Gå til innhold

White lives matter - kva er galt med det?


Anbefalte innlegg

Pallehysa skrev (4 timer siden):

Feminismen er monsteret.

Jepp, uomtvistelig så er den det (jeg håper virkelig at du forstår at det er en ideologi det er snakk om). Fordi det er feminister (LGBTQ+) som ønsket å få gjennomført Bill C16 i Kanada, du vet den som skal kunne straffe mennesker helt basert på feil pronomen. Det var J.P. som stod på barikadene og protesterte imot bill C16. Det er en av poengene til at feminismen er monstret, og det er også instutisjonen (media, rettssystem og stat). Det er også underholdningsbransjen (spillindustrien, film, TV, Netflix), folk protesterer fordi de vil ikke bli utsatt for propaganda når de ser på film, spiller et spill, o.s.v. Alt de ønsker er underholdning som er bra. Så et monster er en passende beskrivelse av denne ideologien, spesielt når man ser så omfattende denne ideologien er.

Det er litt merkelig at du ikke har forstått dette ennå, jeg har gitt deg et eksempel, "The Duluth model" som har hatt enorm påvirkning på rettspraksis og den er så absolutt basert på føleri fra en feminist.

Jeg vet ikke om du er en feminist og jeg har aldri sagt at du er en heller, men hva betyr likestilling? Dette er et veldig viktig spørsmål hva er egentlig likestilling, er det like muligheter? Vel gratulerer kvinner har fler muligheter en menn helt basert på hvilket kjønn de er født med (kvoteringer, menn må bevise sin kompetanse). Er det likestillt i loven? Gratulerer, kvinner har flere rettigheter en menn i loven. Tjene like mye som menn? Det er allerede ulovelig å diskriminere basert på kjønn: Ansenitet, relevant utdannelse og arbeidstimer derimot er grunnlag for diskriminering. Så det store spørsmålet er: Hva er likestilling? Svar meg på dette.

Om du så ønsker å vite det, nei jeg anså ikke de 3 første jentene som feminister fordi videoen var helt tilfeldig og den var helt og holdent valgt basert på tittelen "Feminists fails", fordi du har en gjeng feminister som feiler når de definerer The Mens Rights Movement (MRM).

Så om jeg skulle kritisere J.P. så ville jeg kalt ham en glorifisert life coach, men hvis han kan redde et par liv med dette så er han så absolutt verdt hver eneste dollar han får, jeg ser intet ondt i mannen, og han legger veldig mye gratis ut på Youtube (pengeargumentet er virkelig ikke gyldig uansett, det er veldig smålig å fokusere på hvor mye penger en person tjener).

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gloria skrev (29 minutter siden):

Så sant. Jeg hadde en periode hvor er demoniserte ham, mest fordi jeg var misunnelig på hans berømmelse. Mitt intellektuelle ego tålte nemlig dårlig at denne mannen ble populær for noe jeg anså som "selvfølgeligheter". Det er også åpenbart når en ser i miljøene som demoniserer ham at de har ingenting saklig å komme med, bare sverting. Og det kan jeg si med hånden på hjertet, for jeg lette lenge etter noe å "ta" ham på.

Gud, jeg er glad jeg kom meg ut av det der.

Veit ikkje om eg skal ta deg seriøst eller ikkje. Har blitt anklaget for å ikkje ta sarkasme tidligere, men her hadde eg nok satt penger på at dette må være sarkasme. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Just now, frohmage said:

Hvordan da? Som i å si at BLM er rasistisk, men WLM (som du er glad for) ikke er det?

WLM står opp mot idiotien til BLM. De har ikke noen agenda annet enn å stå for sannheten og hindre at BLM får fritt spillerom, noe få ser ut til å tørre. De er ikke motivert av gruppenarsissisme og har ikke noe ønske om makt slik BLM har.

Som sagt, det finnes nok mer sofistikerte måter å håndtere problemet på, men det er da noe.

Lenke til kommentar

Men C16 er en god lov.
 

Sitat

The bill is intended to protect individuals from discrimination within the sphere of federal jurisdiction and from being the targets of hate propaganda, as a consequence of their gender identity or their gender expression. The bill adds "gender identity or expression" to the list of prohibited grounds of discrimination in the Canadian Human Rights Act and the list of characteristics of identifiable groups protected from hate propaganda in the Criminal Code. It also adds that evidence that an offence was motivated by bias, prejudice or hate based on a person's gender identity or expression constitutes an aggravating circumstance for a court to consider when imposing a criminal sentence.[6]

De legger til eksisterende anti-diskrimineringslover, som allerede dekker andre områder.

...


Helt seriøst -- hva er så galt med den loven?

---

Og igjen -- diskrimineringen mot fargede fra politiet i USA alene er ekstremt, og grunn nok til å demonstrere:

 

Sitat

A massive study published in May 2020 of 95 million traffic stops by 56 police agencies between 2011 and 2018 found that while black people were much more likely to be pulled over than whites, the disparity lessens at night, when police are less able to distinguish the race of the driver. The study also found that blacks were more likely to be searched after a stop, though whites were more likely to be found with illicit drugs. The darker the sky, the less pronounced the disparity between white and black motorists. The study also found that in states that had legalized marijuana, the racial disparity narrowed but was still significant.

 

Sitat

An October 2019 report in the Los Angeles Times found that during traffic stops, “24% of black drivers and passengers were searched, compared with 16% of Latinos and 5% of whites.” The same study also found that police were slightly more likely to find drugs, weapons or other contraband among whites.

 

Sitat

A 2020 report by the Austin Office of Police Oversight, Office of Innovation and Equity Office found that blacks and Latinos were more likely than whites to be stopped, searched and arrested despite similar “hit rates” for illicit drugs among those groups.

 

Sitat

A 2019 survey of traffic tickets in Indianapolis and its suburbs found that in the city, black drivers received 1.5 tickets for every white driver. In the suburban town of Fishers, the disparity grew to 4.5 tickets, and in the wealthy suburb of Carmel, black motorists received 18 tickets for every ticket issued to a white motorist.

 

Sitat

A 2020 report on 1.8 million police stops by the eight largest law enforcement agencies in California found that blacks were stopped at a rate 2.5 times higher than the per capita rate of whites. The report also found that black people were far more likely to be stopped for “reasonable suspicion” (as opposed to actually breaking a law) and were three times more likely than any other group to be searched, even though searches of white people were more likely to turn up contraband.

 

Sitat

An NAACP survey of citizen complaints against police officers in North Charleston, S.C., between 2006 and 2016 found that complaints by white citizens were about two-thirds more likely to be sustained than complaints filed by black citizens. When the complainant alleged excessive force, white complaints were sustained seven times more often than black complaints.



https://www.washingtonpost.com/graphics/2020/opinions/systemic-racism-police-evidence-criminal-justice-system/

Endret av Red Frostraven
  • Liker 3
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Pallehysa said:

Veit ikkje om eg skal ta deg seriøst eller ikkje. Har blitt anklaget for å ikkje ta sarkasme tidligere, men her hadde eg nok satt penger på at dette må være sarkasme. 

Det var en helt ærlig beskrivelse av en periode jeg hadde i livet mitt, men det hadde ikke forundret meg om du kjenner deg igjen.

Lenke til kommentar
Blåbanan skrev (3 timer siden):

Slik er det, ja. Det er noe galt med samfunnet vårt, siden alle som er uenige, nå er "rasister".

 

Denne politikken er feil, og den kan bli svært farlig, om den kommer ut av kontroll. George Floyd kommer ikke tilbake, selv om det blir demonstrasjon. Politiet i USA er voldelig, men jeg tror ikke det er tegn på rasisme. Jeg tror det er en kombinasjon av feilutdanning og dårlig president. Få Joe Biden i Det hvite hus!

Når det gjelder Trump eller Biden så er jeg nøytral, siden jeg ser ingen av de som noen gode ledere, og jeg ungår å diskutere verken Trump eller Biden. Ikke har jeg stemmerett i statene heller.

Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (6 minutter siden):

Men C16 er en god lov.
 

De legger til eksisterende anti-diskrimineringslover, som allerede dekker andre områder.

...


Helt seriøst -- hva er så galt med den loven?

Hva faen, mener du at folk skal bli straffet fordi de refererer til folk med feil pronomen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gloria skrev (8 minutter siden):

Det var en helt ærlig beskrivelse av en periode jeg hadde i livet mitt, men det hadde ikke forundret meg om du kjenner deg igjen.

Kjenner meg absolutt ikkje igjen. Ulikt deg, driver eg ikkje med ukritisk idol forfølgelse, ei heller går rundt og er misunnelig på folks suksess. All ære til JP som har oppnådd suksess. Han er utvilsomt ein intelligent mann. Men han bruker intelligensen sin feil, imo. Alt handler ikkje om annerkjennelse og penger. Det er nåke som heiter intellektuell integritet. Det kan tenkast at JP faktisk tror at alle Ateister er mordere. Men eg velger dog å la tvilen komme han til gode, og konkluderer med at han mest sansynlig tenker penger når han spyr ut slik svada.

Endret av Pallehysa
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (Akkurat nå):

Hva i loven er det som sier det..?
Siter gjerne hele loven i kontekst.

Hvorfor skal jeg det, du har jo gjort det. Det er det hele diskusjonen rundt Bill C16 handlet om, og du har en gjeng LGBTQ+ idioter som beskylte JP for "hatespeach", å gjøre "hatespeach" ulovelig er slipery slope.

Lenke til kommentar
DjSlayer skrev (24 minutter siden):

Jepp, uomtvistelig så er den det (jeg håper virkelig at du forstår at det er en ideologi det er snakk om). Fordi det er feminister (LGBTQ+) som ønsket å få gjennomført Bill C16 i Kanada, du vet den som skal kunne straffe mennesker helt basert på feil pronomen

Vitner om at du har kjøpt propaganda, og du ikkje forstår kva Bill C-16 er. Kan eg spørre deg om kva parti, eller saker du støtter? Om nåken i det heiletatt?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gloria skrev (1 time siden):

"White lives matter" virker for meg som en meget naturlig reaksjon på den rasistiske bevegelsen som jo da er BLM. Tror vi skal være glade for at noen gidder.

Hvit kvinne svarer med all lives matter til black lives matter tilrop og blir skutt og drept. "White lives matter" er viktig å si hvis budskapet er kontroversielt. Hvis det ikke er kontroversielt så spiller det ingen rolle for min del.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Just now, Pallehysa said:

Kjenner meg absolutt ikkje igjen. Ulikt deg, driver eg ikkje med ukritisk idol forfølgelse, ei heller går rundt og er misunnelig på folks suksess. All ære til JP som har oppnådd suksess. Han er utvilsomt ein intelligent mann. Men han bruker intelligensen sin feil, imo. Alt handler ikkje om annerkjennelse og penger. Det er nåke som heiter intellektuell integritet. Det kan tenkast at JP faktisk tror at alle Ateister er mordere. Men eg velger dog å la tvilen komme han til gode, og heller tenke han tenker penger når han spyr ut slik svada.

Jeg gjør ikke det nå lenger, som sagt. Vil anta du fikk det med deg, men du valgte likevel å sende et stikk. Igjen. Så da skjønner du vel at dette er min siste kommentar til deg.

Jeg skjønner hva du mener, men poenget hans dreier seg vel hovedsakelig om det å få orden på livet sitt, noe jeg tenker alle har godt av. Penger og suksess er vel mer et resultat av dette, og ikke målet i seg selv.

Tror du vil finne få mennesker i den offentlige arena med høyere intellektuell integritet enn ham. Han tar sannheten meget seriøst, og jeg tenker vi skal være glade for at vi har en slik person med oss i dag.

Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (1 minutt siden):

Vitner om at du har kjøpt propaganda, og du ikkje forstår kva Bill C-16 er. Kan eg spørre deg om kva parti, eller saker du støtter? Om nåken i det heiletatt?

Jeg har stilt deg et veldig viktig spørsmål tidligere i tråden, og gjentar det nå: Hva er likestilling? Ellers er alle dine responser til meg irrelevante.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gloria skrev (6 minutter siden):

Jeg gjør ikke det nå lenger, som sagt. Vil anta du fikk det med deg, men du valgte likevel å sende et stikk. Igjen. Så da skjønner du vel at dette er min siste kommentar til deg.

Jeg skjønner hva du mener, men poenget hans dreier seg vel hovedsakelig om det å få orden på livet sitt, noe jeg tenker alle har godt av. Penger og suksess er vel mer et resultat av dette, og ikke målet i seg selv.

Tror du vil finne få mennesker i den offentlige arena med høyere intellektuell integritet enn ham. Han tar sannheten meget seriøst, og jeg tenker vi skal være glade for at vi har en slik person med oss i dag.

Kvifor unngikk du mitt eksempel der Peterson påstår at alle Ateister er mordere? Er det dette du kaller intellektuell integritet?

Og det du anser som eit stikk, var eit direkte svar på at du prøvde å tillegge meg din tidligere adferd. Om du skal tillegge meg din tidligere adferd, må du kunne være voksen nok til å tåle at eg seie ifra at slik er ikkje eg.

Endret av Pallehysa
  • Liker 2
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Pallehysa said:

Kvifor unngikk du mitt eksempel der Peterson påstår at alle Ateister er mordere? Er det dette du kaller intellektuell integritet?

Og det du anser som eit stikk, var eit direkte svar på at du prøvde å tillegge meg din tidligere adferd. Om du skal tillegge meg din tidligere adferd, må du kunne være voksen nok til å tåle at eg seie ifra at slik er ikkje eg.

Og det beklager jeg, for jeg skulle aldri ha falt for fristelsen. Peace out.

Lenke til kommentar
DjSlayer skrev (6 minutter siden):

Hva er likestilling?

At alle personer skal ha like rettigheiter og muligheiter i eit samfunn, uavhengig av kjønn, etnisitet, hudfarge, seksuell legning, alder etc etc.

 

DjSlayer skrev (10 minutter siden):

Ellers er alle dine responser til meg irrelevante.

Irrelevante, eller vanskelig å svare på?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...