a.d.b. Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 satt og leste et par poster her om folk som skulle ha ram til 3000-4000 kr. Selv om jeg skjønner at det for noen er et "must" å ha så "bra" ram, er det ikke noe budsjettet mitt tillater Tenkte på å kjøpe det billigste corsair settet med 2 x 512 brikker fra komplett (for å få utnyttet dual channel) siden jeg skal kjøpe meg p4. Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB - Kit w/two matched Value Select 512MB 1540 kr Er det lurere å heller kjøpe dyrere og "bedre" ram, og heller stoppe på 512 evt 2x256 ? Blir noe overklokking, men ikke noe kraftig. Hva lønner seg? Lenke til kommentar
Jarbra Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Skal du klokke lønner det seg med den gode, dyre RAM-en! Jeg hadde uten tvil gått for denne, og evt. kjøpt meg enda en senere. Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Ja, enig med jarbra med tanke på senere oppgradering. Lenke til kommentar
Jarbra Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Ja, enig med jarbra med tanke på senere oppgradering. Lenke til kommentar
a.d.b. Skrevet 2. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2004 Takk for kjapp respons! Så dere mener det er bedre med 1 (EN) brikke? Hva med dualchannel? Gi meg noen linker til noe ram på komplett dere anbefaler og iallefall ikke noe særlig dyrere enn 1500kr. ps. mobo har bare 2 ramplasser, så om videre oppgradering kommer er det vel ikke av det lureste å kjøpe 2 x 256 ? og hvor stor betydning har egentlig singelchannel vs. dualchannel? mvh Audun Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå