Redaksjonen. Skrevet 15. juli 2020 Del Skrevet 15. juli 2020 Nå er prisene på de elektriske varebilene klare – blir dyrere enn fossilversjonene Lenke til kommentar
Lynxman Skrevet 15. juli 2020 Del Skrevet 15. juli 2020 Skuffende prisnivå. Jeg har lyst på Peugeot Expert varebil privat. 4 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234 Skrevet 15. juli 2020 Del Skrevet 15. juli 2020 Hvorfor koster de mer en fossilvariantene? ELI5? Lenke til kommentar
matsa Skrevet 15. juli 2020 Del Skrevet 15. juli 2020 Med en prisforskjell på ca. ingenting og besparelser i drivstoff og bom bør jo dette være en no-brainer. 2 Lenke til kommentar
The Very End Skrevet 15. juli 2020 Del Skrevet 15. juli 2020 (endret) En kan jo spekulere i hvorfor de er så perverst priset. Batteriprisene er jo rundt en tiendel av hva den var for rundt 10 år siden ( ). Er vel bare vår kjære bilindustri som prøver å forsinke det uunngåelige. Endret 15. juli 2020 av The Very End 2 1 Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 15. juli 2020 Del Skrevet 15. juli 2020 Har varebilene 230V uttak for bruk av hovedbatteriet til elektriske verktøy og annet utstyr? Hvis man ikke har så lang reisevei må dette kunne være et mobilt alternativ til byggestrøm. 5 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 15. juli 2020 Del Skrevet 15. juli 2020 (endret) Oppgradering fra L2 til L3: 12 000,- Gjelder også fossilvariantene Oppgradering fra 50 til 75 kWh: 40 000,- Oppgradering fra minste fossilmotor m manuellgir til største fossilmotor m automatgir: 64 000,-, der automatgirkassa utgjør 18 000,- men er ikke tilgjengelig for alle variantene. Prisforskjellen mellom minste L2 dieselvarianten og minste L2 elvariant er 76 000,- Enova-støtte kan trekke det ned til 26 000,- Lader koster rundt 15 000,- eks mva Drivstoffbesparelsen alene utgjør ca 50 øre/km eks mva, så det er bare å gange opp med kjørelengde. Regner man f.eks å kjøre den 100 000 km i sitt eie så utgjør drivstoffbesparelsen 50 000 kr. Bompengebesparelse kommer i tillegg. Kjøper man som privatperson koster e-Jumpy fra 379 900,- og L2 dieselvarianten fra 368 600,- inkl. mva. Ser vi på toppen, L3 e-Jumpy 75 kWh koster fra 431 900,- privat, Peugeot Expert med 180hk og automatgir koster fra 461 000,- inkl mva. L3 finnes også med 4x4 150 hk diesel uten automat, fra 537 400,- inkl. mva. Endret 15. juli 2020 av Simen1 2 3 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 16. juli 2020 Del Skrevet 16. juli 2020 Nedgradering fra L2 til L1: -27 000,- Kun tilgjengelig på fossilvariantene Det er også en egen kampanje på den billigste L1 fossilvarianten: -25 000,- for utstyrsribbing Prisliste fossil Peugeot Expert Prislista på de elektriske er faktisk trukket tilbake siden i går. Nå står det bare at de venter på pris fra fabrikken. 1 Lenke til kommentar
Lynxman Skrevet 16. juli 2020 Del Skrevet 16. juli 2020 Det står på Peugeot sine sider at e-Expert fås i tre forskjellige lengder så jeg håper L1 ikke bare er tilgjengelig som fossilbil. https://www.peugeot.no/varebil/varebiler/expert/e-expert.html 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 16. juli 2020 Del Skrevet 16. juli 2020 Det kan være en forglemmelse eller copy-paste bommert fra de som skrev teksten siden det ikke er noen L1 i prislista. Jeg ser også at L2 og L3 er har 350 mm lengre akselavstand enn L1, mens L3 er 352 mm forlenget bak bakasklingen sammenlignet med L2. Batteriet er sikkert tilpasset akselavstanden til L2/L3. Hvis det kommer en elektrisk utgave av L1 så tipper jeg den kun får 50 kWh-pakken. 1 Lenke til kommentar
Maabren Skrevet 16. juli 2020 Del Skrevet 16. juli 2020 Rart at L3 ikkje kunne få større batteri(100-150 kWh). Uannsett er desse mest brukbare for bynære områder med såpass lita rekkevidde. Burde jaffal hatt mulighet for lading av oppladbare verktøy. Forventer at kasse-bil inna få år får rekkevidde rundt 700-1000 km samt 4x4 og kan dra 2-3,5 t henger. 1 t henger er lite sjølv for privatbil. 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 16. juli 2020 Del Skrevet 16. juli 2020 Maabren skrev (30 minutter siden): Rart at L3 ikkje kunne få større batteri(100-150 kWh) Jeg tipper det er begrenset av akselavstanden, som er den samme på L2 og L3. Hadde man plassert resten av batteriet bak bakasklingen ville den sikkert ødelagt vektbalansen. Lenke til kommentar
Maabren Skrevet 16. juli 2020 Del Skrevet 16. juli 2020 1 hour ago, Simen1 said: Jeg tipper det er begrenset av akselavstanden, som er den samme på L2 og L3. Hadde man plassert resten av batteriet bak bakasklingen ville den sikkert ødelagt vektbalansen. Ser den. Man får vel bare vente på at utviklinga går sin gang. Lenke til kommentar
Lynxman Skrevet 20. juli 2020 Del Skrevet 20. juli 2020 Elektrisk L1 kommer til høsten, sier Peugeot når jeg spør. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234 Skrevet 21. juli 2020 Del Skrevet 21. juli 2020 Ingen som _vet_ hvorfor disse koster mer enn fossilvariantene? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 21. juli 2020 Del Skrevet 21. juli 2020 14 hours ago, Lynxman said: Elektrisk L1 kommer til høsten, sier Peugeot når jeg spør. Altså Partner? Lenke til kommentar
bruker-540634 Skrevet 21. juli 2020 Del Skrevet 21. juli 2020 JØI skrev (9 minutter siden): Ingen som _vet_ hvorfor disse koster mer enn fossilvariantene? På linje med el-personbiler så er de vel dyrere å produsere, kan ikke se at det skulle komme som noen overraskelse. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234 Skrevet 21. juli 2020 Del Skrevet 21. juli 2020 freddy85 skrev (12 minutter siden): På linje med el-personbiler så er de vel dyrere å produsere, kan ikke se at det skulle komme som noen overraskelse. Betyr det at det ikke er avgifter på varebiler til vanlig? Lenke til kommentar
bruker-540634 Skrevet 21. juli 2020 Del Skrevet 21. juli 2020 JØI skrev (11 minutter siden): Betyr det at det ikke er avgifter på varebiler til vanlig? Hva er det du prøver på? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå