Redaksjonen. Skrevet 12. juli 2020 Del Skrevet 12. juli 2020 Denne laksen har aldri spist fisk – fôret opp på planteprotein og algeolje Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 12. juli 2020 Del Skrevet 12. juli 2020 Hva med å gi laksen mer høne? 5 Lenke til kommentar
-Birger- Skrevet 12. juli 2020 Del Skrevet 12. juli 2020 Er det å bruke importert Soya fra bra? Da er det vel bedre å bruk soya direkte til menneskefor? 1 Lenke til kommentar
Sturle S Skrevet 12. juli 2020 Del Skrevet 12. juli 2020 Kan evna til å jakte og ete villfisk fjernast frå oppdrettslaksen med avl eller genmanipulasjon? Det ville gjort røyming frå oppdrettsanlegg mindre skadeleg for villfisk, sidan den røymde laksen ikkje ville vere i stand til å finne mat. Lenke til kommentar
Benny Flaggstang Skrevet 13. juli 2020 Del Skrevet 13. juli 2020 18 hours ago, Simen1 said: Hva med å gi laksen mer høne? Der kom du meg i forkjøpet. Tenkte det samme. Lenke til kommentar
-Birger- Skrevet 14. juli 2020 Del Skrevet 14. juli 2020 Benny Flaggstang skrev (På 13.7.2020 den 8.44): Der kom du meg i forkjøpet. Tenkte det samme. Hver man sin høne ? Det er da bedre å spise høna direkte. Lenke til kommentar
Benny Flaggstang Skrevet 14. juli 2020 Del Skrevet 14. juli 2020 2 hours ago, -Birger- said: Hver man sin høne ? Det er da bedre å spise høna direkte. Joda, men når det ikke gjøres er det bedre at den går til laks enn at den blir kastet eller brukt som bindemiddel i betong. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. juli 2020 Del Skrevet 14. juli 2020 Høna er i hovedsak drivstoff i forbrenningsovnen. Det er bare aska som brukes som bindemiddel. Jeg skrev forresten et utvidet forslag her, som rister grundig på energikjeden (og proteinbruken) for å koble råstoffene og prosessene sammen på en bedre måte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå