Labelle Skrevet 16. juli 2020 Del Skrevet 16. juli 2020 Hei, Har den siste tiden opplevd ulyd fra bilen under kjøring. Har byttet mye deler i forstillingen nå så trodde ikke det var sant. Høres ut som en slags klonkelyd som øker med fart men likevel ikke høres i høyere fart. Mulig motorstøy og vind overdøver dette. Har klart å fremkalle den ytterlige ved gasspådrag i høyre sving. Tenker umiddelbart ytre drivledd. Dette ble byttet for 2 år siden og mansjetten ser like fin ut. Kan et hjullager lage denne type lyd? Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 16. juli 2020 Del Skrevet 16. juli 2020 Høres på meg ut som et hjullager som er på tur å ryke. Byttet akkurat hjullager på min bil å hadde som deg ulyd når jeg svingte. Beste er vel visst du kan få en bilkyndig til å teste bilen for deg, så får du fort avdekket om det er lager som trenger bytting. Lenke til kommentar
Labelle Skrevet 16. juli 2020 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2020 Ja skal se om verkstedet får tid å titte på den imorgen. Tar bilferie om halvannen uke å vil ikke legge på langtur med ulyd ? Lenke til kommentar
Labelle Skrevet 17. juli 2020 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2020 Verkstedet sa de har sjekket og prøvet bilen. De mener alt er som det skal og de kjente ingen slark eller problemer i forstillingen.. Lenke til kommentar
Labelle Skrevet 17. juli 2020 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2020 (endret) Legger til en video fra kjøring hvor klunkelyd såvidt høres ved sving og gasspådrag. Legger også en snutt hvor hjulet roteres i luften ved rattutslag. Sikkelig knirke/gummilyd (kun ved rattutslag begge sider) Men dette er vel bare fordi mansjetten er kraftig vinklet? Er ikke det på høyre side, sannsynligvis pga drivakselen er lengre der og mansjetten ikke får samme vinkel på seg. VID_20200717_223048.mp4 VID_20200717_232008.mp4 Endret 17. juli 2020 av Labelle Lenke til kommentar
Labelle Skrevet 22. juli 2020 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2020 Visste seg å være ytre drivledd venstre. Litt rart da dette ble byttet for nøyaktig 1 år siden av et verksted. Bør jeg klage? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå