Blindingsbbjørn Skrevet 5. juli 2020 Del Skrevet 5. juli 2020 hei! Jeg har skiftet kallipere, skiver og klosser foran. Luftet alle 4 bremsene, og det gikk greit, så starter jeg bike og da går pedalen i bunn. om jeg stopper bilen så er bremsene perfekt igjen. noen som har tips? Lenke til kommentar
bruker-540634 Skrevet 5. juli 2020 Del Skrevet 5. juli 2020 Ikke luftet den bra nok, evnt lekasje? Må pumpe på bedalen hardt før du åpner nippelen på kaliberen og det må gjentas noen ganger selv om du ikke ser at det kommer luft lengre. Lenke til kommentar
Blindingsbbjørn Skrevet 5. juli 2020 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2020 det har vi prøvd, men ser ikke ut til og funke fremdeles.. Lenke til kommentar
Blindingsbbjørn Skrevet 5. juli 2020 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2020 freddy85 skrev (9 minutter siden): Ikke luftet den bra nok, evnt lekasje? Må pumpe på bedalen hardt før du åpner nippelen på kaliberen og det må gjentas noen ganger selv om du ikke ser at det kommer luft lengre. har prøvd men det ser ikke ut til og funke fremdeles.. Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 5. juli 2020 Del Skrevet 5. juli 2020 (endret) Du har etterfylt bremsevæske? Endret 5. juli 2020 av Thunderhead Lenke til kommentar
Blindingsbbjørn Skrevet 5. juli 2020 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2020 ja, har fylt opp med ny bremsevæske. vet du om det har noe og si om luftenippelen peker opp eller ned, ift hvem side, min peker ned.. Lenke til kommentar
Blindingsbbjørn Skrevet 5. juli 2020 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2020 Thunderhead skrev (3 minutter siden): Du har etterfylt bremseveske? ja, har fylt opp fullt med ny bremsevæske. ble litt usikker nå men vet du om det går ann og sette kalliperen på feil siden slik at ventilen står feil vei? Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 5. juli 2020 Del Skrevet 5. juli 2020 (endret) Lufteventilen skal alltid være øverst slik at luft, som er lettere enn væske, kommer først ut. Når all luft er ute, vil det kommer bare bremsevæske. Endret 5. juli 2020 av Thunderhead Lenke til kommentar
Blindingsbbjørn Skrevet 5. juli 2020 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2020 Thunderhead skrev (2 minutter siden): Lufteventilen skal alltid være øverst slik at luft, som er letter enn væske, kommer først ut. Når all luft er ute, vil det kommer bare bremsevæske. ok, da skal jeg prøve det!! tusen takk for svar! Lenke til kommentar
0laf Skrevet 5. juli 2020 Del Skrevet 5. juli 2020 Bremsecalipere passer stort sett bare på en side, så det er lite trolig du har satt den opp-ned, det varierer litt hvordan lufte-nippelen står, det har ingen betydning. Pass på at det er nok bremseveske, så ikke det går tomt mens du lufter, da får du jobben. Vær to personer, den ene åpner nippelen, helst med en klar plastikkslange på, ned i en flaske, slik at man kan se om det kommer luft. Den andre personer pumper jevnt og sakte på bremsepedalen, til bremsevesken som kommer ut er fri for luft. Bremsepedalen må holdes helt inne når nippelen stenges. Skal normal ikke være vanskeligere. Eventuelt får du luftesett, lokk som skrus på bremseveskebeholderen, som kobles til trykkluft, som oftest bare fra dekket på bilen, slik at du kan lufte bremsene alene. Lenke til kommentar
Blindingsbbjørn Skrevet 5. juli 2020 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2020 0laf skrev (5 minutter siden): Bremsecalipere passer stort sett bare på en side, så det er lite trolig du har satt den opp-ned, det varierer litt hvordan lufte-nippelen står, det har ingen betydning. Pass på at det er nok bremseveske, så ikke det går tomt mens du lufter, da får du jobben. Vær to personer, den ene åpner nippelen, helst med en klar plastikkslange på, ned i en flaske, slik at man kan se om det kommer luft. Den andre personer pumper jevnt og sakte på bremsepedalen, til bremsevesken som kommer ut er fri for luft. Bremsepedalen må holdes helt inne når nippelen stenges. Skal normal ikke være vanskeligere. Eventuelt får du luftesett, lokk som skrus på bremseveskebeholderen, som kobles til trykkluft, som oftest bare fra dekket på bilen, slik at du kan lufte bremsene alene. takk for svar! jeg har prøvd og lufte og det kommer væske ut, bremsene virker helt fint, men når vi starter bilen så går bremsene helt i bunn. Lenke til kommentar
bruker-540634 Skrevet 5. juli 2020 Del Skrevet 5. juli 2020 (endret) Blindingsbbjørn skrev (5 minutter siden): takk for svar! jeg har prøvd og lufte og det kommer væske ut, bremsene virker helt fint, men når vi starter bilen så går bremsene helt i bunn. Da er det fortsatt luft eller lekkasje i systemet, skal pumpe hardt før du åpner nippelen og man må holde pedalen nede til man har fått skrudd igjen nippelen så klart. Endret 5. juli 2020 av freddy85 Lenke til kommentar
Jetfighter Skrevet 5. juli 2020 Del Skrevet 5. juli 2020 Nå vet ikke jeg hvordan bremsene dine var før du begynte jobben, men det kan også være intern lekkasje i mastersylinderen. Jeg har selv opplevd at pedalen siger inn uten at det er en lekkasje ut av bremseanlegget. Lenke til kommentar
Blindingsbbjørn Skrevet 5. juli 2020 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2020 jeg var så dum at jeg hadde satt kaliperene på feil side slik at lufteniplene pekte nedover, jeg snudde de og det gikk helt supert!! tusen takk for all hjelp Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 5. juli 2020 Del Skrevet 5. juli 2020 Flott at det ordnet seg og at du testet før du var ute og kjørte! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå