datafeilen Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Hei! Som sikkert temmelig mange andre opplevde jeg problemer med å motta meldinger fra andre nyttårsaften. Nå - nesten ett døgn etterpå har jeg ennå ikke mottatt meldinger som jeg vet er sendt. Dersom en antar at de faktisk aldri kommer frem..hvem betaler for disse? Dersom avsender må betale for meldinger som aldri nådde frem, hvordan i alle dager skal vedkommende bevise dette? Ja hvordan i alle dager foregår egentlig faktureringen av SMS? Dersom vi antar at 1 av 10 meldinger nyttårsaften ikke komm frem..og det ble sendt omtrent 14 mill meldinger (via Telenor sitt nett)..så har altså Telenor tjent over en million kroner på ikke leverte meldinger...eller er jeg fullstending ute på viddene nå? Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Jeg har samme problem som deg. Da jeg våkna i dag, hadde jeg fått en SMS som var sendt i åtte-tida i går kveld. Klokka fire i natt var den fremdeles ikke kommet på telefonen. Fremdeles veit jeg om minst to sms`er som er sendt og ikke kommet frem til min telefon. Men så vidt jeg kunne forstå i en artikkel på dagbladet.no, så vil de komme inn på telefonen, eller bli sendt, etterhvert, ettersom meldingene blir lagret i en server hos Telenor før de blir sendt videre. Så jeg regner med at det ordner seg! Lenke til kommentar
datafeilen Skrevet 2. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2004 Vel..ennå er ikke meldinger mottatt...jeg tror faktisk Telenor og Netcom har slettet en haug med meldinger...Så lar de kundene betale for ikke leverte meldinger... Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Har heller ikke fått alle meldingene jeg venter på! Har du hørt med Telenor? Lenke til kommentar
beh Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Det skjer nok det samme som om man har kort leveringstid på SMS meldingene, hvisa den ikke kommer fram før leveringstiden er gått ut så blir du fakturert utan at mottaker har fått noe. Lenke til kommentar
Errae Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Telenor lovte at alle skulle komme fram. de var lagret i en DB Lenke til kommentar
Manco66 Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Sjekk om varigheten på sms står på max på tlf'en. Står den på f.eks 1 time, er det ikke noe rart at den aldri kommer fram. Da har man gitt beskjed til sms-sentralen at den skal slettes etter 1 time. Julaften og nyttårsaften er "sms-høytid". Kapasiteten i systemene til både NC og TnM er lagt lavere enn trafikken er på disse dagene. Om de hadde hatt en kapasitet som gjorde at alle sms kom like kjapt da, som ellers i året, hadde nokk smsprisen vært en helt annen. Hånda i været den som f.eks vil betale kr 2,- pr. sms gjennom hele året for at de du sender disse 2 dagene skal komme like kjapt fram? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå