loset Skrevet 15. juli 2020 Del Skrevet 15. juli 2020 Hei, Jeg skal bygge en ny maskin som hovedsakelig skal brukes til gaming (Cod Warzone) og kontorarbeid. Har et ønske om å kjøre Cod på 1440p / 120hz, men har ikke så store krav utover det. Det er 5+ år siden jeg bygde en maskin sist, så mye har nok skjedd uten at jeg har klart å holde meg oppdatert. Ber derfor om litt til hjelp til å finne det mest optimale oppsettet. Har sett meg ut følgende oppsett. Ønsker å holde det under 15k, men har litt fleksibilitet om dere mener at det vil lønne seg. Noen innspill/kommentarer? Takk for all hjelp Lenke til kommentar
Ooinaru Skrevet 15. juli 2020 Del Skrevet 15. juli 2020 Ser vel jevnt over greit ut det der, men hva med 3600 i stedet for 3600xt? Da har du nesten 1000kr ekstra til å legge i gpu? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 15. juli 2020 Del Skrevet 15. juli 2020 Er vel heller ingen poeng med å bruke 330kr på Antivirus. Det som er innebygd i Windows 10 er mer en godt nok. Med nettleser plugins så får du også sperret for mye rusk ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬Signatur▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ Innlegget nyttig? Gjerne eller innlegget!Mine Anbefalte Chrome / Edge Plugins Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 15. juli 2020 Del Skrevet 15. juli 2020 Kjøper du 3600 non X så har du jo litt ekstra penger du kan putte i raskere RAM. G.Skill Ripjaws 3600Mhz CL 16 Kan jo være noe å vurdere. Lenke til kommentar
loset Skrevet 15. juli 2020 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2020 Ooinaru skrev (21 minutter siden): Ser vel jevnt over greit ut det der, men hva med 3600 i stedet for 3600xt? Da har du nesten 1000kr ekstra til å legge i gpu? Godt poeng Jeg tenkte kanskje at den høyere klokkefrekvensen ville utgjøre en forskjell i gaming (FPS), men det er vel kanskje ikke tilfellet? Anbefaler du en spesifikk GPU for denne ekstra 1000-lappen? Lenke til kommentar
loset Skrevet 15. juli 2020 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2020 Merko skrev (20 minutter siden): Er vel heller ingen poeng med å bruke 330kr på Antivirus. Det som er innebygd i Windows 10 er mer en godt nok. Med nettleser plugins så får du også sperret for mye rusk ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬Signatur▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ Innlegget nyttig? Gjerne eller innlegget!Mine Anbefalte Chrome / Edge Plugins Absolutt. Ikke snakk om at jeg skal ha det greiene der! Var noe som automatisk ble lagt til i handlevognen, men beløpet er rabattert ut. Lenke til kommentar
Ooinaru Skrevet 15. juli 2020 Del Skrevet 15. juli 2020 (endret) 25 minutes ago, loset said: Godt poeng Jeg tenkte kanskje at den høyere klokkefrekvensen ville utgjøre en forskjell i gaming (FPS), men det er vel kanskje ikke tilfellet? Anbefaler du en spesifikk GPU for denne ekstra 1000-lappen? Tja, et 2070 super muligens? Men ser nå at prisen på super kortene har kommet over 6000 igjen så da er vel heller spm om forskjellen i ytelse er stor nok. Nvidia har jo DLSS 2.0 og som gir ekstra ytelse uten at det går utover bildekvaliteten men, er vel et spm om preferanse. 5700xt red devil du har satt opp der er blant de bedre 5700xt kortene så tror det vil uansett være et godt valg Så kan du jo og som TheKims sier gå for 3600mhz cl16 ram. Endret 15. juli 2020 av Ooinaru Lenke til kommentar
loset Skrevet 15. juli 2020 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2020 Tusen takk for all hjelpen jeg får her Da har jeg oppdatert oppsettet basert på innspill. Totalpris er nå 13.765 kr. Hadde i utgangspunktet satt av 15k til dette. Er det noen oppgraderinger som er verdt å gjøre innenfor dette budsjettet, eller skal jeg bare spare disse pengene? Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 15. juli 2020 Del Skrevet 15. juli 2020 Visst du har penger til overs så ville jeg ha spandert på en skikkelig CPU kjøler. Stock kjøleren fungerer greit, men støyer endel. Noctua NH-D15 og Be Quiet Dark Rock Pro 4 er blant de beste luftkjølerene på markedet. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 15. juli 2020 Del Skrevet 15. juli 2020 Kjøpte selv AMD 3900X her om dagen. Synes ikke stock-kjøleren støyer noe særlig tbh. men er vel sikkert en vanesak. + avhengig av hvor god støyisolasjon kabinettet har. ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬Signatur▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ Innlegget nyttig? Gjerne eller innlegget!Mine Anbefalte Chrome / Edge Plugins Lenke til kommentar
Ooinaru Skrevet 17. juli 2020 Del Skrevet 17. juli 2020 Proshop har powercolor 5700xt til 3999 denne helgen, da kan du spare mer på det kortet, har forstått det slik at kjøleren skal være god nok ? Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 17. juli 2020 Del Skrevet 17. juli 2020 On 7/15/2020 at 10:15 PM, loset said: Hadde i utgangspunktet satt av 15k til dette. Er det noen oppgraderinger som er verdt å gjøre innenfor dette budsjettet, eller skal jeg bare spare disse pengene? Alternativt MSI Z490 Tomhawk og 10600k. Bedre gaming ytelse pluss du vil være innenfor budsjett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå