Gå til innhold

Tysk bilindustri takler ikke programmering – ligger flere år bak Tesla


Anbefalte innlegg

4 minutes ago, uname -l said:

Når får Tesla Rear Cross Traffic Alert? Det er en sikkerhetsfunksjon som gjør at man detekterer kryssende trafikk når man rygger og er noe jeg har på min bil fra 2013 og som nå fås på Toyota Corolla.

Alle Tesla med nokon lunde oppdatert autopilotmaskinvare fangar opp kryssande trafikk, men dersom Tesla skulle gje alt autopiloten handterer eigne namn hadde Tesla endt opp som ordbokforlag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sturle S skrev (24 minutter siden):

Alle Tesla med nokon lunde oppdatert autopilotmaskinvare fangar opp kryssande trafikk, men dersom Tesla skulle gje alt autopiloten handterer eigne namn hadde Tesla endt opp som ordbokforlag.

OK, kan du finne en kilde på at Rear Cross Traffic Alert er en funksjon som finnes på Tesla?

I følge denne passiaren så ser det ikke sånn ut. 

image.png.bdc970fbaae7fc6b40503153b7780b5a.png

Husk at enda farligere enn å ikke ha en sikkerhetsfunksjon er å feilaktig tro at bilen din har det.

Endret av uname -l
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
On 7/15/2020 at 11:30 AM, MBS12 said:

Her har artikkelforfatteren bommet stygt! De oppgitte tallene med kodelinjer og PLSer gjelder nok for selve produksjonslinjene. Altså det som skal til for å sette sammen bilen. Dette vises i et av avsnittene som har blandet dette sammen, og av den grunn ikke gir noen mening.

Tviler på at det finnes noen tradisjonelle PLSer i bilene i det hele tatt - det tar altfor stor plass, selv med de minste på markedet.

Inkluderer man kodelinjene i alle operativsystemer i summen, blir jo det store tall. Det hadde vært mer interessant med applikasjonsspesifikke kodelinjer; da differensiert mellom det som er inni selve bilen, og det som er utenfor.

Også veldig interessant å observere at menigheten tar påstanden til sitt hjerte, og forsvarer med nebb og klør! Uten å stusse et øyeblikk over hva FAEN 100 PLSer har å gjøre i en bil!?

Det sier jo litt om hvor mye de egentlig forstår, disse som alltid hopper først i skuddlinjen for å forsvare Muskokratiet.

For ikke å snakke om Teslisk Ukeblad selv, som publiserer artikkelen...

Endret av BippeStankelbein
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
JØI skrev (På 14.7.2020 den 20.03):

Jeg tar heller noen få men solide egenskaper i bilen enn TSLA sin tilnærming med en røys med ting som virker på en måte. Og som virker på en annen måte i morgen og en tredje måte om en måned. Og så liker jeg den pragmatiske tilnærmingen der en bruker dedikerte sensorer til dedikerte oppgaver (vindusviskere any one) i stede for å begi seg ut på meningsløs teknologionani bare fordi en sosiopat har fått en fiks ide. Audi er nok forresten «doomed» siden de allerede bruker Lidar. For ikke å snakke om alle som har HUD og egen nattmodus hjelp. Nei, det går nok rett til helvete med tyskerne når en ser hva de skal konkurrere mot. Er ikke lett å bevisst senke kvalitetskravene i alle ledd.

Noen få solide egenskaper som OTA, som VW sliter kraftig med? En pragmatisk tilnærming der de ga opp OTA og programvaren og bare sendte uferdige biler ut til produksjon?

Hvem er det som er sosiopatene, forresten? Ikke de som gjentatte ganger jukset på utslippstester, samt utsatte mennesker og aper for giftig gass i eksperimenter?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...