Gå til innhold

Venting etter man er i Win prob.

Anbefalte innlegg

Har et litt rart problem, etter jeg har starta PC'n og er kommet inn i Windows (XP Home) må jeg vente en stund, ca. 1 min, før jeg kan gjøre noe.

Noen av ikonene nede i høyre hjørne av skjermen kommer med en gang, mens noen andre kommer først seinere, og da kan jeg begynne å bruke PC'n. De ikonene som kommer med en gang er Ati(control panel?),volum og Nforce tray options. De som kommer seinere ( altså etter ca. 1 min.) er Norton AV og "lokal tilkobling" ( altså nettverks greiene).

Noe som er rart er at det virker som om PC'n ikke jobber med en gang man er inne i Windows. Den begynner først etter ca. 1 min. og da kommer de to siste ikonene.

Jeg tror dette begynte etter at jeg tok den veiviseren for ny tilkobling. Ordna ADSL fra Telenor (ja, skal skifte til noe annet snart).

Endret av Cthulhu Dawn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å boote uten at ADSL modemet er på.

Hadde Telenor ADSL, og hadde samme "problemet".

Hvis det da går superfort å boote, så skal man legge inn en fast IP i oppsettet.

PC'en venter på en IP den aldri får, sett fast IP på kortet så vil det boote kjappt.

F.eks 192.168.0.1 med nettmaske 255.255.255.0

Local Area Connections.

Poperties.

Velg TCP/IP protocol.

Deretter Properties.

Sett den IP'en.

That should do it.......

Endret av snole
Lenke til kommentar

Helt rett, det er fordi Telenor kjører Dialup. Du får IP av Telenor når du logger deg på.

Med andre leverandører, er modemet pålogget hele tiden kan man si, og derfor får man IP idet maskinen starter opp.

Ved å gjøre slik jeg skrev, så bruker ikke PC'en tid på å vente på en IP den aldri får, og når du kobler deg på nett, så får du ny IP fra Telenor.

Ganske enkelt.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...