gundik Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Hei! Har en P3 600Mhz som jeg har prøvd ut litt forskjellig minne på uten å bli for klok. Har to stk. RAM-kort med 256Mb PC133 av forskjellig fabrikat og en tredje på 128Mhz PC133 av en tredje produsent. Når jeg prøver 2x256Mb så funker det, men når jeg prøver 128Mb i 3. slot`en så piper maskinen ved oppstart (og starter ikke opp). I manualen til hk står det ikke mer en at det er anbefalt å bruke PC133 minne, fra 8-256 Mb i hver slot, og maks 768 Mb totalt minne. Noen som har noen visdomsord? På forhånd takk! mvh Gunnar Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Kanskje en av brikkene er ødelagte ? Start opp med hver enkelt brikke separat og se om de funker. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Tipper at du har Intel-BX brikkesett på hovedkortet ditt ? Hvis det stemmer så er problemet med kompatiliteten med en del PC-133 rambrikker. Lenke til kommentar
Allsop musematte Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Mulig hovedkortet ikke støtter ram brikker som er dobbelt sidige av visse størrelser. Dvs. de har brikker på begge sider. Har en 32MB brikke som ikke funker i noen av maskinene her fordi den er dobbelt sidig noe hovedkortetene ikke støtter på 32MB brikker. Mulig det bare gjelder RAM brikker med få MB ram... Lenke til kommentar
gundik Skrevet 1. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2004 HK er ett Epox 6VBA2 med VIA brikkesett. Klarer meg med 512 men hadde jo vært gøy med 128 til... Hjelper det noe å kjøre opp spenningen på RAM? Noen som gi noen tips til hvordan dette gjøres? PS! 128 og den ene 256 er dobbeltsidig, og 256`n virker jo... Lenke til kommentar
Zink Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Hjelper det noe å kjøre opp spenningen på RAM? Noen som gi noen tips til hvordan dette gjøres? Tviler på at det var mulig å øke ram-volt "i de dager". Kan hende en bios oppdatering Her hjelper, quote: > Improve SDRAM stability < En test: http://www.xbitlabs.com/articles/mainboard...epox-6vba2.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå