Gå til innhold

Ka er den beste\ultimate vifta til GPU ?

MrLuni

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

enig og jeg må nesten le når jeg set at du skriver at powercolorviftene ikke holder 1 måned en gang, min har holdt i nesten 4 måneder nå. ikke tro på noe du leser en gang. det med at viftene er dårlige er opskrytt, ja de ryker til mange men det er egentlig ikke så mange i forhold til hvor mange som har powercolor kort

BTW:

-zalman heatpipe til ca 250,- kr hos www.microplex.no er en meget god GPU kjøler.

- Thermantale Giant II til ca 250,- kr hos www.komplett.no er goså en meget god GPu kjøler.

Lenke til kommentar
hvis du gidder å se et minutt på tidligere poster, gjerne søker, finner du svaret.

jævlig irriterende å få disse spørsmålene om og om igjen bare fordi du ikke GIDDER å undersøke litt

Har ikke sett noen poster som hra noen konklusjon. Det er alltid bare noen som mener zalman er bra og noen mener artic er bra. men det er ikke noen som har testet begge, og jeg har heller ikke sett noen internett siden som har noen zalman vs. artic (bare på tysk, og jeg kan ikke tysk, heldigvis...)

Lenke til kommentar

PC9800pro viftene er FORFERDELIGE !

fikk min bytta fordi vifta begynte å stoppe. Med ny kjøleribbe montert har ikke vifta stoppa enda, men den har begynt å krasje pga varme nå, lurer på om ikke turtallet har gått ned på den eller noe :(

2 vifter på rad...

Lenke til kommentar

Saken er at den Zalman-heatpipen MÅ utstyres med vifte hvis man i det hele tatt skal klokke noe med skjermkortet. Og dessuten har man jo all den varme lufta GPUen genererer, som blir innesperret mellom skjermkortet og bunnen av kabinettet/PCI-kortene. Thermaltake Giant II har riktignok ei vifte, men gjør ikke noe med den den nevnte lufta. Det er i all hovedsak derfor jeg alltid anbefaler arctic-cooling VGA Silencer framfor alle andre kjølere til Radeon 9800 Pro - da kjølesystemet på denne blåser den varme lufta ut av kabinettet, med en svært lavt støynivå. Billigere (og gir derfor mer for penga) er denne også enn Zalman og Thermaltake sine løsninger.

Lenke til kommentar
Saken er at den Zalman-heatpipen MÅ utstyres med vifte hvis man i det hele tatt skal klokke noe med skjermkortet. Og dessuten har man jo all den varme lufta GPUen genererer, som blir innesperret mellom skjermkortet og bunnen av kabinettet/PCI-kortene. Thermaltake Giant II har riktignok ei vifte, men gjør ikke noe med den den nevnte lufta. Det er i all hovedsak derfor jeg alltid anbefaler arctic-cooling VGA Silencer framfor alle andre kjølere til Radeon 9800 Pro - da kjølesystemet på denne blåser den varme lufta ut av kabinettet, med en svært lavt støynivå. Billigere (og gir derfor mer for penga) er denne også enn Zalman og Thermaltake sine løsninger.

Den så ikke så veldig bra ut :roll:

Lenke til kommentar

Den så ikke så veldig bra ut :roll:

utsenende er ikke alt;)

Lenke til kommentar

Tror egentlig at dette er et spørsmål det er umulig å svare på :roll:

1. skal den være stille?

2. skal den overklokke mest?

3. skal den ta en ekstra kortplass?

osv osv.

Er nesten sikker på at det ikke går ann å få tak i alt dette, da en heatpipe uten vifte ikke er den beste overklokkeren, vannkjøling er ikke en vifte;)

overklokkeren bråker sikkert mest, og tar sikkert en ekstra kortplass, og zalman vifta tar en ekstra kortplass.

Get my drift?

Lenke til kommentar

Jeg har AC VGA Silencer, og den er absolutt å anbefale! Jeg har ikke prøvd hverken thermaltake eller zalman heatpipe, men min kjøler virker iallefall supert, og mitt R9800 non-pro er klokket opp til 450(GPU). husker ikke i farten hva std. er, men jeg har overklokket en god del!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...