6530b Skrevet 2. juli 2020 Del Skrevet 2. juli 2020 Jeg skal kjøpe en bruktbil og har kommet over en 2013 VW Golf i riktig variant. Jeg legger dog merke til at bilen er kjøpt ny i Polen og importert til Norge etter 10 dager/330 km etter førstegangsregistrering. - I utgangspunktet er jeg skeptisk til bruktimporterte biler uansett opprinnelsesland; men trenger man være det? - Hva skiller en bil ment for det norske marked fra en ment for det polske marked? For sistnevnte punkt: utstyrsnivåer er "greit" å holde kontroll på; om bilen har varme i setet, xenonlys, etc. Men er det noen "skjulte" forskjeller med en norsk bil og en kontinentbil? Batteriskapasitet, batteriisolasjon, startmotor, karosseribehandling, generell termisk isolasjon, etc? Lenke til kommentar
6530b Skrevet 2. juli 2020 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2020 1 hour ago, mobile999 said: Hvilken motor har den? Bensin, 1,4 liter, 140 hk. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 2. juli 2020 Del Skrevet 2. juli 2020 Eneste jeg kan tenke meg i farten er evt. forskjell i batteristørrelse og ladekapasiteten til generatoren. Sjekk også for rust og understellsbehandling. Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 3. juli 2020 Del Skrevet 3. juli 2020 (endret) Setevarme og varme i speil og forntrute og sånt er vel ofte tilleggsutstyr på VAG-biler nede på kontinentet, men tilvalg her... Min far har en A4 som er bruktimportert fra Tyskland, den har ingenting av det. Batteri og lading funker hele året, men ingen "winter proofing" ellers. Ville sjekket alt sånt egentlig. Endret 3. juli 2020 av MailMan13 Lenke til kommentar
Penny Skrevet 6. juli 2020 Del Skrevet 6. juli 2020 Husker et japansk merke, tror det var Nissan eller Toyota, hvor en del norske kjøpere brant seg på å kjøpe dem på eksport fra Danmark for å spare noen tusen. Disse var da av "kontinental" utgave og manglet litt vintertilpasning som var standard i Norge/Sverige/Finland. Ikke bare åpenbare ting som setevarme og muligens lyktespylere (dette var så lenge siden at xenon var ekstrautstyr), men også mindre synlige ting som kjipere batteri og generator, samt helt usynlige ting som at pakningene rundt vinduene var uegnet for sprengkulde. I sterk kulde var bilen rett og slett ikke i stand til å holde 20 grader i kupeen. Hvor store forskjeller VW har på polsk og norsk modell har jeg dessverre ikke peiling på. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 14. juli 2020 Del Skrevet 14. juli 2020 Vet at på Octavia er de nordiske utgavene bedre isolert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå