LinkinPark1978 Skrevet 16. juli 2020 Del Skrevet 16. juli 2020 Jeg har alltid lurt på hvordan det norske språket høres ut i for eksempel Tyskland, Frankrike, Spania, USA, Nederland, Russland og Polen. Høres det ut som japansk eller kinesisk, mon tro? Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 16. juli 2020 Del Skrevet 16. juli 2020 LinkinPark1978 skrev (47 minutter siden): Jeg har alltid lurt på hvordan det norske språket høres ut i for eksempel Tyskland, Frankrike, Spania, USA, Nederland, Russland og Polen. Høres det ut som japansk eller kinesisk, mon tro? Litt som når vi hører nederlandsk. Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 16. juli 2020 Del Skrevet 16. juli 2020 Det høres nok ut som norsk. Jeg har vært i Nederland med jobb, og mine kolleger hørtes ikke annerledes ut da de snakket norsk. Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 17. juli 2020 Del Skrevet 17. juli 2020 Har prøvd å sette meg inn i det, og det høres ganske stivt og hardt ut. Som tysk gjør for oss. Har lest noen kommentarer på youtube i relevante videoer som sier at norsk høres ut som svartspråket fra ringenes herre ^^ Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 17. juli 2020 Del Skrevet 17. juli 2020 4 minutes ago, Taurean said: Har prøvd å sette meg inn i det, og det høres ganske stivt og hardt ut. Som tysk gjør for oss. Maja, ville mer si det høres ut som sveitsertysk. Vanlig høytysk har annerledes melodi. Hør på Manni Matter på YouTube eller Spotify, er omtrent sånn totendialekt høres ut for utenforstående. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå