Lynxman Skrevet 21. juli 2020 Del Skrevet 21. juli 2020 5 hours ago, kremt said: Altså Partner? Nei Expert. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234 Skrevet 21. juli 2020 Del Skrevet 21. juli 2020 freddy85 skrev (8 timer siden): Hva er det du prøver på? Å lære noe? Lenke til kommentar
mr. papp Skrevet 21. juli 2020 Del Skrevet 21. juli 2020 (endret) JØI skrev (9 timer siden): Ingen som _vet_ hvorfor disse koster mer enn fossilvariantene? Varebiler på grønne skilt har reduserte bilavgifter, samt at bedrifter betaler ikke moms likevel. Så skinner høyere pris fra fabrikk igjennom avgiftsletta. Endret 21. juli 2020 av mr. papp 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234 Skrevet 21. juli 2020 Del Skrevet 21. juli 2020 mr. papp skrev (Akkurat nå): Varebiler på grønne skilt har reduserte bilavgifter, samt at bedrifter betaler ikke moms likevel. Aha! Takker for forklaringen. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 21. juli 2020 Del Skrevet 21. juli 2020 1 hour ago, mr. papp said: Varebiler på grønne skilt har reduserte bilavgifter, samt at bedrifter betaler ikke moms likevel. Så skinner høyere pris fra fabrikk igjennom avgiftsletta. Ja, for bedrifter blir det et hardt salg å kjøpe batteri kassebiler. Det blir såpass mye dyrere. Denne her kvalifiserer vel til 50 tusen fra Enova da, hjelper nok på. Men leasing for bedrifter har ofte svært gunstige priser. Ingen moms å få fritak fra gjør batteribilene lite salgbar for taxi blant annet. Etter 3 år kan man ofte få igjen hele prisen for bilen i markedet, siden man har fått refusjon, tilbakebetalt moms og reduserte avgifter. 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 22. juli 2020 Del Skrevet 22. juli 2020 (endret) Salget på el-varebiler og lastebiler vil ikke få fart før de starter å forby fossilbiler i byer Det finnes ingen grunn for mindre bedrifter å kjøpe elbil Endret 22. juli 2020 av Dubious Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 22. juli 2020 Del Skrevet 22. juli 2020 (endret) Interessant. Har lenge ventet på en god nok elektrisk varebil som kan bygges om til en urban bobil med taket dekket av solcellepaneler. Men da i privat eie. Endret 22. juli 2020 av Theo343 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 22. juli 2020 Del Skrevet 22. juli 2020 Dubious skrev (39 minutter siden): Salget på el-varebiler og lastebiler vil ikke få fart før de starter å forby fossilbiler i byer Det finnes ingen grunn for mindre bedrifter å kjøpe elbil London har vel en "low emission zone" der det er vesentlig lettere å kjøre inn med nullutslippsbiler. Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 22. juli 2020 Del Skrevet 22. juli 2020 Theo343 skrev (5 timer siden): Interessant. Har lenge ventet på en god nok elektrisk varebil som kan bygges om til en urban bobil med taket dekket av solcellepaneler. Men da i privat eie. Tenker mest på å få satt opp som 5-seter med snurreseter foran, og benk bake som kan gjøres om til seng, og ellers bruke Camperbox eller lignende løsning for kjøkkendel etc, og mulig ekstra seng. Men tenker og på hevetak for ekstra sengeplasser. Simen1 skrev (4 timer siden): London har vel en "low emission zone" der det er vesentlig lettere å kjøre inn med nullutslippsbiler. London er heller ikke enestående på dette, og dette er en økende trend. Og når batterier blir billig nok, så blir og bilene rimeligere, samt at driftskostnader gjør at det likevel kan være lønnsomt allerede nå. Nå kommer og modeller med endel bedrerekkevidde, og hurtiglademulighet. Da vil det passe for enda flere håndverkere og budfirmaer, og andre som trenger en varebil til å flytte gods. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå