ATI TwEaKer Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 (endret) Her om dagen var bravida på skolen og fiksa nettverke. De hadde mange hundremeter kabel og de var så greie at de ga meg 10-12 meter etter litt go snakk . Greia er det er en cat6 kabel... Å nå som jeg fikk lyst til å bruken lurer jeg på om det er bare å sette på en RJ-45 krone å plugge i switch og nettverkskort, som forøvrig har 1Gb hastighet.... Hvilken fart kan den oppnå?? kan den brukers e Gigabit swither??? På forhånd takk! EDIT: skrifeleif Endret 1. januar 2004 av ATI TwEaKer Lenke til kommentar
cyberho Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 hadde samme spørsmål for litt siden.. det blir nok dyrt hvis du skal ha switch som tåler det.. jeg brukte kabelen mellom 2 pc en og det var ganske vellykket..litt vankskelig å si eksakt fart men det var en del raskere enn 100mbit Lenke til kommentar
Killi Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Du kan bare sette på to RJ-45 plugger så skal kabelen fint fungere på 1000mbit hastighet, hvis du har 1000mbit switch og nettverkskort Lenke til kommentar
sjursen Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Cat6 "kategori 6" er vel en oppgrradering av cat5? Tåler høyere hastigheter og lengre spenn med mindre tap? Lenke til kommentar
ATI TwEaKer Skrevet 1. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2004 Jeg vet at den tåler høy hastighet...Kan den brukes på en vanlig 100/10Mb Switch?? Lenke til kommentar
AMD-guru #1 Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 og en gigabit switch kan man få for 600 - 700kr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå