choochoomfs Skrevet 14. juli 2020 Del Skrevet 14. juli 2020 Hei, jeg har et spørsmål om fritid i førstegangstjenesten: når jeg er ferdig med tjenesten for dagen, eller har fri i helger, kan jeg da bevege meg fritt utenfor leiren, eller er det kun når jeg har perm at det er lov? På forhånd takk! Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 14. juli 2020 Del Skrevet 14. juli 2020 Når du har tenestefri så er du stort sett fri til å forlate leiren. Det er vanleg at du må være tilbake innan eit bestemt tidspunkt på kvelden, det er stort sett fordi du skal være tilbake på brakka før du forstyrrer natteroen til dei andre du deler rom med. Det vil kunne variere litt etter kva teneste du har, enkelte tenester er reine 8-16 jobbar der du i utgangspunktet også kan bu privat utanfor leiren. Under rekrutten får du ikkje forlate basen utan å ha godkjent perm, og du vil ikkje få helgafri før etter eit par veker. Etterpå er det friare med mindre basen har innført midlertidig nedstenging av omsyn til sikkerheit eller beredskap. Lenke til kommentar
choochoomfs Skrevet 15. juli 2020 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2020 Tusen takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå