Gå til innhold

Datoen er satt for den neste store Xbox Series X-presentasjonen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Leflus skrev (27 minutter siden):

Mener du virkelig at Ratchet & Clank ikke kunne ha vært mulig på en PS4? 

Det hadde vært helt umulig ja, da hele gameplay I spillet er basert på at du skal kunne laste mellom forskjellige verdener uten loading.

 

Leflus skrev (28 minutter siden):

De viste da strengt tatt frem gameplay fra Sackboy-spillet også, om det er spill som kun kommer til next-gen konsollene som gjelder. Hvorfor er Ratchet next-gen, men ikke Sackboy?

Fordi sackboy ikke er laget som et next-gen spill.

Det er laget på samme måte som vi lager spill for denne generasjonen, altså current-gen spill.

Next-gen spill kan ikke lages på samme måte.

Lenke til kommentar
Iki skrev (1 time siden):

Du kan ikke nedskalere et next-gen spill til current-gen, det er det som gjør det next-gen.

Spillmekanikker og lignende som er bygget på og for next-gen hardware.

Om spillet fungerer på en HDD så er det ikke next-gen.

For å få et next-gen spill til å fungere på dagens generasjon så må du altså kode om hele spillet slik at koden og gameplay fungerer på dagens konsoller.

Du må bake inn nytt lys og nye refleksjoner, da det ikke lengre bruker global iluminering eller raytracing.

Osv.

Vi har så langt kun sett et next-gen spill og en demo av next-gen spill.

Ratchet and clank til ps5 og tech demoen til unreal engine.

Det er din personlige mening av hva som er next-gen. Dette er noe som har sluttet å stemme etter at konsollene ble mer og mer som vanlige PCer. Selv om man skulle utrettet noe magi med PS5 sin SSD, så er det nok mulig å lage spillet til å fungere på en HDD også bare med noen grafiske begrensninger. Det er ikke noe nytt gameplay som kun kan gjøres på en SSD. Det er bare ny ytelse.

Å ta et PS4-spill og slenge på raytracing. Er det da next-gen? ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Next gen spill er en litt søkt term, men jeg mener det kan kokes ned til spillmekaniker og gameplay som ikke er mulig på forrige gen konsoll og/eller spillet har så store forbedringer i grafikken at det har/ville ha hatt en annen visuell identitet på forrige gen konsoller, blir nesten ugjenkjennelig. F.eks så ser The Outerworlds ut som et generasjons hopp på XBO/PS4 ifohold til Switch versjonen. Men Jeg tviler litt på at MS sine kryssplattform spill vil gå så langt, men tiden vil vise.  

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Iki skrev (9 minutter siden):

Det hadde vært helt umulig ja, da hele gameplay I spillet er basert på at du skal kunne laste mellom forskjellige verdener uten loading.

 

Fordi sackboy ikke er laget som et next-gen spill.

Det er laget på samme måte som vi lager spill for denne generasjonen, altså current-gen spill.

Next-gen spill kan ikke lages på samme måte.

Raskere loading er vel per definisjon en inkrementell forbedring? Spillet kunne også ha blitt gitt ut på PS4, men med dårligere grafikk og (mer) loading. 

Er litt som om en utvikler skulle ha sagt at et spill kun kommer til PS5/XSX fordi det ble laget med 60FPS i tankene. Fair enough at det er den ideelle versjonen av spillet, men det betyr ikke at det ikke kunne ha blitt laget en 30FPS versjon til PS4/XBO.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
MistaPi skrev (7 minutter siden):

Next gen spill er en litt søkt term, men jeg mener det kan kokes ned til spillmekaniker og gameplay som ikke er mulig på forrige gen konsoll og/eller spillet har så store forbedringer i grafikken at det har/ville ha hatt en annen visuell identitet på forrige gen konsoller, blir nesten ugjenkjennelig. F.eks så ser The Outerworlds ut som et generasjons hopp på XBO/PS4 ifohold til Switch versjonen. Men Jeg tviler litt på at MS sine kryssplattform spill vil gå så langt, men tiden vil vise.  

Jeg tror det vil komme an på spillet. Det er ikke noe poeng i å legge til raytracing til spill som Battletoads eller Grounded, for eksempel.  

Blir spennende å se hvordan 343 takler de forskjellige versjonene av Halo Infinite. I og med at det er fem år siden de ga ut et spill sist og at HI kjører på en ny grafikkmotor forventer jeg et grafisk løft uansett. 

En ting som virkelig hadde imponert meg med HI på XSX hadde vært om de fikk til 4 player split-screen i god oppløsning og 60FPS. Vi vet fra før at Infinite skal ha split-screen, men vi vet ennå ikke i hvilken kapasitet det blir.

Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (43 minutter siden):

Det er din personlige mening av hva som er next-gen. Dette er noe som har sluttet å stemme etter at konsollene ble mer og mer som vanlige PCer. Selv om man skulle utrettet noe magi med PS5 sin SSD, så er det nok mulig å lage spillet til å fungere på en HDD også bare med noen grafiske begrensninger. Det er ikke noe nytt gameplay som kun kan gjøres på en SSD. Det er bare ny ytelse.

Du trenger ikke Playstation sin SSD, så lenge du har en SSD.

Så langt er det kun et eneste spill på PC som har vært laget med tanke på en SSD, altså et eneste spill som er i nærheten av å være next-gen.

Star citizen.

Når spill begynner å ta nytte av neste generasjon med hardware, altså SSD lagring, raytracing, osv, så vil de være next-gen spill.

Da vil vi altså få next-gen spill på PC også.

Comma Chameleon skrev (43 minutter siden):


Å ta et PS4-spill og slenge på raytracing. Er det da next-gen? ?

Nei. På ingen måte.

Om spillet derimot hadde vært laget fra starten av med raytracing, slik at det ikke er vanlige lys og refleksjoner i spillet, så kan du kalle det next-gen.

Da kunne du ikke spilt det på dagens konsoller, da du ikke ville hatt lys i spillet.

Comma Chameleon skrev (42 minutter siden):

Si det til Portal 1 og 2

Sammenligner du virkelig portal, hvor du har en bitteliten, utesaljert bane, hvor du ikke laster inn nye baner, men kun forflytter seg i en allerede lastet bane, med det å loade inn en helt ny planet?...

 

Leflus skrev (33 minutter siden):

Raskere loading er vel per definisjon en inkrementell forbedring? Spillet kunne også ha blitt gitt ut på PS4, men med dårligere grafikk og (mer) loading. 

Men du kunne ikke hatt gameplay hvor du måtte laste 40-50 sekunder per 2 sekund med gameplay... Det hadde ødelagt hele spillet...

Lenke til kommentar
Iki skrev (2 minutter siden):

Men du kunne ikke hatt gameplay hvor du måtte laste 40-50 sekunder per 2 sekund med gameplay... Det hadde ødelagt hele spillet...

Å si at man bruker portalene en gang per 2. sekund er en massiv overdrivelse av hvordan spillet fungerer. Samt at det ville ha krevd 40-50 sekunder med lastetid...

Det kan bli løst ved å ha en lang lastetid ved oppstart av spillet og ved begynnelsen av nye leveler/akter av spillet. Poenget er uansett at det ikke er umulig.  

Lenke til kommentar

Håper å se ett nytt Forza spill. Har hørt rykter at det nye Forza spillet skal være en hybrid mellom Motorsport og Horizon serien. Det ville vært utrolig kult. Ettersom jeg allerede har game pass så er jeg veldig spent hva microsoft annonserer. I tillegg så ville jeg likt å sedd Microsoft sitt bakoverkompatibilitets-team komme ut med flere titler til Xbox One og til Series X. Å ha muligheten å spille flere Xbox 360 og originale Xbox spill i 4K med bedre framerate er alltids nice.

Lenke til kommentar
Boss-Znakemaster skrev (2 minutter siden):

Håper å se ett nytt Forza spill. Har hørt rykter at det nye Forza spillet skal være en hybrid mellom Motorsport og Horizon serien. Det ville vært utrolig kult. Ettersom jeg allerede har game pass så er jeg veldig spent hva microsoft annonserer. I tillegg så ville jeg likt å sedd Microsoft sitt bakoverkompatibilitets-team komme ut med flere titler til Xbox One og til Series X. Å ha muligheten å spille flere Xbox 360 og originale Xbox spill i 4K med bedre framerate er alltids nice.

Forza Horizon gjør det veldig sterkt på egen hånd, så det kommer nok ikke til å skje med første. Turn10 har for så vidt snakket om det neste Forza Motorsport spillet allerede.

Jeg holder en knapp på Forza Motorsport 8 først, og så Forza Horizon 5 et år senere.

Lenke til kommentar
Iki skrev (30 minutter siden):

Du trenger ikke Playstation sin SSD, så lenge du har en SSD. Så langt er det kun et eneste spill på PC som har vært laget med tanke på en SSD, altså et eneste spill som er i nærheten av å være next-gen. Star citizen. Når spill begynner å ta nytte av neste generasjon med hardware, altså SSD lagring, raytracing, osv, så vil de være next-gen spill. Da vil vi altså få next-gen spill på PC også. Nei. På ingen måte. Om spillet derimot hadde vært laget fra starten av med raytracing, slik at det ikke er vanlige lys og refleksjoner i spillet, så kan du kalle det next-gen.

Da kunne du ikke spilt det på dagens konsoller, da du ikke ville hatt lys i spillet.

Det er ikke noe "next-gen" på PC. Hva var forrige generasjon PC-spill? Når startet nåværende generasjon?

Og det å kun bruke raytracing skjer ikke på lenge, om noen gang. Raytracingen som brukes nå er marginal.

Iki skrev (30 minutter siden):

Sammenligner du virkelig portal, hvor du har en bitteliten, utesaljert bane, hvor du ikke laster inn nye baner, men kun forflytter seg i en allerede lastet bane, med det å loade inn en helt ny planet?...

Men du kunne ikke hatt gameplay hvor du måtte laste 40-50 sekunder per 2 sekund med gameplay... Det hadde ødelagt hele spillet...

Hva er en "bane"? Ratchet and clank er ikke akkurat battlefield. I alle spill du spiller så laster du kontinuerlig inn "baner". Man strømmer alltid en bane. Nå vet jeg ikke om de faktisk har gjort noe eksepsjonelt i Ratchet and Clank, men utifra det jeg så så var det ikke noe banebrytende. Å laste inn ting via en portal / hoppe rundt i spillet er ikke noe sinnsykt. Før portalen lastes inn så kan spillet streame inn dataen slik du ville gjort om du bevegde deg dit til vanlig.

Kanskje det ikke hadde gått på en HDD, og jeg er helt for å si at SSD burde være krav i spill, men ville ikke satt det som krav for å være next-gen.

Trenger du en SSD for å spille de fleste spill? Nei men det er drastisk forskjell på hvor raskt det går å laste det inn. PC har hatt SSD i årevis. Nårtid ble det next gen da?

Igjen, jeg forstår ikke den tankegangen med å sette et kunstig "Next-gen" skille her. Generasjoner innen spillkonsoll er ikke koblet til teknologien, men hvilken generasjon/utgave konsoll det er.
 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Leflus skrev (34 minutter siden):

Å si at man bruker portalene en gang per 2. sekund er en massiv overdrivelse av hvordan spillet fungerer. 

Annet enn at du faktisk ser dem gjøre dette i gameplay demoen av spillet...

Leflus skrev (34 minutter siden):

Samt at det ville ha krevd 40-50 sekunder med lastetid...

Det er tiden det tar å laste mellom verdener i det forrige spillet i serien...

Leflus skrev (35 minutter siden):


Det kan bli løst ved å ha en lang lastetid ved oppstart av spillet og ved begynnelsen av nye leveler/akter av spillet. Poenget er uansett at det ikke er umulig.  

Altså ved å fjerne hele poenget med spillet...

 

For å vise hvor dumt dette blir.

Ta FIFA.

La oss si FIFA 19 slik det er nå er et next-gen spill.

Om vi skulle følge ditt eksempel så ville du kun kunne sparket fotballen en gang før du måtte inn i en 40 sekunder lang loading.

Skulle du skifte mellom karakterene måtte du også loade i 40 sekunder.

Hadde det da vært greit for deg?

Du kunne fortsatt ha et spill hvor du spiller som en enkelt person som løper rundt på en fotballbane, men du måtte altså fjernet sparking av ballen og bytte av karakterene, men det hadde vært samme spillet ikke sant? Ikke noe forskjell på gameplay?

 

Comma Chameleon skrev (12 minutter siden):

Det er ikke noe "next-gen" på PC. Hva var forrige generasjon PC-spill? Når startet nåværende generasjon?

 

Generasjonsskifte på PC siden holder som oftest følge med konsollene.

 

Du får noen ganger spill som er next-gen på PC i forhold til konsollene, men det er heller uvanlig.

 

Comma Chameleon skrev (14 minutter siden):

 

Trenger du en SSD for å spille de fleste spill? Nei men det er drastisk forskjell på hvor raskt det går å laste det inn. PC har hatt SSD i årevis. Nårtid ble det next gen da?
 

Det er ikke et eneste spill til PC (utenom star citizen) som er bygget for SSD lagring.

Joda, du får litt hurtigere lastetider for øyeblikket, men spillet er ikke laget fra grunnen opp for dette.

Et spill som er optimalisert for en vanlig SSD ville ha nær null lastetid, ikke bare kortere.

Det vil ta langt mindre lagringsplass, osv.

 

Det er det som er next-gen, et spill laget for neste generasjon hardware. Ikke et spill som fungerer på neste generasjon hardware.

Lenke til kommentar
Iki skrev (41 minutter siden):

 

Annet enn at du faktisk ser dem gjøre dette i gameplay demoen av spillet...

Det er tiden det tar å laste mellom verdener i det forrige spillet i serien...

Altså ved å fjerne hele poenget med spillet...

   Hvilken demo er det du snakker om? Det de viste frem på PS5 showet? For dersom det faktisk hadde vært slik spillet fungerte, så hadde det blitt et dørgende kjedelig spill. Portalene de viste frem der tilfører ikke spillet mer enn en kul setpiece og visuell effekt. Og fortsatt ikke noe som hadde vært mulig på en PS4, da hele den sekvensen ser ut til å være lineær. Dog selvfølgelig med lengre loading i forkant av sekvensen. 

Dette er den demoen jeg snakker om. Spør du meg, så ser det ikke ut som at portaler er "hele poenget med spillet":

Iki skrev (41 minutter siden):

 

For å vise hvor dumt dette blir.

Ta FIFA.

La oss si FIFA 19 slik det er nå er et next-gen spill.

Om vi skulle følge ditt eksempel så ville du kun kunne sparket fotballen en gang før du måtte inn i en 40 sekunder lang loading.

Skulle du skifte mellom karakterene måtte du også loade i 40 sekunder.

Hadde det da vært greit for deg?

Du kunne fortsatt ha et spill hvor du spiller som en enkelt person som løper rundt på en fotballbane, men du måtte altså fjernet sparking av ballen og bytte av karakterene, men det hadde vært samme spillet ikke sant? Ikke noe forskjell på gameplay?

 

 

 For et utrolig dårlig eksempel. Det du forespeiler her tilsvarer loading tider for hver gang Ratchet skyter med et våpen i Ratchet & Clank. Sorry, men et slikt oppkonstruert eksempel er overhodet ikke overbevisende.

Endret av Leflus
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

I Iki sitt hode så er vel ikke Titanfall 2 mulig på dagens konsoller heller. Er jo tross alt et rimelig imponerende mission i campaignen der hvor man hopper umiddelbart mellom 2 totalt forskjellige versjoner av ett brett.

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
XtaZ skrev (1 minutt siden):

I Iki sitt hode så er vel ikke Titanfall 2 mulig på dagens konsoller heller. Er jo tross alt et rimelig imponerende mission i campaignen der hvor man hopper umiddelbart mellom 2 totalt forskjellige versjoner av ett brett.

 

 

Tenkte på Titanfall 2 selv, faktisk. Det er da ikke så vanskelig å forestille seg at en utvikler kan få til noe mer ambisiøst enn TF2 på samme platform fire-fem år senere? Da også en utvikler med full støtte fra Sony.

Lenke til kommentar

Gled meg som en unge tell halo infinite,og når man snakk om kontrollera så e Elite Series 2 Stekka overlegen det meste du får på markede i dag,og du kan ha next gen spæll på en Hdd på 1sx og overfør tell ssd'n før og få next gen fordelan,sia 1tb ikke e så mye i følge ms.og hold meg langt unna sony da mr druckman tar før mye meininge i fra ho anita sarkeesian?

Lenke til kommentar

Elite Series 2 kontrollen til rundt 2000 jævla kroner? Til den prisen forventer jeg at kontrollen kan gi meg utløsning.

Jeg tror ikke jeg hadde kjøpt en så dyr kontroll selv om Xbox One X på noe som helst  tenkt tidspunkt hadde vært min #1 konsoll en gang. Men det er meg. Ikke faen.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...