Redaksjonen. Skrevet 15. juli 2020 Del Skrevet 15. juli 2020 Nissan dropper CHAdeMO på ny elbil: Ikke slutt for pluggen riktig ennå Lenke til kommentar
MEMENK76 Skrevet 15. juli 2020 Del Skrevet 15. juli 2020 (endret) Askeland: "- På en ny «lynlader» med 150 kilowatt, vil en bil som lader med CHAdeMO i praksis okkupere 75 kilowatt, selv om den lader med 50 kilowatt." BKK bruker Delta 150 kW Ultra-Fast Charger, for det meste "CCS CCS CHAdeMO" oppsettet (på en side). Delta laderen kan dele likestrømmen mellom to biler, og "As soon as several vehicles are connected, the power is automatically and dynamically distributed between all vehicles." "To DC2, two DC plugs (CCS + CHAdeMO) are connected, which cannot be used at the same time." Dvs at det som Askeland beskriver vil også skje om en kobler til en liten bil på CCS som maks støtter 125A. Denne splitting av effekt er den veien vi må gå. Eneste måten å få en god balanse mellom total effektbruk, bundet kapital i likerettere og antall ladepunkter. Endret 15. juli 2020 av MEMENK76 Lenke til kommentar
matsa Skrevet 15. juli 2020 Del Skrevet 15. juli 2020 Dette er viktig og riktig av Nissan. Det blir billigere og enklere å bygge mer kapasitet. 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 15. juli 2020 Del Skrevet 15. juli 2020 Det hadde vært interessant å vite om Nissan vil tilby ombygging av eksisterende Leaf og e-NV200 til CCS. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234 Skrevet 16. juli 2020 Del Skrevet 16. juli 2020 Simen1 skrev (10 timer siden): Det hadde vært interessant å vite om Nissan vil tilby ombygging av eksisterende Leaf og e-NV200 til CCS. Vil mye heller ha tilbud om kjøling av batteriet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå