Debattant Skrevet 17. juli 2020 Del Skrevet 17. juli 2020 Holder det med en gang per uke? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 17. juli 2020 Del Skrevet 17. juli 2020 Det vil jeg tro. Selv tar jeg tran 3-4 ganger per uke, funker fint. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 17. juli 2020 Del Skrevet 17. juli 2020 Ikke spist fisk på mange år. Lever fint enda. Men det er anbefalt 1 gang i uken. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 17. juli 2020 Del Skrevet 17. juli 2020 Du bør vite hvor fisken kommer fra og hvor gammel den er, da stedene de hentes fra kan være svært forurenset. Østersjøen er et eksempel. Personlig unngår jeg fisk. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 17. juli 2020 Del Skrevet 17. juli 2020 18 minutes ago, vidor said: Du bør vite hvor fisken kommer fra og hvor gammel den er, da stedene de hentes fra kan være svært forurenset. Østersjøen er et eksempel. Personlig unngår jeg fisk. Hvor tror du norsk oppdrettsfisk får foret sitt fra? Lenke til kommentar
Debattant Skrevet 17. juli 2020 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2020 Er det kanskje bedre å spise svin enn forurensnings-fisk? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 17. juli 2020 Del Skrevet 17. juli 2020 Debattant skrev (8 minutter siden): Er det kanskje bedre å spise svin enn forurensnings-fisk? Spis variert kosthold, så er du nokså safe. Så får du evt stille til legen innimellom hvor de måler de forskjellige verdiene, vitaminer osv. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 17. juli 2020 Del Skrevet 17. juli 2020 1 hour ago, kremt said: Hvor tror du norsk oppdrettsfisk får foret sitt fra? Det finnes bra for, men nesten ingen kjøper det fordi det er for dyrt. Lenke til kommentar
Debattant Skrevet 18. juli 2020 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2020 Merko skrev (14 timer siden): Spis variert kosthold, så er du nokså safe. Så får du evt stille til legen innimellom hvor de måler de forskjellige verdiene, vitaminer osv. Men hva vil variert egentlig si? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 18. juli 2020 Del Skrevet 18. juli 2020 Debattant skrev (28 minutter siden): Men hva vil variert egentlig si? At man spiser variert betyr at man får i seg alle de proteiner, karbohydrater og fett man trenger, og ikke overstiger kalorier man faktisk trenger.. Så det å spise fisk en til to ganger i uken er en ganske grei ting å gjøre da får du mange mineraler og proteiner du trenger. Det kommer dog an på hvilken fisk du spiser. Det samme gjelder forøvrig også kjøtt. Lenke til kommentar
J.Lomax Skrevet 18. juli 2020 Del Skrevet 18. juli 2020 Jeg har vel spist fisk maks 10 ganger siste 20 år. Psykisk spærre. Er såpass sunn ellers, daglig tran, MYE nøtter/frø samt egg daglig og "grønn" melk. Så jeg får i meg godt fett, jod, og alt av vitaminer, mineraler og mere til? Lenke til kommentar
Debattant Skrevet 19. juli 2020 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2020 Omnia vincit amor skrev (På 18.7.2020 den 8.10): At man spiser variert betyr at man får i seg alle de proteiner, karbohydrater og fett man trenger, og ikke overstiger kalorier man faktisk trenger.. Sant? Ville ikke sagt at det de spiser ombord i skipet i The Matrix er variert, selv om det er alt kroppen trenger. Lenke til kommentar
Heradon Skrevet 19. juli 2020 Del Skrevet 19. juli 2020 (endret) Debattant skrev (På 18.7.2020 den 7.40): Men hva vil variert egentlig si? Spiser du variert skal det være nok til å dekke behovet ditt for essensielle næringstoffer. Er kroppen din 100% funksjonell skal du ikke trenge å ty til kosttilskudd dersom du spiser variert Du kan sjekke blodet ditt hos legen om du ønsker å se om du får i deg nok mineraler og vitaminer. Det kan være en idé å sjekke kolesterolet også. Dersom du liker makrell i tomat så er det en enkel måte å få i seg nok fisk på. Makrell er fet og sunt. https://www.sintef.no/siste-nytt/forsket-pa-nasjonalpalegget/ Endret 19. juli 2020 av Heradon Lenke til kommentar
Stimann Skrevet 19. juli 2020 Del Skrevet 19. juli 2020 Helsedirektoratet anbefaler to-tre ganger i uken. https://www.helsedirektoratet.no/faglige-rad/kostradene-og-naeringsstoffer/kostrad-for-befolkningen/fisk-til-middag-to-til-tre-ganger-i-uken Selv klarer jeg knapt én gang i uken, men føler jeg klarer å variere maten generelt Lenke til kommentar
Debattant Skrevet 20. juli 2020 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2020 Det finnes ikke bare en kapsel med konsentrert fisk da? Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 20. juli 2020 Del Skrevet 20. juli 2020 Jeg lurer bare på hvordan folk klarer seg med bare 150g fisk som en middag, trenger ekstremt med tilbehør for å bli mett da... Lenke til kommentar
Debattant Skrevet 20. juli 2020 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2020 Kommer sikkert an på mange ting, som høyde, vekt og matlyst... Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 20. juli 2020 Del Skrevet 20. juli 2020 Civilix skrev (12 timer siden): Jeg lurer bare på hvordan folk klarer seg med bare 150g fisk som en middag, trenger ekstremt med tilbehør for å bli mett da... Ja, masse potet og saus ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå