Gå til innhold

Hjelp til internett


Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg lurer på om det finnes en dings som gjør sånn at den setter ned internett. 

Eks at jeg har 5G men vil ha 4G. Min ps4 får ikke opp 5G nett eller om det finnes noen andre dingser / ting man kan gjøre? Jeg leier og kan ikke gjøre noe med selve ruteren til huseieren. 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner det godt har veldig lite peil og aner ikke helt selv hva jeg snakker om. 

Men han jeg leier hos har 5G denne den er for bra for ps4 slik at nettet ikke kommer opp. Så derfor lurer jeg på om det finnes en dings som gjør at jeg får inn hans 5G nett men gjør om signalene(?) til 4G eller mindre slik at jeg får logget på ps4. 

 

Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134

5G i denne sammenhengen er 5GHz, ikke mobilteknologien. Vedkommende har problemer med at PS4 ikke får koblet til 5GHz og ønsker å bruke et annet frekvensbånd (ikke 4G, men 2,4GHz vil jeg da anta).

Trådstarter: Du kan høre med han du leier av om han kan lage et separat 2,4GHz nett til deg på routeren sin og se om du får koblet til da.

Endret av Sletttet+98134
Lenke til kommentar

Alle nyere rutere har 2,4GHz og 5GHz.  5GHz støttes av de fleste nyere enheter, men påvirkes mye mer av vegger osv imellom, så kan ofte være best å bruke 2,4GHz likevel (bedre rekkevidde, påvirkes mindre av vegger)

Man kan aktivere en eller begge i ruter... normalt er begge aktivert.  Fra leverandør samme passord, men man må skrive det inn ved skifte.  Eier kan selvfølgelig ha deaktivert 2,4 GHz i ruter og/eller satt annet passord.

Endret av Rune_says
Lenke til kommentar
Fleskefjeset skrev (På 16.7.2020 den 11.32):

5G i denne sammenhengen er 5GHz, ikke mobilteknologien. Vedkommende har problemer med at PS4 ikke får koblet til 5GHz og ønsker å bruke et annet frekvensbånd (ikke 4G, men 2,4GHz vil jeg da anta).

Trådstarter: Du kan høre med han du leier av om han kan lage et separat 2,4GHz nett til deg på routeren sin og se om du får koblet til da.

Jeg gjorde som du sa og det ble fikset. Nå får sønnen min spilt fifa og jeg har spart 2000 kr på å ikke fylle opp mobildata... Tusen takk for at du tok deg tid til å svare. Ha en riktig god sommer :D 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...