Redaksjonen. Skrevet 15. juli 2020 Del Skrevet 15. juli 2020 Nissans nye elbil har over 600 km rekkevidde og firehjulstrekk Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 15. juli 2020 Del Skrevet 15. juli 2020 Bilen ser VELDIG bra ut, spec'en ser bra ut, og prisen ser særdeles bra ut (foreløpig). Ingen tvil om at denne flytter listen for elektriske biler. 4 Lenke til kommentar
OlaML Skrevet 15. juli 2020 Del Skrevet 15. juli 2020 Klarer å holde entusiasmen i sjakk hva gjelder utseende, men ellers er det veldig bra. Vannkjøling og CCS er jo nesten utrolig. GK, Fortum et al får begynne å sette lengre kabler på stasjonene, mange som har ladeport bak hjulbuen etter hvert. Men det er jo veldig lett å parkere kliss inntil noe med 360-kameraet på Leaf 2, blir sikkert ikke noe dårligere denne. 4 Lenke til kommentar
Professor Balthazar Skrevet 15. juli 2020 Del Skrevet 15. juli 2020 Det ser da ut for å være et fornuftig valg. Vi som ikke er like fornuftige får klare oss med Audi Q4 e-tron sportback. Bilkjøp handler ikke om fornuft, men om følelser ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234 Skrevet 15. juli 2020 Del Skrevet 15. juli 2020 Det er som om proppen har løsnet. Volvo XC40, BMW iX3, e-Tron, i-Pace, ID.4 og nå Ariya. Endelig ordentlig labile uten venteliste. Det ser ut som om vi å kan få dekket behovet for noe over 100k ny-bilsalg i Norge og bare selge elbil. 2025 målet er plutselig realistisk. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 15. juli 2020 Del Skrevet 15. juli 2020 Og med det er vel siste spikeren i kisten til CHAdeMO slått inn. Ser unektelig ut som en flott bil dette med de rette specsa 6 Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 15. juli 2020 Del Skrevet 15. juli 2020 45 minutes ago, Evil-Duck said: Og med det er vel siste spikeren i kisten til CHAdeMO slått inn. Jippi! 5 Lenke til kommentar
The Very End Skrevet 15. juli 2020 Del Skrevet 15. juli 2020 Kult! Og den har faktisk et nokså unikt utseende (futuristisk, litt rar - men det er sånn det skal være, skal vokse på en over tid). For de som har gravet seg ned i dataene, antar 360-400k klassen er minste batteri, eller klarer dem å skvise det største batteriet inni denne? (På mobil så får ikke gravet så mye). 1 Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 15. juli 2020 Del Skrevet 15. juli 2020 Redaksjonen. skrev (2 timer siden): Nissans nye elbil har over 600 km rekkevidde og firehjulstrekk Husk og oppdater overskriften, da det vel er rettet til 500km i artikkelen nå. Ser ut som ett meget godt alternativ. Langt penere enn Quasqai osv har vært. 2 Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 15. juli 2020 Del Skrevet 15. juli 2020 OlaML skrev (1 time siden): Klarer å holde entusiasmen i sjakk hva gjelder utseende, men ellers er det veldig bra. Vannkjøling og CCS er jo nesten utrolig. GK, Fortum et al får begynne å sette lengre kabler på stasjonene, mange som har ladeport bak hjulbuen etter hvert. Men det er jo veldig lett å parkere kliss inntil noe med 360-kameraet på Leaf 2, blir sikkert ikke noe dårligere denne. Enig i at utseende ikke var helt min greie, men at bilen som sådan leverer en god pakke. Fronten er ganske ok fin, men jeg kan spare meg for entusiasmen for hekken på denne. Synes det blir noen merkelige brytninger, og proporsjoner. Men som det nevnes av andre, det er kanskje noe som må "absorberes" over tid og vokse på en. Kanskje det gir mere fornuft om bakdøra faktisk kan åpnes 2 veier, det under lysene felles ned som en lem, og lys med resten av bakdøra går opp det skal på en SUV/CUV og hatchback. Det hadde vært kult og litt praktisk. spesielt om man frakter lange pakker (fra Ikea eller byggmakker). Med en slik løsning og camper mode, kunne man kanskje laget en løsning med teltstoff som tillater lengre folk å vifte med føttene uten at det er oversynlig, eller at på til dekker hele åpningen om man feller ned lemen og samtidig åpner bakluka. Det ville jo vært ypperlig for ett par eller en enslig person på langtur, som kan få et godt "telt" utav eget kjøretøy. Så spørs det og om de denne gangen har fått plass til noe som ligner en frunk, til ladekabler. 3 Lenke til kommentar
help.me Skrevet 15. juli 2020 Del Skrevet 15. juli 2020 Ikke glem tillæhenger på inntil 1500kg... Ref. : https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/awgrj4/her-er-nissan-ariya-firehjulsdrift-og-inntil-500-km-rekkevidde 3 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 15. juli 2020 Del Skrevet 15. juli 2020 Gratulerer med første langturvennlige bil Nissan! @TU korrekturavdeling: Jeg stusset litt på at tyngre batteri og svakere motor på 4WD-utgavene skulle gi samme aksellerasjon, men det ser ut som det skal være 205 kW og ikke 250 kW på 63 kWh-varianten. 1 1 Lenke til kommentar
HF- Skrevet 15. juli 2020 Del Skrevet 15. juli 2020 JØI skrev (2 timer siden): Det er som om proppen har løsnet. Volvo XC40, BMW iX3, e-Tron, i-Pace, ID.4 og nå Ariya. Endelig ordentlig labile uten venteliste. Det ser ut som om vi å kan få dekket behovet for noe over 100k ny-bilsalg i Norge og bare selge elbil. 2025 målet er plutselig realistisk. Ja det er mange fine biler, men for alle andre enn Tesla er ladesituasjonen et problem. Det må byggast flere lader og det må vere mulig å betale med kort. Dersom det ikkje blir ei kraftig utbygging no, kan elbilsalget stoppe opp etter neste påske 4 Lenke til kommentar
1P4XZQB7 Skrevet 15. juli 2020 Del Skrevet 15. juli 2020 (endret) help.me skrev (1 time siden): Ikke glem tillæhenger på inntil 1500kg... Ref. : https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/awgrj4/her-er-nissan-ariya-firehjulsdrift-og-inntil-500-km-rekkevidde Interessant. Den saken kan kompensere for det marginale bagasjerommet. (Magre 415/468 liter bagasjeplass er ikke forenelig med D-segment bil. Ariya sitter følgelig godt plantet i C-segmentet.) Til gjengjeld er ikke bilen mer som 185 cm bred, den bredden jeg setter som smertegrense. Spørsmålet er da om den medfølgende Amazon Alexa og Apple CarPlay pluss Android Auto kan plugges i alle ender — skal ikke ha bil som kontinuerlig tyster til disse amerikanske IT selskapene. Bil, ikke 'smart'telefon. Endret 15. juli 2020 av 1P4XZQB7 1 Lenke til kommentar
The Very End Skrevet 15. juli 2020 Del Skrevet 15. juli 2020 (endret) Ang spion anklager: om du ikke avskaffer mobil, pc, TV og ber om å være oppført på hemmelig adresse er det en... interessant holdning. Ikke det at det rettferdiggjør at bilen "ser" deg, men hjelper særs lite i forhold til de andre tingene som sporer deg. Endret 15. juli 2020 av The Very End 3 Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 15. juli 2020 Del Skrevet 15. juli 2020 Godt å se at konkurransen i elbilsegmentet er blitt såpass at Leaf er blitt gammeldags, og fabrikantene er nødt til å strekke seg lengre for å kunne selge nye biler. Takk til Tesla som løftet listen høyt nok til at konkurransen med fossilbiler ble reell. (Kjører selv 2019 Leaf 40kWt og var fornøyd, men nå har jeg litt lyst på Ariya hvis man kan få den i friskere farger). 3 1 Lenke til kommentar
trikola Skrevet 15. juli 2020 Del Skrevet 15. juli 2020 1 hour ago, The Very End said: om du ikke avskaffer ... ... også bil - uansett drivlinje - med stor kjennemerke både foran og bak. 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 15. juli 2020 Del Skrevet 15. juli 2020 The Very End skrev (1 time siden): Ang spion anklager: om du ikke avskaffer mobil, pc, TV og ber om å være oppført på hemmelig adresse er det en... interessant holdning. Ikke det at det rettferdiggjør at bilen "ser" deg, men hjelper særs lite i forhold til de andre tingene som sporer deg. Liker ikke den gitt-opp-holdningen. Det er fullt mulig å begrense mye av spionasjen uten å måtte bli huleboer. 5 Lenke til kommentar
The Very End Skrevet 15. juli 2020 Del Skrevet 15. juli 2020 Der er vi enige, og som jeg påpekte er det ingen unnskyldning for at tom. bilen skal spionere på deg. Allikevel, føler det er en debatt som burde tas på overordnet nivå og ikke på bilnivå. I så tilfelle henger vi oss opp i symptomene og ikke problemet (som du også påpeker). 2 Lenke til kommentar
Code46 Skrevet 15. juli 2020 Del Skrevet 15. juli 2020 Mye bra her, væskekjølt batteri og CCS b.la. Men det aller beste med selve artikkelen er at det presenteres ytelser på en bil uten å henvise til den teoretiske ytelsen av et arbidsdyr fra 120 år siden. Hadde Kw som benevning gitt et høyere nummer enn hestekraft hadde det nok tatt over for lenge siden. For å ikke snakke om USA som har hatt metrisk system som standard siden 1893 brukes kun kroppsdeler til å definere diverse mål. 3 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå