Gå til innhold

Får ikke overklokket

Same-

Anbefalte innlegg

Jeg har et elitegroup k7s5a hovedkort (socket A) og har lyst til og klokke prosessoren min. Men hovedkortet er fattig og det går ikke å klokke med det :cry: . Det er rett og slett ingen steder i bios som jeg kan stille på multipler og fsb. Det jeg lurer på da er om det er noen andre måter jeg kan klokke på. Med et program eller noe. Eller kan det gå hvis jeg oppdaterer bios eller noe sånt.

Takk for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøvd å oppdatere bios?

Nei, kan noen si meg åssen jeg gjør det?

Du laster ned BIOS update (hvor du nå enn finner den) og lagrer den på en diskett og booter også skal vel BIOS oppdatere seg. Men dette er forsjellig fra hoverkort til hovedkort. Ihvertfall sånn jeg gjorde det sist.

Lenke til kommentar
Prøvd å oppdatere bios?

Nei, kan noen si meg åssen jeg gjør det?

Du laster ned BIOS update (hvor du nå enn finner den) og lagrer den på en diskett og booter også skal vel BIOS oppdatere seg. Men dette er forsjellig fra hoverkort til hovedkort. Ihvertfall sånn jeg gjorde det sist.

Jeg må ikke formatere eller noe? :roll:

Lenke til kommentar

Nå har det skjedd noe rart. Jeg prøvde å oppdatere biosen, og når jeg starta opp pc'en så stod det amd duron 1100 mhz! jeg har jo en amd xp 2200+! Jeg gikk inn i bios og stillte fsb'en fra 100 til 133 men da stod det bare 1467mhz eller noe sånt. har prosessoren min blitt en duron :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...