wil Skrevet 12. juli 2020 Del Skrevet 12. juli 2020 Neineinei. Ikke begynn å bland inn Putty oppi alt dette også. Da blir det iallefall katastrofe. LMH1 har mer enn nok med å sette opp en Ubuntu installasjon lokalt. 1 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 19. august 2020 Forfatter Del Skrevet 19. august 2020 (endret) RaveX skrev (På 12.7.2020 den 15.05): Å installere php, apache, mysql og alt annet du trenger for å kjøre web krever kun en kommando. Er dette for vanskelig for deg å søke deg frem til, foreslår jeg at du legger dette på hylla, og setter noen som har peiling på dette til å hjelpe deg å sette det opp. Om du insisterer på å utforske Linux, installerer du desktop utgaven av Ubuntu, eller Linux Mint. Problemet dokumentasjon er helt feil eller utdatert, fant til slutt ut det var root brukeren som ga problemet, opprettet lokal bruker og da fikk jeg startet skrivebord, men syns det er rart feilmeldingen sier noe helt annet, var ikke lett å finne ut feilen også. Så forstår jeg ikke hva i huleste server 20.04 er så mye vanskeligere å bytte nettverkkort har XFCE skrivebord, på ubuntu eller andre systemer bortsett fra opensuse er det ganske lett å bytte nettverkkort å få det å fungere igjen. Er virkelig "nm-connection-editor" den eneste måten velge nettverkkort grafisk? ellers må man endre configfilen hver gang man bytter nettverkkort? Endret 19. august 2020 av LMH1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå