Arne Fenstad Skrevet 7. juli 2020 Del Skrevet 7. juli 2020 Enova vil ha støtteordning for kraftproduksjon på oppdrettsanlegg [Ekstra] Lenke til kommentar
Mutant_100 Skrevet 7. juli 2020 Del Skrevet 7. juli 2020 Det er fantastisk at en næring med en naturgitt fortjenestemargin på 30%+ skal oppfordres til å søke penger for å drive bærekraftig. Dette må de klare selv med pålegg og forskrifter, ikke med tilskudd. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 7. juli 2020 Del Skrevet 7. juli 2020 @Mutant_100 Noe slikt: "Alle næringer med naturgitt fortjenestemargin på 30%+ pålegges å montere solceller, uansett om det gir er lønnsomt eller ei"? I stedet for å gå helt jantelov her, synes jeg du bør stikke fingeren i jorda og se litt mer rasjonelt på hvor det gir mening (økonomiks og på andre måter) å montere solceller. Hva får eierne igjen for å investere i solceller? Jeg synes det er en falitterklæring å anta at solceller skal være en netto utgiftspost. Solceller bør være noe man investerer i fordi det gir mening, ikke fordi skattekroner subsidierer det eller fordi man ønsker å ta ned fortjenesten i lønnsomme selskap av misunnelse. 1 Lenke til kommentar
Mutant_100 Skrevet 7. juli 2020 Del Skrevet 7. juli 2020 Nei, Her legger du ord i min munn. Jeg mener at de pålegges å ha planer for å redusere co2 utslipp. Hvordan de når disse planene er for meg likegyldig. Dersom de ikke når målene pålegges avgifter. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 7. juli 2020 Del Skrevet 7. juli 2020 Jeg vet ikke helt hvordan det er med oppdrettsbransjen, men går ut i fra at de har CO2-avgifter som andre bransjer. Altså økonomisk incentiv til å redusere utslippene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå