Reggy Skrevet 13. juli 2020 Del Skrevet 13. juli 2020 Har en Mac Mini som brukes mot TV skjerm med HDMI kabel. Funker fint - gir bilde. I forbindelse m leid lokale skal jeg forsøke å vise Mac Mini på prosjektor. Lyktes ikke med første forsøk. prosjektor var satt opp m RGB kabel (sånn kabel man skrur inn i PC skjerm. ). På stedet var det VGA overgang som gav RGB mot HDMI. Altså inn i Mac mini ble det koblet inn hdmi på slutten av kjeden. Men gav ikke bilde. Jeg hadde ikke med ekstern skjerm - så jeg hadde ikke noe bilde fra min Mac minien på en skjerm da jeg forventet å se bildet på prosjektoren. Altså jeg koblet direkte i prosjektor uten å detaljer Mac mini. Men Mac mini hadde strøm og jeg hadde forventet å se oppstartsbildet på prosjektor lerretet. Noen tips?? Lenke til kommentar
MrMarbles Skrevet 13. juli 2020 Del Skrevet 13. juli 2020 Nullstill NVRAM når du starter macen. https://support.apple.com/no-no/HT204063 Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 13. juli 2020 Del Skrevet 13. juli 2020 HDMI til VGA fungerer ikke på Mac MIni. Litt avhengig av hvor gammel/hvilken Mac Mini du har så fungerer enten DVI til VGA eller MiniDisplayport/Thunderbolt til VGA. 1 Lenke til kommentar
Reggy Skrevet 14. juli 2020 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2020 Takk for svar. Det er en meget gammel Mac mini. Sikkert en 8-9 år gammel. jeg får sjekke ut VGA Thunderbolt. litt redd for å nullstille ram. Måtte ha den på pipin en gang i forbindelse m oppdatering nytt OS. Lenke til kommentar
Reggy Skrevet 14. juli 2020 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2020 Ser ut som Mac mini har utgang hdmi. Thunderbolt - hvis den har et lyn tegn. Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 14. juli 2020 Del Skrevet 14. juli 2020 Reggy skrev (45 minutter siden): Ser ut som Mac mini har utgang hdmi. Thunderbolt - hvis den har et lyn tegn. Det stemmer nok. Hvis den er fra 2011 eller nyere så har den Thunderbolt. Da kan du bruke en slik: https://www.komplett.no/product/756526/pc-nettbrett/pc-tilbehoer/adapter/apple-mini-displayport-til-vga?gclid=EAIaIQobChMI0e7o37PM6gIVyeeyCh1qsQcNEAAYASAAEgIR0PD_BwE&gclsrc=aw.ds Finnes sikkert rimeligere uoriginale adaptere å få tak i. Lenke til kommentar
Reggy Skrevet 14. juli 2020 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2020 Valotunk skrev (3 timer siden): Det stemmer nok. Hvis den er fra 2011 eller nyere så har den Thunderbolt. Da kan du bruke en slik: https://www.komplett.no/product/756526/pc-nettbrett/pc-tilbehoer/adapter/apple-mini-displayport-til-vga?gclid=EAIaIQobChMI0e7o37PM6gIVyeeyCh1qsQcNEAAYASAAEgIR0PD_BwE&gclsrc=aw.ds Finnes sikkert rimeligere uoriginale adaptere å få tak i. Takk for tips. Kjøpte en slik på Pipin, faktisk nokså lik pris. Gutten i kassa var usikker på temaet og forhørte seg m tekniker. Tekniker bekreftet utfordring m å få bilde via hdmi adapter, slik som nevnt her. Og mente VGA - Thunderbolt skulle fungere. - Har testet på en eldre PC skjerm som har VGA kontakt - fikk bilde på skjermen. Hurra? Da får jeg håpe prosjektoren i lokalet også funker med denne løsningen. Får man PC lyd også gjennom denne koblingen? Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 14. juli 2020 Del Skrevet 14. juli 2020 Reggy skrev (21 minutter siden): Takk for tips. Kjøpte en slik på Pipin, faktisk nokså lik pris. Gutten i kassa var usikker på temaet og forhørte seg m tekniker. Tekniker bekreftet utfordring m å få bilde via hdmi adapter, slik som nevnt her. Og mente VGA - Thunderbolt skulle fungere. - Har testet på en eldre PC skjerm som har VGA kontakt - fikk bilde på skjermen. Hurra? Da får jeg håpe prosjektoren i lokalet også funker med denne løsningen. Får man PC lyd også gjennom denne koblingen? Nei dessverre, VGA overfører kun bilde. Lenke til kommentar
Reggy Skrevet 14. juli 2020 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2020 Ok. Takk. greit å vite. Så man ikke strever unødvendig. Bilde uansett viktigst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå