Swifty Skrevet 6. mars 2002 Del Skrevet 6. mars 2002 Jeg får ikke til nettverket i XP til på min pc. Jeg har en proxyserver,som også deler ut IPer.(Som kjører 98 SE) Mitt problem er at jeg med min maskin ikke kan komme inn på de andre maskinene. Som kjører 98 SE og ME (final version)ingen andre kjører XP. Jeg har prøvd det meste jeg kan komme på, men får fremdelers ikke til nettverket.Maskinen finner navnene på de andre maskinene (bare når jeg mottar IP),men klarer ikke å koble seg til dem;får opp feilmld: "server is not accessible."Jeg har prøvt sette opp IP,da finnner jeg bare meg selv . Jeg klarer bare pinge meg selv,uansett om jeg mottar IP eller ikke. XPen finner også ut at jeg har 10 Mbps nettverk (noe jeg har), og internetten går fint så lenge jeg mottar IP,så fort jeg setter opp en IP så slutter internetten å fungere. Vet dere hva det kan være? Detter har jeg: Realtek RTL8139 (100Mbit) AMD Duron 800MHz 384MB RAM Nvidia Geforce 2 MXMX 400 Swifty Lenke til kommentar
brickhead Skrevet 6. mars 2002 Del Skrevet 6. mars 2002 Har du slått av firewallen som XP har innebygd (og som er aktiv som default)? Lenke til kommentar
Swifty Skrevet 6. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2002 Hvor gjør jeg det? Er det inne på internett properties,den står på "accecpt all cookies"? For det går vel på internett sikkerheten... Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Har samme problem som swifty. Har slått av firewall, så det er ikke problemet. Tror også at Win XP firewallen tillater at man pinger. Har et nettverk med en 10/100Mbit switch/router (deler ADSL) Alle maskinene (3- 1 XP, 2 98) kobler opp til switchen i 100MBit, nettverk funker mellom 98 maskinene, men XPmaskinen finner ingenting annet enn switch/routeren. 98 og XP maskinen pinger ikke hverander, men 98 maskinene pinger hverandre greit. Deler internett som bare det. Skal forsøke å installerer XP på en av 98ene, se om det hjelper. Det som er så forbanna er at tidligere hadde XP maskinen 2 nettverkskort, et 10MBit HUB kort og en 100MBit NIC. Da funka det som bare det, men med switchen vil det ikke. Lenke til kommentar
pkalle Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Jeg tror ikke det har så mye å si, men XP har høyere nettverks prioritet en Win9x/Me. XP bør vøre "sjefen" i nettverket. (DHCP, kjøre proxy osv.) Lenke til kommentar
Swifty Skrevet 7. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2002 Hvor kan jeg få slått av firewallen til nettverk? Jeg finner bare en til internett,er dette samme firewallen?Slik at når jeg skruer av den så slår jeg også av nettverk firewallen? Lenke til kommentar
Rockj Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Quote: On 2002-03-07 16:01, Swifty skrev:Hvor kan jeg få slått av firewallen til nettverk?Jeg finner bare en til internett,er dette samme firewallen?Slik at når jeg skruer av den så slår jeg også av nettverk firewallen? Det skal vere på same måte som du skrur av firewall til internett. Men du går inn på egenskaper på mitt lokale nettverk eller kva det nå heiter igjen på Norsk :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå