverulere med deg om. Ringer Stalin og Mao en bjelle hos deg Jeg referer til det rasistiske og fremmedfiendtlige tankegodset. 3 Lenke til kommentar
Alexander4840 Skrevet 29. august 2020 Del Skrevet 29. august 2020 Kyle Rittenhouse Oppdatering Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 30. august 2020 Del Skrevet 30. august 2020 Snikpellik skrev (17 timer siden): Nei, det er det ikke. Leser du diskusjonen de siste innleggene sammenlignes Lurås og Resett med dette tankegodset. Det er nok lett å finne lagelige måter å framkonstruere "sammenligninger" sånn, men det der blir en temmelig urimelig svartmaling . Det har jeg en mistanke om at du selv skjønner, innerst inne. Som jeg leste et annet sted: De ekstreme på høyresiden som bruker voldelige virkemidler, er et fåtall, og stort sett under god kontroll. På venstresiden er det store og stadig økende masser, og de blir unnskyldt og støttet utover enhver fornuftig logikk. Der er en grell tendens ute og går, en slags forgiftende hjernevask, og jeg ser tross alt Resett som en av de organer som står opp mot utviklingen og, ja mange liker sikkert ikke uttrykket: Kaller en spade for en spade. Det er jo det det er. På samme måte kan man si at anklager om å innha såkalt "tankegods" er egentlig en vel så belastende floskel ( i likhet med feks "rasisme"), som benyttes i tide og utide. Men er altså blitt gjort til veldig spiselige begreper av det rådende hjernepolitiet, og blir brukt systematisk, ukritisk, i enhver sammenheng der noen finner det opportunt å benytte slikt, i ordskifter med meningsmotstandere. Når det er sagt, ser jeg at Resett trekker til seg noen med dumme på kanten meninger, men det skjer på begge sider. Og når de i Sian river sundt Koranen for å provosere, er det håpløs dumskap. Helt unøvendig idiotisk handling. 1 Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 30. august 2020 Del Skrevet 30. august 2020 (endret) Delvis skrev (4 minutter siden): Det er nok lett å finne lagelige måter å framkonstruere "sammenligninger" sånn, men det der blir en temmelig urimelig svartmaling . Det har jeg en mistanke om at du selv skjønner, innerst inne. Som jeg leste et annet sted: De ekstreme på høyresiden som bruker voldelige virkemidler, er et fåtall, og stort sett under god kontroll. På venstresiden er det store og stadig økende masser, og de blir unnskyldt og støttet utover enhver fornuftig logikk. Der er en grell tendens ute og går, en slags forgiftende hjernevask, og jeg ser tross alt Resett som en av de organer som står opp mot utviklingen og, ja mange liker sikkert ikke uttrykket: Kaller en spade for en spade. Det er jo det det er. På samme måte kan man si at anklager om å innha såkalt "tankegods" er egentlig en vel så belastende floskel ( i likhet med feks "rasisme"), som benyttes i tide og utide. Men er altså blitt gjort til veldig spiselige begreper av det rådende hjernepolitiet, og blir brukt systematisk, ukritisk, i enhver sammenheng der noen finner det opportunt å benytte slikt, i ordskifter med meningsmotstandere. Når det er sagt, ser jeg at Resett trekker til seg noen med dumme på kanten meninger, men det skjer på begge sider. Og når de i Sian river sundt Koranen for å provosere, er det håpløs dumskap. Helt unøvendig idiotisk handling. Resett deler rasistisk og fremmedfiendtlig tankegods som bidrar til at gærninger som ABB og Manshaus vipper over. Den såkalte "venstresiden" er et produkt av det Resett står for. Endret 30. august 2020 av Psykake 4 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 30. august 2020 Del Skrevet 30. august 2020 Psykake skrev (5 minutter siden): Resett deler rasistisk og fremmedfiendtlig tankegods som bidrar til at gærninger som ABB og Manshaus vipper over. Den såkalte "venstresiden" er et produkt av det Resett står for. Nåja. Har mer skepsis til den plumpe fordømmende holdningen din, enn til Resett. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå