Balrog11 Skrevet 4. juli 2020 Rapporter Del Skrevet 4. juli 2020 Installert ny cpu på stasjonær. Når jeg prøver å starte den så skrur den seg av/dør i løpet av et halvt sekund. Har sjekket at cpu er kompatibel med hovedkort. Hva kan være feilen? Noen teorier? Lenke til kommentar
tingo Skrevet 4. juli 2020 Rapporter Del Skrevet 4. juli 2020 (endret) Du har selvfølgelig dobbeltsjekket at alle strømkabler er tilkoblet? Og sjekket at hovedkortet ikke trenger en BIOS-oppdatering før det virker med ny cpu? Endret 4. juli 2020 av tingo Lenke til kommentar
Balrog11 Skrevet 4. juli 2020 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. juli 2020 tingo skrev (16 minutter siden): Du har selvfølgelig dobbeltsjekket at alle strømkabler er tilkoblet? Og sjekket at hovedkortet ikke trenger en BIOS-oppdatering før det virker med ny cpu? Visste ikke at å bios oppdatere ved skifte av cpu var en greie en gang. Hvordan vet jeg om jeg må det? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 4. juli 2020 Rapporter Del Skrevet 4. juli 2020 Pleier å stå på hjemmesidene til HK-produsenten. Der hvor man laster ned manualer etc. "CPU compatibility list". Der er ofte BIOS-versjon listet opp. 1 Lenke til kommentar
Emsal Skrevet 4. juli 2020 Rapporter Del Skrevet 4. juli 2020 Kunne blitt løst raskere hvis du sa hvilket hovedkort og CPU. Lenke til kommentar
Balrog11 Skrevet 5. juli 2020 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. juli 2020 sedsberg skrev (11 timer siden): Pleier å stå på hjemmesidene til HK-produsenten. Der hvor man laster ned manualer etc. "CPU compatibility list". Der er ofte BIOS-versjon listet opp. Putter tilbake gammel cpu, da startet den fint. Oppdaterte bios , prøvde den nye igjen og da skrudde den seg rett av etter jeg skrudde den på. Hovedkort b150 gaming M3 , cpu Intel core i5-9600k Lenke til kommentar
Flin Skrevet 5. juli 2020 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2020 Vel, I5-9600k står ikke på listen over prosessorer som støttes av det hovedkortet.https://www.msi.com/Motherboard/support/B150-GAMING-M3.html#support-cpu 1 Lenke til kommentar
Rajak Skrevet 5. juli 2020 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2020 1 hour ago, Balrog11 said: Putter tilbake gammel cpu, da startet den fint. Oppdaterte bios , prøvde den nye igjen og da skrudde den seg rett av etter jeg skrudde den på. Hovedkort b150 gaming M3 , cpu Intel core i5-9600k Hovedkortet er alt for gammelt. 9600k støttes bare av 3XX hovedkort for intel platformen. Under finner du en liste over hovedkort som passer CPUen https://pcpartpicker.com/products/motherboard/?compatible_with=28qhP6 1 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 7. juli 2020 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2020 Balrog11 skrev (På 4.7.2020 den 22.05): Visste ikke at å bios oppdatere ved skifte av cpu var en greie en gang. Hvordan vet jeg om jeg må det? Ofte kommer det støtte for prosessorer etter at et hovedkort er lansert på markedet og dette løses (ofte) ved å installere nyeste BIOS før bytte slik at man er sikker på at prosessoren fungerer bra fra starten av. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå