Kei Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Noen luringer fyrte opp PCn med den røde bryteren på 115V BANG PSU gåent og HK lurer på om det kan vare noen andre deler og som er gått? som CPU Skjermkort RAM HD? skal bestille nytt HK og PSU nå men har ikke noe erfaring med dette PSU BIGBANGET. Godt Nytt År på forhond takk Lenke til kommentar
fAight Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Kan godt hende at også de andre komponentene fikk gjennomgå, men det merker du....huff, synd når sånt skjer Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 dette ble gjørt på nesten samtlige pce'ne på skolen vår, desverre ble alle delene i pc'n "grilla" altså ødelagt. skal ikke se bort ifra at det skjedde med dine deler også, men er du heldig så finnes det noen så psuer med sånn sikring på at den tar støyten istede for komponentene Lenke til kommentar
the_lynx Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Det beste på skoler og lignende er å lime fast den bryteren med en limpistol. Sorry, var ikke mye konstruktivt det inlegget her. Lenke til kommentar
snole Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Evt å ha PSU'er uten den bryteren. Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Hvis ud har en ny PSU, er sjansen vedlig stor at det er kun sikringa i PSU som er gått. Bare skift den(OBS! Du mister garanti) , og prøv. Sikringa ligger på PCB kortet inni PSU. Sannsynligvis er det en 1 A sikring, men det står på den uansett. Lenke til kommentar
snole Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Q-Tec'en min har det, men vil ikke anbefale den. Regner med det fins sikkert flere som har det. Er vel egentlig for å spare penger, men...... Lenke til kommentar
Kei Skrevet 1. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2004 (endret) hei takker for svar det var en Chieftec HPC-360-202 som smalt Bestilte nu PSU og HK da skal jeg ta tape eller noe over den røde bryteren det finnes ikke noe IDIOT garanti heller men men slik er det Denne var det testet med ny PSU på det HK før bestilling ikke tein til liv det var et Asus A7n8X-X helt Nytt alt power color radeon 9600 PRO EZ AMD- XP2500 512MB PC2700 kingston Håper ikke HD og er gåen alt kjørt i noen få timer Endret 1. januar 2004 av Kei Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 En venn av meg gjorde det samme. Bare psu ble ødelagt. Håper det var bare pssu da. Lykke til Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Før du bestiller noe så har jeg ville sjekket hva som er gått istykker. Er du heldig så er det et overspenningsvern/sikkring i PSU som kunne ha tatt støyten. Om HK og andre komponenter har tatt kvelden er helt usikkert. Sjekk litt først. Ta ut PSU'en - åpne den og sjekk for brente komponenter eller sikkringer som kan være gåen. Lykke til. Lenke til kommentar
snole Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 (endret) fins det? hvilke merke? Satte nettop i en Chieftech 420 W i min PC, den var og uten switch for å veksle mellom 230V og 115V. Endret 6. januar 2004 av snole Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå