ingo Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Har tenkt på å kjøpe meg ny pc og den leveres med xp som operativsystem. På min gammle pc bruker jeg win 2000. Hva er det meste stabile operativsystem å bruke på pc? Siden den nye pc skal brukes til å spille spill på hvordan vil det gå å fortsatt bruke win 2000? Har hørt at noen har samenlignet windows me og xp når det gjelder stabilitet. Det var jo store problemer med win me. Er det noen som kan gi meg gode råd om jeg skal fortsette med win 2000, eller gå over til xp? Lenke til kommentar
Jabbala Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Hei! Det at noen sier at win ME og win XP har samme stabilitet har 0 peiling på hva de snakker om. En kamerat av meg hadde win ME installert pcen klikka konstant. Jeg bruker win xp, jeg spiller mye på maskinen og hadde kanskje 1-5 tilfeller i 2003 der maskinen klikka på grunn av win xp. Jeg liker win xp på grunn av at det er lettvint og stabilt. Win 2000 er også er vel kanskje mere stabilt enn det win xp er men der er ikke så store forskjeller. Bruk win xp på den nye maskina du, det er mest lettvint. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Windows xp og win 2000 er to meget bra os, så det er en smaksak hvilken versjon du velger. Selv bruker eg winxp pro sp1. Begge os'ene er meget stabile, vil si at det er ikke noe forskjell mellom den når det gjelder stabilitet. WinME og winxp kan du ikke samenligne, er to helt forskjellige os, win xp er basert på nt, mens winME er bygget runt dos. Lenke til kommentar
veloek Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Det er sant at 2k kan være mer stabilt, men det er også mer siktet til konto-bruk.. Derfor har vi fått xp, som er en god og stabil multimedia-windows.. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Xp og 2000 har så like kjerner at det er ikke noe forskjell i kontor/multimedia mulighetene. Kompatibiliteten med spill osv er akkurat den samme. Jeg vil enkelt og greit bare anbefale XP av den grunn at det er nyere og mer oppdatert. Lenke til kommentar
Einamiga Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Er en del problemer med filer i Windows xp pro Lenke til kommentar
Zuluzion Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Winxp pro med sp1 er dritt bra. 2000 og er bra, men xp er bedre på spill. Lenke til kommentar
Godlike Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 2k knuser xp... mener da jeg... Lenke til kommentar
Zuluzion Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Uansett hvilket OS du velger tviler jeg på at du angrer. Liker du det er "clean" velger du 2k liker du at det er litt "fresh" tar du xp. XP er bygd på 2k Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Bruker W2K på 2 av mine maskiner. Stabilt og bra. Kjører fett og problemfritt alle spill som er på markedet - ingen bedre spillopplevelse fordi man bruker XP...... XP er selvfølgelig OK også. Har dette på min 3dje maskin, men liker ikke XP like godt fordi det er for mye stæsj og dilldall med det. Derfor har jeg kutta ut stæsjen i XP, og tweaket det slik at det ser ut og oppfører seg som W2K. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Er en del problemer med filer i Windows xp pro Hviken filtyper er det du tenker på da? Har ikke noe problemer med det eg, har winxp pro med sp1 Lenke til kommentar
larsstie Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 xp er bygget på samme platform som win 2000, stabiliteten for dem begge er bra men 2000 ligger nok ett lite hakk foran. Derimot 2000me er det største marerittet microsoft har lansert, dem hadde alt for liten tid på seg til å lage ett stabilt opplegg med dem tidsfristene dem hadde foran tusenårs skiftet...... Mitt råd: Om du velger xp eller win 2000 er i grunnen en smaks sak......begge er bra, er maskinen noe eldre så hadde jeg valgt win 2000 for den trekker ikke såå store resurser av maskinen som xp gjør. Mens derimot får du tilbud om 2000me så skygg unna for alt i verden...... Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Det heter ME - Millennium Edition. Ikke noe 2000 i navnet... det er nok forvirring allerede Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Tror ikke han vil få mange tilbuder på 2000me, fordi det finnes ikke... Lenke til kommentar
larsstie Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Det heter ME - Millennium Edition. Ikke noe 2000 i navnet... det er nok forvirring allerede Er helt enig med deg, men ser at dere alle skjønte hva jeg mente alikevel...hehe Lenke til kommentar
Snak3 Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Tja har vært mange krangler om dette ja. Selv er jeg en bruker av Win2k for jeg liker det enkelt og clean. vil nok tro at XP er best egnet til spilling og det er ganske stabilt. Men windows.no hadde sjekka dem opp mot hverandre og kom frem til at win2k var mest stabil for at den har vært lengst på markedet og derfor har hatt muligheten til å rette opp flere feil. men smak og behag sier bare jeg. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Både windows 2000 og xp pro er bra operativsystemer. Forresten, det går an å få xp til å fungere helt likt 2000. Men xp home ville jeg bare styrt unna først som sist, fordi du har flere muligheter med xp pro (domene, dual processing, hvis du skulle ønske det) enn man har med xp home. Lenke til kommentar
HawP Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 XP er kort sagt 2000 med mer fancy grensesnitt som default og mer "multimediastøtte innebygget", og krever litt mer ressurser. Men ingen av de er mer stabile enn hardwaren i bunnen "tillater"... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå