Redaksjonen. Skrevet 3. juli 2020 Del Skrevet 3. juli 2020 Her overleveres 13 nye hydrogenbiler i en by uten offentlig fyllestasjon Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 3. juli 2020 Del Skrevet 3. juli 2020 Quote Så hvorfor følger ikke Toyota bare Tesla-modellen og bygger infrastrukturen selv? – Det er en standard for hydrogenstasjoner alle må følge. Så det må bli for alle, og ikke bare Toyota. Vi som et bilmerke med fem prosent markedsandel i Europa kan ikke bygge infrastruktur som dekker hele markedet. Vi må fokusere på å utvikle teknologi og å få ned kostnadene, sier han. Så "feigt" å svare slik (selv om det er korrekt at det bør bli en standard). Dersom de virkelig vil noe med den (mislykkede) satsingen på hydrogen, *må* de gjøres som Tesla og ta ansvar for infrastruktur (les: sikre fyllestasjoner for hydrogen). Regner med at Toyota er "konk" innen ti år dersom de ikke kutter ut denne feilslåtte "satsingen" på fuel-cell. Men jeg håper jo ikke det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234 Skrevet 3. juli 2020 Del Skrevet 3. juli 2020 Hvor lang tid før det smeller hos Asko? Skal vi si innen fem år? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 3. juli 2020 Del Skrevet 3. juli 2020 @JØI Det er ikke alle stasjoner som smeller - man vet bare ikke på forhånd hvor og hvorfor ulykker skjer. Hadde man visst det så hadde jo f.eks Kjørbo-eksplosjonen vært avverget før den skjedde. Til de Asko-ansatte, (evnt Asko, Toyota eller TU): Hva er den konkrete leasingprisen? 5 Lenke til kommentar
Lynxman Skrevet 3. juli 2020 Del Skrevet 3. juli 2020 Ganske pinlig egentlig. Og så skal de liksom komme med enda flere Mirai? 7 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 3. juli 2020 Del Skrevet 3. juli 2020 Stakkars folk. De kan takke sin skaper for at det er leasing, ellers ville de blitt sittende igjen med verdiløse metallklumper. 6 1 Lenke til kommentar
Ketill Jacobsen Skrevet 3. juli 2020 Del Skrevet 3. juli 2020 Simen1 skrev (1 time siden): @JØI Det er ikke alle stasjoner som smeller - man vet bare ikke på forhånd hvor og hvorfor ulykker skjer. Hadde man visst det så hadde jo f.eks Kjørbo-eksplosjonen vært avverget før den skjedde. Til de Asko-ansatte, (evnt Asko, Toyota eller TU): Hva er den konkrete leasingprisen? Tipper ca kr 500 per måned! Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 3. juli 2020 Del Skrevet 3. juli 2020 2 hours ago, TL1000S said: Dersom de virkelig vil noe med den (mislykkede) satsingen på hydrogen, *må* de gjøres som Tesla og ta ansvar for infrastruktur Ellers takk. Vi trenger færre selskaper som lager sine egne lukkede økosystemer, ikke flere. Vi trenger infrastruktur ikke proprietære systemer. 7 Lenke til kommentar
Del Skrevet 3. juli 2020 Del Skrevet 3. juli 2020 sverreb skrev (1 time siden): Ellers takk. Vi trenger færre selskaper som lager sine egne lukkede økosystemer, ikke flere. Vi trenger infrastruktur ikke proprietære systemer. Takk, endelig et fornuftig menneske her inne. Idiotien går meg på nervene. 5 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 3. juli 2020 Del Skrevet 3. juli 2020 TL1000S skrev (3 timer siden): Regner med at Toyota er "konk" innen ti år dersom de ikke kutter ut denne feilslåtte "satsingen" på fuel-cell. Men jeg håper jo ikke det. Du finner få firma som er så diversifiserete som Toyota, så det er ekstremt lite trolig. Teknologien fra Mirai går inn i mange flere produkter enn den bilen, og satsningen er allerede en suksess. 2 Lenke til kommentar
kmlund Skrevet 3. juli 2020 Del Skrevet 3. juli 2020 Undres hvor stor markedsandel Tesla hadde da de begynte å bygge ut ladere. Kanskje det er en grunn til at Tesla er mer verdt enn Toyota på børsen likevel? 8 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg bshagen Skrevet 3. juli 2020 Populært innlegg Del Skrevet 3. juli 2020 oophus3do skrev (14 minutter siden): og satsningen er allerede en suksess. På hvilken måte? Ingen kjøper dette 11 1 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 3. juli 2020 Del Skrevet 3. juli 2020 (endret) bshagen skrev (35 minutter siden): På hvilken måte? Ingen kjøper dette Brenselcellene og teknologien går inn i bussene, lastebilene, til strøm og varme i hus. Til og med hurtiglading for elbiler har de laget som kan fraktes til behovet. Regner med de planlegger å bruke det i forbindelse med vinter OL. Så jo, de opplever ingenting annet enn vekst med dette og satsningen er og blir en suksess. De bygger til og med en egen teknologi by som vil ha hydrogen som sørger for stabil energi i en by som skal gå på fornybar energi. Hyundai gjør det samme i Sør Korea btw. Endret 3. juli 2020 av oophus3do 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg HF- Skrevet 3. juli 2020 Populært innlegg Del Skrevet 3. juli 2020 "Dersom bilen er tilnærmet gratis, og drivstoffet er gratis, vil folk velge hydrogen" 13 1 Lenke til kommentar
hoj Skrevet 3. juli 2020 Del Skrevet 3. juli 2020 Kunne vært interessant å vite hvor mye Toyota har tapt på hydrogen satsningen? 7 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 3. juli 2020 Del Skrevet 3. juli 2020 Just now, hoj said: Kunne vært interessant å vite hvor mye Toyota har tapt på hydrogen satsningen? Deet er neppe lite... Lurer på hvor det blir av dette solid state batteriet de har skrytt sånn av i årevis også. 6 Lenke til kommentar
Populært innlegg Xaphoon Skrevet 3. juli 2020 Populært innlegg Del Skrevet 3. juli 2020 "Toyota desperate etter å bli kvitt restlageret av Mirai" Forslag til ny overskrift... 9 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 3. juli 2020 Del Skrevet 3. juli 2020 3 hours ago, Del said: Takk, endelig et fornuftig menneske her inne. Idiotien går meg på nervene. Sprøtt. Nå er det to oppegående brukere (ellers) som totalt d***er seg ut ialle tråder om hydrogen/elbil(les:Tesla). De andre gjengangerne som "spretter" fram og poster en dullion likelydende innlegg om hydrogenets fortreffeligheter forventer jeg ikke mer av. Trist...som f... er det... Lenke til kommentar
oophus Skrevet 4. juli 2020 Del Skrevet 4. juli 2020 Toyota treffer greit med oppskalering for produseringen om man ser lekkasjen for EU's hydrogen strategi. Greit og få unna gammel modell når den nye snart treffer markedet. Veksten på verdensbasis vil kun fortsette den, selv om enkelte her inne mener og trur det motsatte. 1 Lenke til kommentar
Bengt Who Skrevet 4. juli 2020 Del Skrevet 4. juli 2020 sverreb skrev (9 timer siden): Ellers takk. Vi trenger færre selskaper som lager sine egne lukkede økosystemer, ikke flere. Vi trenger infrastruktur ikke proprietære systemer. Hva i all verden er det som tilsier at det måtte blitt et lukket system? Det ville jo vært mye mer naturlig at Toyota fikk bygd to-tre fyllestasjoner. Det er jo hva som menes med spørsmålet. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå