Gå til innhold

Avinor kjøper nytt elfly i stedet for å reparere det som havarerte


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det høres ut som en fornuftig avgjørelse å kjøpe nytt fly. Gøy å se at flytypen er kommet langt på bare to år. Elektriske fly har absolutt en fremtid på innlandsreiser i Norge. Nordmenn flyr svært mye innlands og mange av rutene er på under en time.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er viktig ved det grønne skifte at man klarer å tenke igjennom alle problematiske forhold på et tidlig tidspunkt.

.

Skal kortbane flyene bli elektriske så må hele kortbane nettverket i Norge bli elektrifisert samtidig. Flere fly må kunne lades samtidig på samme flyplass. Og det må være mulig med hurtigladning av flere fly samtidig. En svakhet med dagens EL-ferjer er feks at det (ofte) tar for lang tid å lade fergene. Tar det lang tid å lade opp EL-fly så kan det medføre at flyselskapet må ha en større fly-flåte enn hva de har i dag i og med at flere fly må stå bakken i lenger tid til oppladning. Det kan bety dyrere billetter og evt lenger reisetid (pga lenger ventetid i påvente av at EL-flyet skal bli ferdigladet før avgang). Men kanskje kan det bli mulig å skifte hele batteripakken på flyet ved hver landing istedenfor at man hele tiden må ta pauser pga tidkrevende ladning?

Lenke til kommentar
23 minutes ago, Lab Roy said:

Skal kortbane flyene bli elektriske så må hele kortbane nettverket i Norge bli elektrifisert samtidig.

Kvifor det?  Kvifor ikkje starte med dei kortaste rutene fyrst?  Mange småflyplassar har jo berre ei eller to ruter, som ofte er "mjølkeruter" med fleire stopp.

23 minutes ago, Lab Roy said:

Flere fly må kunne lades samtidig på samme flyplass. Og det må være mulig med hurtigladning av flere fly samtidig.

Kvifor det?  Mange av kortbaneflyplassane har so og seie aldri to fly samstundes, og har i alle fall ikkje kapasitet til å handtere passasjerar og bagasje til to fly samstundes.  Kvifor skal dei då kunne hurtiglade to fly samstundes?  Kan hende det kjem eit småfly på same tid, fordi opningstida til flyplassen er tilpassa ruteflyet som går der, men hobbypilotar er ikkje ukjende med venting på fuel.  Tenkjer det går heilt fint.  Dei skal uansett ha seg ei pissepause, ein kaffikopp og ein brief om ver og andre forhold på neste leg.

23 minutes ago, Lab Roy said:

En svakhet med dagens EL-ferjer er feks at det (ofte) tar for lang tid å lade fergene. Tar det lang tid å lade opp EL-fly så kan det medføre at flyselskapet må ha en større fly-flåte enn hva de har i dag i og med at flere fly må stå bakken i lenger tid til oppladning.

Dersom det tek for lang tid å lade ferja er ladaren underdimensjonert.  Vanlegvis går det heilt greitt.  Til dømes går Ampere fortare over fjorden enn dei andre ferjene på Lavik-Oppedal, for å få nok tid til å lade.  Dermed får du kortare reisetid med den ferja, som elles fylgjer dei same rutetidene med avgang kvart 20. minutt som dei andre ferjene.

 

Det tek alltid litt tid å ta av og på passasjerar og bagasje ved ei mellomlanding, og på den tida vil hurtiglading i mange tilfelle vere ferdig.  Flyselskap må i dag ta høgde for vedlikehald på flya, som er omfattande arbeid ganske hyppig.  Det som krev mest vedlikehald er motorane.  Difor må dei ha eit fly i reserve og ta høgde for vedlikehald i ruteplanlegginga.  Eit elektrisk fly vil ha mindre vedlikehald.  Difor trur eg 10 minutt ekstra på bakken av og til vert spart inn på andre måtar.  (Ikkje minst i drivstoffkostnader!)

23 minutes ago, Lab Roy said:

Det kan bety dyrere billetter og evt lenger reisetid (pga lenger ventetid i påvente av at EL-flyet skal bli ferdigladet før avgang).

Lenger reisetid vert det berre dersom du er passasjer på ei "mjølkerute" som må lade meir enn den tida det tek å ta av og på passasjerar under ei mellomlanding.  Flyet fylgjer rutetida, so det vert ikkje lenger tid å vente for andre.  Går flyet klokka 15:10, kjem du til flyplassen klokka 15:00 som før.  (Ein kortbaneflyplass dette, ikkje Gardermoen.)

23 minutes ago, Lab Roy said:

Men kanskje kan det bli mulig å skifte hele batteripakken på flyet ved hver landing istedenfor at man hele tiden må ta pauser pga tidkrevende ladning?

Fleire av dei kommersielle elfly-utviklarane har batteribyte som ein del av konseptet.  Det gjer flya meir fleksible på store flyplassar, slik at dei ikkje vil vere avhengige av spesielle oppstillingsplassar for å lade.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...